به نظر می رسد که شرکت Orange Pi قصد دارد به صورت جدی وارد بازار کنسول های بازی دستی شود! این شرکت بیشتر با محصولاتی مانند مینی کامپیوتر، میکرو کنترلر، منبع تغذیه، کابل و لوازم جانبی کامپیوتر در بازار شناخته می شود و اکنون قصد دارد تا دامنه محصولات خود را گسترده تر از قبل کند. در همین راستا این شرکت به زودی از اولین کنسول بازی پرتابل خود رونمایی خواهد کرد! کنسول همراه Orange Pi به صفحه نمایش 7 اینچ مجهز است و طراحی ظاهری آشنایی دارد. در ادامه با مشخصات این گجت جدید بیشتر آشنا می شویم؛ با ما همراه باشید.

کنسول بازی همراه جدید اورنج پای از نمایشگر 7 اینچ و پردازنده Ryzen 7 7840U

وب سایت RetroDodo که اخبار بازی های نوستالژیک را پوشش می دهد، به تازگی مشخصات فنی اولین کنسول گیمینگ دستی اورنج پای را منتشر کرده است. مطابق با اطلاعات ذکر شده، کنسول دستی اورنج پای در نسخه مختلف راهی بازار خواهد شد. در این نسخه ها از تراشه های Rockchip RK3588S، AMD Ryzen 7 6800U و AMD Ryzen 7 7840U استفاده می شود.

هر سه نسخه از کنسول پرتابل اورنج پای به صفحه نمایش 7 اینچ مجهزند و در آنها از مزایای سیستم خنک سازی اکتیو بهره برده شده است. رده بالاترین نسخه از این کنسول دستی، علاوه بر پردازنده AMD Ryzen 7 7840U، دارای 16 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی اس اس دی نیز خواهد بود. با این حال هنوز در رابطه با کانفیگ حافظه دو نسخه دیگرِ این کنسول دستی اطلاعاتی منتشر نشده است. بر روی بدنه این گجت ها یک درگاه کارت حافظه MicroSD نیز تعبیه شده است که کاربران می توانند از آن برای ارتقای ظرفیت حافظه داخلی دستگاه خود استفاده کنند.

به احتمال بسیار زیاد قیمت کنسول بازی همراه اورنج پای (نسخه مجهز به چیپ Rockchip RK3588S) در حدود 217 دلار خواهد بود. همچنین قیمت این کنسول گیمینگ دستی با پردازنده Ryzen 7 6800U برابر با 289 دلار است.

کنسول بازی همراه جدید اورنج پای از نمایشگر 7 اینچ و پردازنده Ryzen 7 7840U

اما نسخه رده بالای کنسول بازی دستی اورنج پای که در آن از پردازنده AMD Ryzen 7 7840U استفاده شده، نسبت به دو نسخه دیگر یک جهش قیمت داشته است و با قیمت حدود 434 دلار راهی بازار خواهد شد. انتظار می رود این محصول در اوایل فصل پاییز 2023 در بازارهای کشور چین توزیع شود؛ با این حال هنوز زمان عرضه آن به بازارهای جهانی مشخص نیست.

در یکی دو سال اخیر کنسول های بازی دستی با استقبال زیادی مواجه شده اند و بسیاری از کاربران مجدداً به سمت آنها کشیده شده اند! به خصوص کنسول هایی که بازی های رترو (یا نوستالژیک) بر روی آنها اجرا می شوند حسابی طرفدار پیدا کرده اند! اگر شما هم از طرفداران بازی سوپر ماریو (قارچ خور) یا دیگر بازی های قدیمی هستید، این کنسول های بازی برایتان جذابیت زیادی خواهد داشت!

کنسول بازی همراه جدید اورنج پای از نمایشگر 7 اینچ و پردازنده Ryzen 7 7840U

دلیل دیگر استقبال از کنسول های بازی دستی، امکان حمل و جابجایی آسان آنها است. شما می توانید همان طور که گوشی موبایل خود را در تمام طول روز با خود به همراه دارید، یک کنسول پرتابل را هم با خود حمل کنید. به این ترتیب زمانی که در ایستگاه منتظر اتوبوس نشسته اید، می توانید با کنسول خود بازی کنید و زمان انتظار را راحت تر پشت سر بگذارید. برای این منظور کنسول بازی همراه Orange Pi یک گزینه ایده آل برای شما خواهد بود.

منبع: notebookcheck