در چند وقت اخیر اپل لیست محصولات منسوخ شده خود را گسترش داده و چند دستگاه دیگر را هم به آن اضافه کرده است. مطابق با گزارشی که در وب سایت MacRumors منتشر شده، یکی از این دستگاه ها آیپد ایر اورجینال (نسل اول) است! علاوه بر این، اپل قصد دارد تا نمایشگر تاندربولت (Thunderbolt Display) خود را نیز به این لیست اضافه کند. در ادامه با جزئیات این خبر همراه باشید.

آیپد ایر محصول منسوخ شده اپل

حدود 7 سال پیش بود که اپل فروش آیپد ایر نسل اول و نمایشگر تاندربولت خود را در بازار آغاز کرد و اکنون قصد دارد تا بر روی آنها برچسب «منسوخ شده» بزند. دستگاه هایی که در این دسته بندی جای دارند، دیگر در فروشگاه های اپل و شرکای این شرکت مورد تعمیر قرار نمی گیرند و برای آنها هیچ گونه قطعات جایگزین ارائه نمی شود.

آیپد ایر اورجینال برای اولین بار در سال 2013 معرفی شد و در آن زمان با واکنش مثبت کارشناسان و کاربران مواجه شد. اپل در iPad Air (نسل اول) از تراشه 64 بیت A7 استفاده کرده که با پردازنده M7 اپل ادغام شده است. همچنین این دستگاه از 1 گیگابایت حافظه رم بهره می برد.

صفحه نمایش آیپد ایر نسل اول از پنل Retina قدرت می گیرد و 9.7 اینچ سایز دارد. این دستگاه به بلوتوث نسخه 4.0 و وای فای دو بانده مجهز شده است و از دوربین جلوی 1.2 مگاپیکسلی برخوردار است. همچنین دوربین پشت این گجت از رزولوشن 5 مگاپیکسل بهره می برد.

آیپد ایر محصول منسوخ شده اپل

آیپد ایر (نسل اول) همراه با سیستم عامل iOS 7 ارائه شد. این دستگاه آیپد در جدیدترین آپدیت خود به سیستم عامل iOS 12.5.7 مجهز شده است. این نسخه از iOS در ابتدای سال 2023 عرضه شده است. با این حال این نسخه از آیپد ایر از یک سری قابلیت های جدید مانند سنسور اثر انگشت Touch ID برخوردار نیست.

در طرف مقابل، نمایشگر تاندربولت اپل که با نام Apple Thunderbolt Display هم شناخته می شود، از سال 2011 در بازار موجود است. البته اپل برای اولین بار در سال 2016 از این نمایشگر در محصولات خود استفاده کرد.

نمایشگر تاندربولت اپل حدود 999 دلار قیمت دارد و از یک پنل تخت با سایز 27 اینچ تشکیل شده است. این صفحه نمایش قادر به ارائه تصاویر با رزولوشن 1440p است و از تکنولوژی IPS با زاویه دید وسیع 178 درجه بهره می برد. همچنین مانیتور تاندربولت اپل به صورت پیش فرض به دوربین مجهز است که به طور کامل از تماس های فیس تایم با کیفیت HD پشتیبانی می کند.

آیپد ایر محصول منسوخ شده اپل

از دیگر ویژگی های مانیتور تاندربولت اپل می توان به سیستم صوتی 2.1 کاناله و سنسور اندازه گیری نور محیط اشاره کرد. این گجت به یک پورت گیگابیت اترنت و سه پورت USB 2.0 مجهز است و همان طور که از اسمش پیداست، یک کانکتور تاندربولت نیز بر روی آن تعبیه شده است. از طریق این کانکتور می توان تا حداکثر 5 مانیتور دیگر را به صورت زنجیره ای (Daisy-Chain) به این مانیتور متصل کرد.
به این ترتیب دوران آیپد ایر (نسل اول) و مانیتور تاندربولت اپل به پایان خود رسیده است. همان طور که اشاره کردیم، این دستگاه ها دیگر تحت پوشش خدمات اپل و شرکای آن نخواهند بود.

منبع: superchargednews