شرکت OPPO در طول سالیان اخیر در زمینه تولید هر دو دسته گوشی های اقتصادی و رده بالا فعالیت داشته و توانسته طرفداران زیادی نیز پیدا کند. به خصوص گوشی های سری Find X5 این برند حسابی سروصدا به پا کردند و به فروش بالایی هم دست یافتند. اما اکنون به نظر می رسد که این شرکت قصد دارد تا با قدرت وارد یک بازار دیگر در حوزه دستگاه های دیجیتال شود: بازار تبلت!

شرکت OPPO از اولین تبلت اندرویدی خود با بالاترین مشخصات فنی رونمایی کرد

در همین راستا به زودی شاهد اولین تبلت اندرویدی برند OPPO با نام OPPO Pad خواهیم بود! این شرکت اعلام کرده است که این تبلت در تاریخ 3 مارچ 2022 راهی بازارهای کشور چین خواهد شد. مدل پایه ای این تبلت حدود 364 دلار قیمت گذاری شده و رده بالاترین مدل آن با قیمت حدود 474 دلار عرضه می شود.

دستگاه جدید شرکت OPPO، اولین تبلت اندرویدی این شرکت است که از مشخصات فنی قدرتمندی بهره می برد. به همین دلیل از همین الان می توان آن را در زمره بهترین تبلت های اندرویدی به حساب آورد! این تبلت از تراشه کوالکوم اسنپ دراگون 870 قدرت می گیرد که در سال گذشته (2021)، در بسیاری از تبلت های رده بالا مانند Lenovo Tab P12 Pro مورد استفاده قرار گرفته بود. در کنار این چیپست از 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم و حداکثر 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی بهره برده خواهد شد.

شرکت OPPO از اولین تبلت اندرویدی خود با بالاترین مشخصات فنی رونمایی کرد

در نگاه اول به OPPO Pad سخت بتوان آن را iPad Air اپل مقایسه نکرد! این تبلت لبه هایی تخت دارد اما حاشیه های اطراف صفحه نمایش آن قدری ضخیم تر است و به همین دلیل این تبلت آن ظرافت آیپد ایر را ندارد. به خصوص قاب سمت راست آن به اندازه ای ضخامت دارد که دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی تبلت بر روی آن قرار گرفته است.

پنل پشتی این تبلت از شیشه و قاب اطراف آن از فلز ساخته شده و در وسط پنل پشتی نام برند OPPO دیده می شود. همچنین دوربین 13 مگاپیکسلی به همراه فلش LED این تبلت بر روی پنل پشتی آن تعبیه شده است. صفحه نمایش OPPO PAD از سایز 11 اینچ بهره می برد و از نوع LCD LTPS با رزولوشن 2560x1600 پیکسل است. همچنین صفحه نمایش این تبلت از رفرش ریت 120 هرتز برخوردار است و از HDR10 پشتیبانی می کند. لازم به ذکر است که این تبلت همراه با سیستم عامل ColorOS 12 (قدرت گرفته از اندروید 11) عرضه می شود.

شرکت OPPO از اولین تبلت اندرویدی خود با بالاترین مشخصات فنی رونمایی کرد

در تبلت OPPO PAD از یک باتری حجیم 8360 میلی آمپر ساعتی استفاده شده که از فناوری فست شارژ با توان 33 وات پشتیبانی می کند. نکته قابل توجه این است که OPPO با الهام گرفتن از نسخه پایه ای Galaxy Tab S8 سامسونگ که قلم لمسی S Pen اختصاصی خود را دارد، برای تبلت OPPO PAD یک قلم اختصاصی به نام OPPO Pencil عرضه کرده است. مطابق با اعلام این شرکت، این قلم لمسی به صورت جداگانه به فروش می رسد. همچنین می توان کیبورد سازگار با این تبلت را به صورت جداگانه تهیه کرد.

منبع: androidcentral