تنوع مدل های پروژکتورهای آموزشی و اداری در بازار آن قدر بالاست که بسیاری از افراد را دچار سردرگمی می کند! حتی کسانی که از قبل نیازهای خود را برآورد کرده باشند، ممکن است در هنگام مواجهه با صدها مدل از برندهای مختلف دچار شک و تردید شوند. در این میان، برخی پروژکتورها با بهره بردن از یک سری امکانات استاندارد می توانند شما را از این شرایط خارج کنند! در واقع مشخصات فنی این پروژکتورها به گونه ای است که می توان آنها را در انواع محیط های آموزش و اداری با شرایط استاندارد مورد استفاده قرار داد. ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-LW376 یکی از همین مدل ها است که نیازهای طیف وسیعی از کاربران را برطرف می کند. این پروژکتور را می توان به عنوان جایگزینی برای مدل های LW271EA، LW330EA، LW362A، LW373 و LW375 دانست و در ادامه بیشتر با آن آشنا می شویم.

ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-LW376

کیفیت تصویر داینامیک با کنتراست 20000:1

ویدئو پروژکتور پاناسونیک مدل PT-LW376 از نسبت کنتراست 20000:1 بهره می برد که در مقایسه با نسل قبلی (مدل LW375) تا 25 درصد ارتقا پیدا کرده است. این کنتراستِ ارتقا یافته به طور مستقیم بر روی پویا تر شدن کیفیت تصاویر تأثیر می گذارد و از افت وضوح تصویر در زیر نور محیط جلوگیری می کند. همچنین این ویژگی باعث ارتقای میزان خوانایی متون و نمودارها می شود.

روشنایی ایده آل تصویر در محیط هایی با نور طبیعی یا مصنوعی

درست است که شدت روشنایی ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-LW376 فقط کمی از یک لپ تاپ معمولی بیشتر است، اما این دستگاه کاملاً برای استفاده در محیط هایی با میزان نور استاندارد مناسب است. این پروژکتور از شدت روشنایی 3600 لومن بهره می برد و در اتاق های روشن از وضوح تصاویر آن کاسته نمی شود. پس بدون نیاز به خاموش کردن چراغ ها یا کشیدن پرده ها برای تاریک کردن محیط، می توان از آن در تمام طول روز استفاده کرد.

فناوری Daylight View Lite

این فناوری روشنایی و غلظت رنگ های تولید شده توسط ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-LW376 را متناسب با سطح نور محیط تغییر می دهد تا تصویر نهای بهینه ترین کیفیت را داشته باشد. این قابلیت به سادگی از طریق ریموت کنترل فعال می شود.

ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-LW376

طول عمر لامپ 20000 ساعته در حالت اکو

استفاده از تکنولوژی های کاربردی در طراحی ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-LW376 باعث شده تا طول عمر لامپ آن در حالت اکو به 20000 ساعت برسد! این ویژگی سبب شده تا این پروژکتور بر خلاف مدل های مجهز به لامپ های معمولی UHM، دوره سرویس طولانی تری داشته باشد و هزینه های نگهداری از آن پایین تر باشد.

بد نیست بدانید که فیلتر به کار رفته در ویدئو پروژکتور Panasonic PT-LW376 نیز طول عمر بالایی دارد و تا 5000 ساعت کارکرد پروژکتور با بالاترین میزان روشنایی نیازی به تعویض پیدا نمی کند. این فیلتر در پنل کناری بدنه پروژکتور قرار گرفته است و دسترسی به آن بسیار ساده است.

اتصال هم زمان به دو دستگاه با بهره بردن از 2 پورت HDMI

با اتصال هم زمان دو لپ تاپ به ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-LW376، بین محتوا سوئیچ کنید نه بین کابل ها! در این حالت نیازی به جدا کردن و اتصال چند باره کابل از یک لپ تاپ به لپ تاپ دیگر وجود ندارد و فقط کافی است تا دستگاه ورودی را تغییر دهید. برای این منظور این پروژکتور به 2 پورت HDMI مجهز شده است.

امکانات کاربردی برای تنظیم تصویر

ویدئو پروژکتور پاناسونیک مدل PT-LW376 با بهره بردن از امکاناتی مانند زوم 1.2 برابر و تصحیح حالت ذوزنقه ای عمودی و افقی، به شما در تنظیم تصویر بر روی پرده نمایش کمک زیادی می کند. شما می توانید این دستگاه را بر روی سقف نصب کنید یا به سادگی آن را بر روی یک میز قرار دهید! این پروژکتور حتی توانایی نمایش تصویر بر روی سطوح خمیده را دارد.

ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-LW376

سایر ویژگی ها

سایر ویژگی ها و امکانات ویدئو پروژکتور Panasonic PT-LW376 را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

•    رزولوشن WXGA – نسبت تصویر 16:10 – نسبت پرتاب 1.48-1.78:1
•    پشتیبانی از دانگل وایرلس و وای فای به صورت آپشنال
•    وزن سبک و ابعاد جمع و جور برای حمل آسان و سریع
•    امکان تغییر حالت نمایش متناسب با نوع محتوا و شرایط محیط
•    قابلیت نمایش مستقیم محتوا از روی فلش مموری USB
•    خاموش شدن خودکار (Direct Power Off)
•    مجهز بودن به 2 پورت D-Sub برای اتصال هم زمان به دو کامپیوتر
•    اسپیکر داخلی 10 وات

منبع: avpartsmaster