پانوس پانای، کهنه سرباز قدیمی مایکروسافت که اخیراً مسئولیت بزرگ رهبری ویندوز کلاینت و سرفیس را بر عهده داشت، پس از 20 سال از این شرکت جدا شد. بر اساس جدیدترین اخبار، آقای پانای قرار است به عنوان یک مدیر رده بالا به آمازون ملحق شود و مسئولیت «بخش توسعۀ دستیار صوتی الکسا و اسپیکرهای هوشمند Echo» را بر عهده بگیرد. مسئولیت فعلی این بخش در آمازون بر عهدۀ Dave Limp است که در پایان سال 2023 بازنشسته خواهد شد. در پی انتشار این خبر مایکروسافت اعلام کرده است که آقای Panay در مراسم بعدی این شرکت برای معرفی سرفیس های جدید حضور نخواهد داشت.

رهبر ویندوز و سرفیس از مایکروسافت جدا شد

این خبر را ایمیل ارسالی از جانب Rajesh Jha، یکی از مدیران بلند رتبۀ مایکروسافت، تأیید می کند. در این ایمیل آمده است:

«بعد از نزدیک به 20 سال حضور در شرکت، پانوس پانای تصمیم گرفته است تا مایکروسافت را ترک کند. پانوس تأثیر غیر قابل انکاری بر روی محصولات و فرهنگ ما و همچنین توسعۀ اکوسیستم دستگاه های ما داشته است. تیم تحت رهبری پانوس، برند شناخته شدۀ Surface را خلق کرد و دستگاه هایی به یاد ماندنی را در قالب این برند به ما هدیه داد. اخیراً نیز پانوس پانای به عنوان رهبر تیم توسعۀ ویندوز فعالیت می کرد و سرویس های شگفت انگیزی را از جانب مایکروسافت و شرکای تجاری ما به صدها میلیون کاربر ویندوز 11 ارائه داد. اکنون او ما را ترک می کند و من صمیمانه برایش آرزوی موفقیت دارم. اما مسیر مایکروسافت ادامه دارد و ما تلاش های خودمان را دو برابر خواهیم کرد. البته قطعاً جدایی پانوس مستقیماً بر روی استراتژی های آتی مایکروسافت تأثیرگذار است و ما باید یک دورۀ گذار را طی کنیم.
برنامه های کلان ما در ادامه مسیر این است که سیستم ها و دستگاه هایی بسازیم که ویندوز، کلاینت و کلاد را در دنیای هوش مصنوعی توسعه دهد. این تیم توسط Pavan Davuluri هدایت خواهد شد و او مستقیماً به من گزارش خواهد داد. برنامه ریزی برای ویندوز و مدیریت زمان ارائۀ نسخه ها و به روز رسانی های جدید این سیستم عامل همچنان جزء وظایف این تیم خواهد بود. تعهد ما بر توسعۀ برند سرفیس و MR همچنان پابرجا باقی می ماند.

رهبر ویندوز و سرفیس از مایکروسافت جدا شد

برنامۀ کلان بعدی مایکروسافت به ایجاد تجربه های جدیدی است که وب، سرویس های ما و ویندوز را در دنیای هوش مصنوعی با هم تلفیق کند. برای این منظور تیم جدیدی به نام Windows and Web Experience ایجاد می شود که مسئولیت آن مستقیماً بر عهدۀ میخائیل پاراخین خواهد بود.

مسئول ارتباط بین بخش تجاری ویندوز و سرفیس با شرکای بیرونی مایکروسافت و فروشگاه های خرده فروشی بر عهدۀ یوسف مهدی خواهد بود. ما برنامه داریم تا زمانی را برای پاسخگویی به پرسش های اعضای تیم ها مشخص کنیم. پس فعلاً بر روی کار خود تمرکز کنید و به اجرای برنامه های فعلی پایبند بمانید. از تمام کارهایی که انجام می دهید و حس خوبی که به مشتریان و شرکای مایکروسافت می دهید، از شما ممنونم».

ایمیل بالا به طور داخلی در مایکروسافت ارسال شده و متن آن به طور اتفاقی به بیرون درز پیدا کرده است. این خبر افراد زیادی را شوکه کرده است! پانوس پانای یکی از تأثیرگذارترین مدیران مایکروسافت بوده که برند سرفیس و اخیراً ویندوز (از سال 2020 به بعد) به طور کامل تحت رهبری او بوده است. بد نیست بدانید که آقای پانای یکی از افراد اصلی پشت صحنۀ پروژۀ توسعه سیستم عامل ویندوز بوده که نتایج تلاش های او در سال 2021 در قالب ویندوز 11 به جهانیان عرضه شد.

رهبر ویندوز و سرفیس از مایکروسافت جدا شد

آقای پانوس پانای طی یک توییت در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرده است:

«بعد از 19 سال شگفت انگیز در مایکروسافت، تصمیم گرفتم تا برگ جدیدی از کتاب زندگی را تجربه کنم و فصل تازه ای را آغاز کنم. من برای همیشه قدردان مایکروسافت خواهم بود و لحظاتی را که در این شرکت و با همکاران فوق العاده ام سپری کردم، فراموش نخواهم کرد».

قطعاً جدایی Panos Panay بر روی برنامه های آتی مایکروسافت تأثیرگذار خواهد بود. با توجه به اینکه آقای پانای در توسعۀ ویندوز 11 و تلفیق این سیستم عامل با هوش مصنوعی نقش مهمی داشته است، باید منتظر بمانیم و ببینیم سرنوشت این پروژه ها به کجا خواهد انجامید. همچنین آمازون با استخدام پانوس پانای قطعاً روزهای درخشانی را در پیش خواهد داشت!

منبع: windowscentral