در اوایل سال 2022 بود که گوگل گوشی پیکسل 6a را با قیمت 449 دلار راهی بازار کرد. این مدل گوشی گوگل که یک مدل میان رده و اقتصادی است، از همان ابتدا هیچ شانسی در برابر پرچم داران قدرتمندی مانند آیفون 14 پرو مکس یا گلکسی S22 اولترا نداشت و اصولاً ادعایی هم در رابطه با رقابت با این دو گوشی نداشته است! با این حال خبری که این روزها همه را شگفت زده کرده این است که این گوشی میان رده گوگل توانسته عملکرد بهتری را نسبت به دو پرچم دار اصلی اپل و سامسونگ از لحاظ عکاسی ارائه دهد و توانسته آرای بیشتری را در یک نظرسنجی معتبر از آن خود کند!

گوشی میان رده گوگل پیکسل 6a مچ پرچم داران اپل و سامسونگ را در یک تست مربوط به عکاسی خواباند!

کانال یوتیوب MKBHD که در زمینه بررسی محصولات جدید دنیای تکنولوژی نام شناخته شده ای است، اخیراً در رابطه با عملکرد دوربین چند گوشی هوشمند در هنگام عکاسی، یک نظر سنجی چشم بسته برگزار کرده است. در این آزمایش علاوه بر گوشی گوگل پیکسل 6a، گوشی هایی مانند پیکسل 7 پرو، ZenFone 9 و سایرین نیز حضور داشته اند!

این نظر سنجی در قالب یک ویدئو انجام شده است. روش این نظرسنجی به این صورت بوده که ابتدا دو عکس به کاربر نمایش داده می شود و سپس از کاربر خواسته می شود تا عکسی را که از نگاه او کیفیت بهتری دارد انتخاب کند. کاربر به هیچ عنوان نمی داند که کدام عکس توسط کدام گوشی گرفته شده است و به صورت «چشم بسته» یکی از آنها را انتخاب می کند!

ثبت نظر کاربران در یک وب سایت انجام شده است که انحصاراً متعلق به MKBHD است. در نهایت این کانال یوتیوبی گوشی هایی را که بیشترین آراء را در سه دسته بندی «بهترین گوشی در مجموع»، «بهترین HDR» و «بهترین پرتره» کسب کرده اند معرفی کرده است. جای بسی شگفتی است که برنده بخش «بهترین گوشی در مجموع»، پیکسل 6a بوده است!

گوشی میان رده گوگل پیکسل 6a مچ پرچم داران اپل و سامسونگ را در یک تست مربوط به عکاسی خواباند!

گوشی اوپو Find X5 Pro نیز توانسته جایزه «بهترین گوشی استاندارد» را کسب کند. جایزه بخش های «بهترین عکس در نور کم» و «بهترین عکس پرتره» هم به گوشی پیکسل 7 پرو رسیده است.

اما به دسته بندی «بهترین گوشی در مجموع» بازگردیم! جایی که میان رده گوگل توانسته در صدر جدول قرار گیرد و رقبای قدرتمندی را در این راه کنار بزند! پس از پیکسل 6a، گوشی گوگل Pixel 7 Pro و ایسوس Zenfone 9 به ترتیب جایگاه های دوم و سوم را در این رتبه بندی به خود اختصاص داده اند.

جالب اینجاست که در این لیست، گوشی پرچم دار سامسونگ گلکسی S22 اولترا در جایگاه پنجم و گوشی پرچم دار اپل آیفون 14 پرو مکس جایگاه هفتم را اشغال کرده اند! اگر الان پس از خواندن این مطلب شما هم مثل ما چشمانتان از تعجب گرد شده باشد، کاملاً به شما حق می دهیم!

گوشی میان رده گوگل پیکسل 6a مچ پرچم داران اپل و سامسونگ را در یک تست مربوط به عکاسی خواباند!

شرکت گوگل به تازگی تمام تلاش خود را در راستای ارتقای کیفیت دوربین گوشی های جدید پیکسل به کار برده است. با این حال تحت هیچ شرایطی نمی توان باور کرد که کاربران کیفیت عکس های گوشی میان رده پیکسل 6a را به عکس های ثبت شده با هیولاهایی مانند گلکسی S22 اولترا و آیفون 14 پرو مکس ترجیح داده باشند! از این موضوع که بگذریم، جایگاه پنجم و هفتمی پرچم داران سامسونگ و اپل دیگر پذیرفتنی نیست! با این حال این نتایج واقعی هستند و در صحت برگزاری این تست از جانب MKBHD شکی وجود ندارد.

منبع: wccftech