مدت زمان زیادی است که ویدئو پروژکتور پای خود را به اتاق جلسات شرکت ها و کلاس های درس دانشگاه ها و مدارس باز کرده است. با استفاده از پروژکتور می توانید روش های سنتی مانند یادداشت مطالب بر روی وایت برد را کنار بگذارید و از عکس، ویدئو و فایل های متنی برای ارائه مطالب بهره مند شوید. استقبال روز افزون از ویدئو پروژکتور در چند سال اخیر باعث شد تا تنوع مدل های این دستگاه بیشتر شود و شاهد رونمایی از تکنولوژی های جدیدی در ساخت آن باشیم. این تکنولوژی های جدید با اینکه امکانات جدیدی را به پروژکتورها اضافه کرده اند، اما باعث بالاتر رفتن قیمت آنها هم شده اند! در این میان هنوز مدل هایی در بازار موجود است که کیفیت تصویر استانداردی را برای ارائه محتوا در جلسات و کلاس های روزمره ارائه می دهند و قیمت مناسب تری نیز نسبت به مدل های رده بالا دارند. ویدئو پروژکتور اپتما M565S یکی از همین مدل ها است که در ادامه قصد داریم با آن بیشتر آشنا شویم. با ما همراه باشید.

ویدئو پروژکتور Optoma M565S

یکی از مزایای مهم خرید پروژکتور اپتما M565S، بهره بردن آن از شدت روشنایی 3800 لومن است. این میزان روشنایی برای یک پروژکتور کلاسی، اداری و کنفرانسی مناسب است و باعث می شود تا در اتاق های روشن، تصاویر وضوح مطلوبی داشته باشند. پس برای ارائه محتوا در کلاس یا جلسه، دیگر نیازی به خاموش کردن چراغ ها یا کشیدن پرده های اتاق نخواهید داشت.

ویدئو پروژکتور اپتما M565S توانایی بالایی در زمینه نمایش خوانایی متون و نمودارها دارد. دلیل این موضوع، بهره مندی این پروژکتور از نسبت کنتراست 22000:1 است. این میزان کنتراست باعث می شود تا رنگ مشکی عمق بیشتری پیدا کند و رنگ سفید با شفافیت بالاتری نمایش داده شود. به این ترتیب متن هایی که با فونت تیره بر روی پس زمینه روشن نوشته شده اند، شارپ تر و خواناتر می شوند. ضمن اینکه این میزان کنتراست به بهبود کیفیت سایه روشن ها در تصاویر گرافیکی هم کمک می کند.

ویدئو پروژکتور Optoma M565S

اما نکته ای که در رابطه با ویدئو پروژکتور Optoma M565S کمی نا امید کننده به نظر می رسد، پشتیبانی آن از رزولوشن SVGA (معادل با 800x600 پیکسل) است. چرا که در دنیای امروزی و در سال 2023، دیگر رزولوشن SVGA جایگاهی ندارد و حتی می توان گفت دیگر پروژکتوری با این میزان رزولوشن تولید نمی شود! با این حال باید به یک نکته توجه کنید: ویدئو پروژکتور اپتما M565S یک مدل اقتصادی است و یکی از دلایل پایین بودن قیمت آن همین رزولوشن SVGA است. به عبارت دیگر، اگر در شرکت یا سازمان خود به کیفیت تصویر چندان بالایی نیاز ندارید و فقط ارائه محتوا با یک وضوح معمولی برایتان کافی است، بهتر است به جای صرف هزینه های سنگین برای خرید مدل های رده بالا، نسبت به خرید ویدئو پروژکتور اپتما M565S که قیمت منطقی تری دارد اقدام کنید! در غیر این صورت می توانید به سراغ خرید مدل های گران قیمت ترِ WXGA، Full HD یا WUXGA بروید.

یکی دیگر از مواردی که بر روی متعادل ماندن قیمت ویدئو پروژکتور اپتما M565S مؤثر بوده، طول عمر لامپ مطلوب آن است. به طور دقیق تر باید گفت که لامپ به کار رفته در این پروژکتور در حالت نرمال تا 5000 ساعت و در حالت اکو تا 10000 ساعت نیازی به تعویض پیدا می کند و دوام بالایی دارد. این ویژگی بر روی کاهش هزینه های نگهداری از دستگاه نیز تأثیر داشته است.

ویدئو پروژکتور Optoma M565S

ویدئو پروژکتور اپتما M565S از اتصال به انواع دستگاه های آنالوگ و دیجیتال پشتیبانی می کند و برای این منظور به ورودی و خروجی VGA، ورودی HDMI، ورودی صدا، ورودی ویدئو، USB-A و RS232 مجهز شده است. حتی می توانید دانگل وایرلس سازگار با این پروژکتور را به صورت جداگانه تهیه کنید و گوشی، تبلت، لپ تاپ یا دیگر دستگاه های هوشمند را به شکل بی سیم به آن متصل کنید. جالب اینجا است که ویدئو پروژکتور اپتما M565S از اتصال به بلوری پلیرهای 3D هم پشتیبانی می کند و می توان با آن تصاویر سه بعدی را نمایش داد! در این حالت می توانید با ارائه تصاویر واقعی و باور پذیر، مخاطبان خود را بیش از پیش تحت تأثیر قرار دهید!

این مشخصات باعث شده اند تا خرید ویدئو پروژکتور اپتما M565S برای شما کاملاً مقرون به صرفه و منطقی باشد.

منبع: iprojector