پس از نزدیک به 4 دهه، مایکروسافت سرانجام دستی به سر و روی Paint کشیده و ویژگی های جدیدی را به آن اضافه کرده است. این ویژگی ها این ابزار قدیمی و شناخته شده Paint را بیش از پیش به فوتوشاپ شبیه کرده است. کاربران اکنون می توانند از طریق این برنامه عکس های ترنس پرنت (بدون بک گراند) ایجاد کنند و در طراحی های خود از لایه بندی استفاده نمایند. به این ترتیب مایکروسافت پینت که مدت ها به عنوان یک ابزار نوستالژیک و قدیمی شناخته می شد، سرانجام به قلمروی نرم افزارهای پیشرفتۀ ادیت عکس اضافه می شود!

ویژگی جدید برنامه Paint ویندوز

مدیر محصول ارشد مایکروسافت در بخش اپلیکیشن های اصلی ویندوز، Dave Grochocki، طی یک پست جدید در بلاگ مایکروسافت از تغییرات جدید Paint خبر داده است. بر اساس این پست، ویژگی های جدید به کاربران اجازه می دهد که «عکس های هیجان انگیز و طراحی های هنری هیجان انگیزی» ایجاد کنند. به عنوان مثال اکنون کاربران می توانند به طرح های خود در Paint لایه اضافه کنند و عکس های Transparent ایجاد نمایند. برای این منظور یک ابزار جدید برای حذف پس زمینه به این برنامه اضافه شده است.

ویژگی جدید برنامه Paint ویندوز

دسترسی به این ویژگی های جدید بسیار آسان و سر راست است. یک گزینه جدید به نام Layer به تولبار Paint اضافه شده است. با کلیک بر روی این گزینه یک منو در بخش کناری پنجره نمایش داده می شود. در این پنل شما می توانید لایه های عکس را مدیریت کنید و به امکانات بیشتری برای ادیت حرفه ای تر عکس ها دسترسی پیدا نمایید. در این بخش شما می توانید لایه ها را مخفی، ادغام یا حذف کنید یا یک لایه را دو برابر کنید. این ویژگی ها امکان بروز خلاقیت در طراحی را برای شما به ارمغان می آورد.

لازم به ذکر است که این ویژگی ها در حال حاضر به طور اختصاصی برای کاربران Windows Insider عرضه شده است. نسخه نهایی این به روز رسانی ها ظرف چند هفتۀ آتی برای کاربران عادی ویندوز 11 در دسترس قرار خواهد گرفت. اگر چه این ویژگی ها را قبلاً در ابزارهایی مانند فوتوشاپ دیده ایم و شاید از نظر خیلی ها چندان چیز عجیبی نباشند، اما دیدن آنها در Paint واقعاً جالب است! مسلماً این خبر طرفداران قدیمی پینت را خیلی خوشحال کرده است.

ویژگی جدید برنامه Paint ویندوز

مایکروسافت با این اقدامات یک پیام روشن را ارسال کرده است: MS Paint در حال تکامل است و همچنان با شما همراه خواهد بود. اگر به دلیل ساده بودن این ابزار از پینت استفاده می کنید و طرفدار آن هستید، خود را برای یک تجربۀ غنی تر آماده کنید. چرا که این برنامه دیگر قرار نیست «ساده» باشد و می خواهد خود را در قامت یک ابزار ادیت عکس حرفه ای نشان دهد! مایکروسافت هیچ گاه بخشی از تاریخ دیجیتال خود را حذف نمی کند، بلکه آن را متناسب با نیازهای روز مدرنیزه می کند. با توجه به مسیری که مایکروسافت در پیش گرفته، احتمالاً در آینده باز هم ویژگی های جدیدی به Paint اضافه خواهد شد و باید منتظر سورپرایزهای دیگری هم باشیم!

منبع: gizmochina