نمایشگرهای جوهر الکترونیک یا E-Ink یک پدیده جدید نیستند و حدود چند سالی هست که از عمر آنها می گذرد. اگر اهل مطالعه کتاب های الکترونیکی و استفاده از دستگاه های کتاب خوان باشید، حتماً تا به حال با چنین نمایشگرهایی کار کرده اید. صفحه نمایش های E-Ink فقط توانایی نمایش طیف رنگ خاکستری را دارند و نرخ نوسازی تصویر آنها پایین است. به همین دلیل نمی توان آنها را برای کاربردهای دیگر، به خصوص برای گیمینگ، مناسب دانست. با این حال فیلیپس برای رفع این محدودیت ها یک راه حل خلاقانه را پیشنهاد داده است: نمایشگر E-Ink در کنار یک مانیتور 1440p!

بررسی و مشخصات مانیتور 1440p فیلیپس

محصول جدید فیلیپس همانند دیگر محصولات این برند نام گذاری عجیب و غریبی دارد و با نام 24B1D5600 عرضه شده است. این مانیتور از سایز 23.8 اینچ بهره می برد و از پنل IPS قدرت می گیرد. مشخصات این مانیتور شامل رزولوشن 2560x1440 پیکسل، نرخ نوسازی تصویر 75 هرتز و روشنایی 250 نیتس می شود. این مشخصات به تنهایی چندان جالب به نظر نمی رسد. با این حال جذابیت این محصول، به نمایشگر E-Ink ای مربوط می شود که به کنار آن چسبیده است!

نمایشگر جوهر الکترونیک به کار رفته در این محصول 13.3 اینچ سایز دارد و از رزولوشن 1200x1600 پیکسل پشتیبانی می کند. این نمایشگر از نسبت تصویر 4:3 و تراکم پیکسلی 150 ppi برخوردار است و از عمق رنگ خاکستری 4 بیت بهره می برد. روشنایی این نمایشگر و دمای رنگ آن به گونه ای است که باعث به حداقل رسیدن نور مضر آبی می شود و از خستگی چشم کاربر جلوگیری به عمل می آورد.

نمایشگر E-Ink مورد بحث از طریق لولا به مانیتور اصلی متصل شده است و می توان آن را به اندازه 45 درجه خم کرد. به این ترتیب می توانید آن را به گونه ای تنظیم کنید که در هنگام مطالعه کتاب های الکترونیکی بهترین زاویه دید را نسبت به نمایشگر داشته باشید.

بررسی و مشخصات مانیتور 1440p فیلیپس

مانیتور 1440p و نمایشگر E-Ink به کار رفته در این محصول به طور مستقل به کامپیوتر متصل می شوند و کابل برق اختصاصی خود را دارند. لازم به ذکر است که مانیتور E-Ink این محصول به پورت USB-C مجهز است و توان ارائه خروجی 15 وات را دارد.

کاربران می توانند از مانیتور فیلیپس 24B1D5600 برای انجام کارهای روزمره و از نمایشگر E-Ink برای مطالعه متن استفاده کنند. این نوع طراحی می تواند بازدهی کاری افراد را ارتقا دهد. این طور که در اخبار آمده، این مانیتور با اپلیکیشن SmartRemote سازگاری دارد که باعث ارتقای کیفیت نمایش اسناد متنی می شود. همچنین این برنامه یک سری دکمه های کنترلی را به منظور زوم و حرکت دادن تصویر بر روی نمایشگر در اختیار کاربر قرار می دهد. توجه داشته باشید در صورتی که SmartRemote فعال باشد، فقط قادر به «مشاهده» متن خواهید بود و امکان «ادیت» آن وجود نخواهد داشت.

مانیتور اصلی به کار رفته در دستگاه فیلیپس 24B1D5600 امکانات ارتباطی متعددی دارد و به پورت های DP 1.2، چهار پورت USB Type-A، یک پورت گیگابیت اترنت و جک ورودی صدا می شود. همچنین این مانیتور دارای یک ورودی USB-C با قابلیت پشتیبانی از استاندارد USB PD 3.0 است. این پورت از توان شارژ 90 وات پشتیبانی می کند.

بررسی و مشخصات مانیتور 1440p فیلیپس

قیمت مانیتور فیلیپس 24B1D5600 برای عرضه در کشور چین 850 دلار اعلام شده است. هنوز هیچ خبری مبنی بر عرضه این محصول در آمریکا و دیگر کشورهای دنیا منتشر نشده است.

منبع: guru3d