از آنجایی که مایکروسافت و گوگل مرورگرهای خود را با فناوری هوش مصنوعی ادغام کرده اند، جای تعجب نیست که سایر مرورگرها نیز قدم در همین مسیر بگذارند! در همین راستا شرکت Opera هم اعلام کرده که به زودی مرورگر اختصاصی خود را با فناوری هوش مصنوعی ارتقا خواهد داد. از آنجایی که مرورگر اوپرا پیش از این هم عملکرد ایده آلی را ارائه می دهد، ارتقای آن با هوش مصنوعی می تواند زنگ خطر را برای مایکروسافت اج به صدا در آورد!

ادغام مرورگر Opera با هوش مصنوعی

به تازگی Opera سرویس هوش مصنوعی مولد خود را معرفی کرده است. این سرویس قرار است تا به صورت رایگان به مرورگر اپرا اضافه شود و برای همه کاربران در دسترس قرار گیرد. هوش مصنوعی اپرا که با نام Aria شناخته می شود، به ساید بار مرورگر که در سمت چپ صفحه قرار دارد، اضافه خواهد شد. زمانی که کاربر بر روی آیکون Aria کلیک می کند، یک پنل به او نمایش داده می شود. در این پنل می توانید همان طور که با بینگ چت، گوگل بارد یا ChatGPT کار می کنید، با هوش مصنوعی اپرا ارتباط برقرار نمایید.

بر اساس گزارش های منتشر شده، هوش مصنوعی Aria قادر است تا به سؤالات افراد پاسخ دهد و برای آنها متن یا کد تولید کند. همچنین این ابزار جدید بر خلاف ChatGPT، می تواند نتایج لحظه ای را از وب سایت های اینترنتی به کاربر ارائه دهد. علاوه بر این، Aria به تمام دیتابیس اپرا اشراف کامل دارد و به هر سؤالی که در مورد این شرکت پرسیده شود، با بالاترین دقت پاسخ خواهد داد. همان طور که می دانید، ChatGPT دارای دیتابیسِ لایو نیست و اطلاعات آن فعلاً به انتهای سال 2021 محدود می شود. همچنین این چت بات معمولاً به سؤال هایی که در مورد OpenAI (شرکت سازنده) از او پرسیده می شود، پاسخ روشنی را ارائه نمی دهد!

ادغام مرورگر Opera با هوش مصنوعی

این اولین باری نیست که اپرا به سراغ ابزارهای هوش مصنوعی می رود. در حدود ماه فوریه (بهمن 1402) بود که این شرکت چت بات ChatGPT را به ساید بار نسخه دسکتاپ مرورگر خود اضافه کرد. این ابزار قادر بود تا محتوای صفحات وب و مقالات را برای کاربر خلاصه کند. اکنون این شرکت قصد دارد تا هوش مصنوعی مولد اختصاصی خود را مورد استفاده قرار دهد و امکانات گسترده تری از چت جی پی تی را به آن اضافه کند.

ادغام مرورگر Opera با هوش مصنوعی

در حال حاضر مرورگر Opera در نسخه های دسکتاپ و موبایل در دسترس قرار دارد. با این حال اگر می خواهید تا از قابلیت هوش مصنوعی این مرورگر بهره مند شوید، باید نسخه Opera One را دانلود کنید. این مرورگر برای استفاده از توسعه دهندگان و برنامه نویسان ارائه شده و فقط بر روی سیستم های دسکتاپ قابل نصب است. همچنین کاربران اندرویدی می توانند جدیدترین نسخه بتا از مرورگر اپرا را بر روی دستگاه خود نصب کنند و از مزایای هوش مصنوعی Aria بهره مند شوند. تنها کاری که برای این منظور باید انجام دهید، مراجعه به صفحه Opera browser beta در گوگل پلی استور و دانلود اپلیکیشن مربوطه است. به این نکته توجه داشته باشید که برای دسترسی به هوش مصنوعی Aria، باید در وب سایت اپرا حساب کاربری ایجاد کنید یا اگر از قبل حساب کاربری دارید، باید به آن لاگین نمایید.

منبع: androidauthority