شرکت چینی OPPO از اولین روتر وای فای 6 خود با نام AX5400 رونمایی کرد. این روتر هم اکنون با قیمت ابتدایی 87 دلار در کشور چین در دسترس قرار گرفته و توانسته است با طراحی ظاهری خاص و بدنه استوانه ای شیشه ای خود حسابی جلوه توجه کند! بدنه کاملاً شفاف این روتر وای فای به شما این امکان را می دهد تا بتوانید قطعات داخلی و آنتن های مخفی آن را به سادگی مشاهده کنید. همچنین روتر اوپو AX5400 به صورت متقارن طراحی شده است و دکمه های آن از هر دو سمت راست و چپ برای کاربر در دسترس هستند.

روتر وای فای 6 اوپو AX5400 با تراشه کوالکام به بازار عرضه شد

روتر اوپو AX5400 از تراشه کوالکام IPQ5018 قدرت می گیرد و از استاندارد وای فای 6 پشتیبانی می کند. همان طور که می دانید، وای فای 6 در حال حاضر آخرین پروتکل شبکه های وایرلس به شمار می آید و سرعت و ظرفیت به مراتب بالاتری را نسبت به نسل قبلی این پروتکل ها به ارمغان می آورد. روتر جدید اوپو با استاندارد 802.11b/g/n/ac/ax هم سازگاری دارد و از دو باند فرکانسی 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز به صورت هم زمان پشتیبانی می کند. شما می توانید حداکثر 256 دستگاه مختلف را در کنار هم از طریق این روتر به اینترنت متصل کنید.

روتر وای فای 6 اوپو AX5400 با تراشه کوالکام به بازار عرضه شد

درگاه های ارتباطی روتر اوپو AX5400 شامل یک پورت شبکه 2.5 گیگابایت و دو پورت شبکه 1 گیگابایت می شود. تمامی این درگاه ها از نوع WAN/LAN هستند. به این ترتیب کاربران می توانند انواع کابل شبکه را به این روتر متصل کنند؛ بدون اینکه دغدغه ای بابت نوع پورت مورد استفاده داشته باشند.

روتر اوپو AX5400 از فناوری Easy Mesh نیز پشتیبانی می کند و بدون هیچ مشکلی با انواع روترهای ساخت برندهای دیگر هماهنگ می شود. به عبارت دیگر، شما می توانید این روتر را با هر نوع روتر دیگری شبکه کنید. در این حالت سرعت انتقال دیتای روتر اوپو به هیچ عنوان افت نمی کند و تغییری در کیفیت عملکرد آن ایجاد نمی شود.

روتر وای فای 6 اوپو AX5400 با تراشه کوالکام به بازار عرضه شد

اوپو به منظور ارتقای پایداری و سرعت سیگنال های وای فای، روتر AX5400 را به 4 آنتن قدرتمند و 6 تقویت کننده سیگنال مستقل مجهز کرده است. همچنین در این روتر از الگوریتم انحصاری اوپو در زمینه کاهش نویزها استفاده شده است. این مشخصات کیفیت و پایداری سیگنال های وای فای روتر جدید اوپو را به طور کامل تضمین می کنند.

از دیگر ویژگی های روتر اوپو AX5400 می توان به تکنولوژی O-RouterBoost اشاره کنیم. این تکنولوژی به طور اختصاصی از جانب اوپو معرفی شده است و در نقش شتاب دهنده سرعت عملکرد روتر در شبکه عمل می کند. روتر AX5400 با بهره گرفتن از این تکنولوژی، در کسری از ثانیه دستگاه های مجهز به سیستم عامل ColorOS 13 و بالاتر را در شبکه شناسایی می کند و به آنها متصل می شود. همچنین این تکنولوژی باعث می شود تا روتر به صورت هوشمند نوع کاربری دستگاه متصل به آن را تشخیص دهد و پهنای باند اینترنت را متناسب با این اطلاعات تنظیم کند. به عنوان مثال اگر از دستگاه متصل به این روتر برای بازی، شرکت در کلاس آنلاین یا برگزاری وب کنفرانس استفاده کنید، پهنای باند اختصاص یافته به دستگاه شما توسط روتر تا 20 درصد ارتقا پیدا می کند.

روتر وای فای 6 اوپو AX5400 با تراشه کوالکام به بازار عرضه شد

همان طور که اشاره شد، روتر اوپو AX5400 هم اکنون با قیمت 87 دلار در بازارهای کشور چین توزیع شده است. هنوز از برنامه های اوپو برای عرضه این روتر جدید در کشورهای دیگر اخباری منتشر نشده است.

منبع: gizmochina