شرکت OpenAI یک آپدیت کاربردی و مهم را در راستای ارتقای تجربه کار با هوش مصنوعی ChatGPT ارائه داده است. این آپدیت تعامل کاربر با چت بات هوش مصنوعی معروف OpenAI را بهبود می دهد و گزینه های جدیدی را در اختیار او قرار می دهد. از جمله موارد جدید اضافه شده به چت جی پی تی می توان به نمایش مثال برای مطرح کردن درخواست و پاسخ های پیشنهادی اشاره کرد. همچنین در این آپدیت، GPT-4 به عنوان مدل زبانی پیش فرض این چت بات انتخاب شده که نسبت به GPT-3.5 قدرتمند تر است.

ارتقای کیفیت مکالمه در چت بات GhatGPT

«نمایش مثال برای مطرح کردن درخواست» به کاربران کمک می کند تا سؤالات خود را از ChatGPT بهتر سازمان دهی کنند و سریع تر به جواب دلخواهشان برسند. در نسخه قبلی، کاربر در هنگام شروع به کار با ChatGPT با یک صفحه خالی مواجه می شد و هیچ ایده ای برای پرسیدن سؤال نداشت. اما اکنون با مشاهده این مثال ها می تواند راحت تر درخواست خود را با این چت بات مطرح کند.

«پاسخ های پیشنهادی» نیز به ChatGPT این امکان را می دهد تا پاسخ های مرتبط تری را در چت های ادامه دار ارائه دهد. این ویژگی به کاربر نیز کمک می کند تا در مکالمه عمیق تر شود و بتواند از نمونۀ پاسخ هایی که چت بات ممکن است در ادامه مکالمه ارائه دهد، آگاه شود.

ارتقای کیفیت مکالمه در چت بات GhatGPT

اما یکی از مهم ترین تغییرات صورت گرفته در چت جی پی تی، انتخاب GPT-4 به عنوان مدل زبانی پیش فرض و جایگزینی آن با GPT-3.5 است. به این ترتیب کاربران دیگر نیازی ندارند تا در هر بار مراجعه به ChatGPT به صورت دستی مدل زبانی را به GPT-4 تغییر دهند و خودِ چت بات این کار را انجام داده است!

در این آپدیت جدید کاربران این امکان را دارند تا چند فایل را به صورت هم زمان آپلود کنند. به عبارت دیگر ChatGPT این قدرت را پیدا کرده است تا در آن واحد بر روی چند فایل مختلف عمیق شود و نکات مهم موجود در آنها را مورد آنالیز و بررسی قرار دهد. البته این قابلیت از طریق ماژول Code Interpreter (نسخه بتا) و برای کاربران Plus در اختیار قرار گرفته است.

مراحل لاگین کردن به GhatGPT نیز ساده تر شده است؛ چرا که این چت بات هوش مصنوعی اکنون کاربر را برای مدت طولانی تری در حالت «لاگین کرده» نگه می دارد و دیگر نیازی نیست تا هر دو هفته یک بار در آن لاگین کنید. همچنین OpenAI رابط کاربری صفحه لاگین را بهبود بخشیده تا تجربه بهتری را برای کاربر رقم بزند.

ارتقای کیفیت مکالمه در چت بات GhatGPT

برای دستیابی سریع تر به امکانات چت جی پی تی، OpenAI یک سری کلید میانبر را برای آن معرفی کرده است. به عنوان مثال شورت کات Ctrl + Shift + C یک قطعه کد را کپی می کند و شورت کات Ctrl + / لیست کامل کلیدهای میانبر را به شما نمایش می دهد.

ارائه این آپدیت در حالی انجام شده که در خبرها داشتیم OpenAI در حال کار کردن بر روی مدل زبانی پیشرفتۀ GPT-5 نیز هست. به احتمال زیاد این مدل زبانی باعث می شود تا گیج شدن چت بات و ارائه پاسخ های بی ربط از جانب او به حداقل میزان ممکن برسد. همچنین GPT-5 احتمالاً از قابلیت های «چند مدلی (multi-model)» پشتیبانی می کند و حافظۀ قوی تری خواهد داشت. البته هنوز به طور رسمی چیزی در این مورد اعلام نشده و برای آگاهی از ویژگی های GPT-5 باید مدتی دیگر منتظر بمانیم.

منبع: gizmochina