ایربادز اوپو Enco Air 2 در ژانویه سال 2022 راهی بازارهای کشور چین شده است. اکنون پس از گذشت حدود یک سال و نیم، شرکت Oppo یک نسخۀ جدید و به روز رسانی شده از این ایربادز وایرلس را نیز معرفی کرده است. این محصول با نام رسمی Oppo Enco Air 2 New Sound Edition عرضه شده و از مشخصات قابل توجهی بهره می برد. اما سؤالی که پیش می آید این است که اساساً تفاوت این ایربادز جدید با مدل قدیمی تر Air 2 چیست؟ در این مقاله به این سؤال پاسخ داده ایم.

فرق بین نسخه اصلی  ایربادز Oppo Enco Air 2 با Oppo Enco Air 2  New Sound Edition

ایرفون وایرلس اوپو Enco Air 2 نسخۀ New Sound از بسیاری جهات نسبت به مدل اورجینال آن ارتقا پیدا کرده است. با این حال تفاوتی در برچسب قیمت و طراحی ظاهری این مدل در مقایسه با ایربادز Enco Air 2 دیده نمی شود. پس منظور اوپو از “New Sound Edition” که در نام این ایربادز جدید به کار برده چه بوده است؟

اولین تفاوت ایربادز اوپو Enco Air 2 New Sound Edition با مدل سال 2022 به نسخۀ بلوتوث آنها برمی گردد؛ جایی که مدل جدید به بلوتوث 5.3 و مدل قدیمی تر به بلوتوث 5.2 مجهز هستند. این ارتقا، پایداری اتصال وایرلس ایربادز با دستگاه منبع پخش را بهبود می بخشد و در مجموع کیفیت صدا را بهتر می کند. اوپو به اندازۀ درایورهای به کار رفته در هدفون بی سیم Enco Air 2 New Sound Edition اشاره ای نکرده است؛ با این حال پیش بینی می شود که این مدل نیز همانند نسخۀ قدیمی تر به درایورهای 13.4 میلی متری مجهز باشد.

فرق بین نسخه اصلی  ایربادز Oppo Enco Air 2 با Oppo Enco Air 2  New Sound Edition

اوپو اعلام کرده است که ایرفون Enco Air 2 New Sound Edition از یک استاندارد صدای جدید برخوردار شده و از افکت های صدای فضایی پشتیبانی می کند. همچنین این ایربادز موفق به دریافت تأییدیۀ صدای Viper Atmos شده است. پس اگر به دنبال یک صدای طبیعی، قدرتمند و در عین حال شفاف و واضح هستید و می خواهید تجربۀ جدیدی از گوش دادن به موسیقی، تماشای فیلم یا حتی انجام بازی را به دست آورید، این مدل انتخابی ایده آل برای شما خواهد بود.

با تمام مشخصات قابل توجهی که در بالا به آنها اشاره شد، ایربادز وایرلس اوپو Enco Air 2 New Sound Edition فاقد قابلیت حذف نویز فعال یا ANC است. در دورانی که تقریباً تمام ایرفون های رده بالا از برندهای معتبر به ANC مجهزند، فقدان این قابلیت در ایربادز جدید اوپو کمی توی ذوق می زند.

اما بهترین ارتقای ایربادز اوپو در مقایسه با نسخۀ اورجینال آن را برای آخر نگه داشته بودیم! اینجاست که باید به شما بگوییم طول عمر باتری ایربادز وایرلس Enco Air 2 New Sound Edition بیش از 35 ساعت اعلام شده است که در مقایسه با طول عمر باتری مدل Enco Air 2، حدود 11 ساعت بیشتر است!

فرق بین نسخه اصلی  ایربادز Oppo Enco Air 2 با Oppo Enco Air 2  New Sound Edition

ایرفون بی سیم اوپو Enco Air 2 New Sound Edition در دو رنگ آبی روشن و سفید عرضه شده است. قیمت این گجت برای توزیع در کشور چین 25 دلار تعیین شده است. اوپو در مورد برنامه های خود برای توزیع این محصول جدید در بازارهای جهانی ارائه نداده است، اما این برند معمولاً محصولات صوتی خود را در بازارهای خارج از کشور چین نیز عرضه می کند. اطلاعات دقیق در این رابطه ظرف هفته های آتی اعلام خواهد شد.

منبع: gizmochina