استفاده از ایربادهای کاملاً وایرلس اپل کاری ساده و در عین حال جذاب است و نگاه شما نسبت به ایربادهای کابلی را به طور کامل تغییر خواهد داد. اپل برخی از تکنیک های خلاقانه خود را در ساخت ایرپادز به کار برده و این موضوع یکی از دلایل محبوبیت این دستگاه از زمان عرضه آن در سال 2016 بوده است.

برای کسانی که به تازگی ایرپادز را خریداری کرده اند، اتصال آن به تمام دستگاه های اپل (آیفون، آیپد و...) شاید کمتر از سه ثانیه زمان نیاز داشته باشد! فرقی نمی کند که شما ایرپادز معمولی را خریداری کرده اید یا مدل های ایرپادز پرو یا ایرپادز مکس؛ به هر حال pair کردن آن با دیگر دستگاه های اپل کاری آسان خواهد بود و از یک روش مشترک انجام می شود. پس از آن شما می توانید از قابلیت های منحصر به فرد ایرپادز مانند طول عمر بالای باتری، کیفیت صدای عالی و امکاناتی مانند audio sharing بهره مند شوید.

چگونه ایرپادز را به تمام دستگاه های اپل خود متصل کنیم؟

بعد از اینکه ایرپادز را از جعبه خود خارج کردید، آن را کنار گوشی موبایل آیفون تان قرار دهید و محفظه شارژ آن را باز کنید (برای آیپد نیز همین مراحل را طی کنید). دیگر نیازی نیست کاری انجام دهید. بعد از گذشت یک یا دو ثانیه، پیغامی به صورت pop-up بر روی آیفون نمایش داده می شود و از شما می پرسد که آیا تمایل دارید تا دستگاه به ایرپادز متصل شود یا خیر. بر روی Connect کلیک کنید. چند ثانیه بعد، اتصال برقرار می شود و شما می توانید میزان شارژ باتری ایرپادز و محفظه شارژ آن را بر روی آیفون مشاهده کنید.

چگونه ایرپادز را به تمام دستگاه های اپل خود متصل کنیم؟

به همین سادگی! اپل به صورت اتوماتیک ایرپادز شما را به عنوان دستگاه ها مانند سیستم مک، اپل تی وی، اپل واچ، آیپد و به طور کلی تمام دستگاه های مربوط به Apple ID شما متصل می کند.

اگر در نزدیکی ایرپادز خود یک دستگاه آیپد نیز قرار دارد، اگر به بخش Control Center آن مراجعه کنید و بر روی دکمه AirPlay کلیک کنید، نام ایرپادز خود را به عنوان یک گزینه در این بخش مشاهده خواهید کرد. بر روی سیستم مک نیز اگر Control Center را باز کنید و بخش AirPlay بروید، به ایرپادز خود دسترسی خواهید داشت.

همان طور که مشاهده می کنید، برای اتصال ایرپادز به تمامی دستگاه های اپل، کمتر از سه ثانیه زمان نیاز خواهید داشت! تنها کافیست تا ایرپادز را در کنار دستگاه مورد نظر خود قرار دهید و درِ محفظه شارژ آن را باز کنید تا اتصال به صورت اتوماتیک برقرار شود. بی دلیل نیست که ایرپادز اپل در عرض چند سال اخیر به چنین محبوبیتی در میان کاربران دست یافته است! چرا که حتی کاربران تازه کار و کسانی که به تازگی محصولات اپل را خریداری کرده اند نیز به سادگی هر چه تمام تر قادر به استفاده از آن هستند و درگیر روش های پیچیده برای آماده به کار نمودن آن نخواهند شد.

منبع: cnet