به نظر می رسد تب هوش مصنوعی به این زودی ها فروکش نخواهد کرد و روز به روز شاهد در هم تنیده شدن بیشتر آن با زندگی مان خواهیم بود! شرکت OpenAI که تمام این ماجراها از زمان معرفی ChatGPT توسط آن شروع شد، اعلام کرده که اکنون پای هوش مصنوعی به دستگاه های موبایل نیز باز شده است! در همین راستا این شرکت به تازگی اپلیکیشن اختصاصی هوش مصنوعی ChatGPT را برای سیستم عامل iOS در دسترس قرار داده است و اگر از کاربران آیفون باشید، به سادگی می توانید آن را بر روی گوشی خود نصب کنید.

نصب اپلیکیشن موبایل ChatGPT روی iOS

شرکت OpenAI دلیل ارائه اپلیکیشن موبایل چت جی پی تی را درخواست های متعدد کاربران و فیدبک های دریافتی از آنها اعلام کرده است. این اپلیکیشن هم اکنون به صورت رایگان عرضه شده است و می توانید آن را از طریق اپ استور اپل دانلود کنید. بسیاری از ویژگی هایی که در نسخه وب ChatGPT وجود دارند، در نسخه iOS نیز در دسترس هستند و حتی یک سری قابلیت های جدید به این نسخه اضافه شده است.
اپلیکیشن ChatGPT برای دستگاه های iOS قادر است تا به سؤالات کاربران به صورت آنی و لحظه ای پاسخ دهد و اطلاعاتی دقیق و جامع را به آنها ارائه دهد. همچنین کاربران می توانند بدون نیاز به صرف زمان برای جستجو در وب سایت های اینترنتی، از طریق این اپلیکیشن در مورد یک سری موضوعات راهنمایی شخصی دریافت کنند. البته همچنان پیشنهاد می کنیم که اطلاعات حساسِ شخصی خود را در چت بات های هوش مصنوعی وارد نکنید؛ چرا که این ماشین ها هنوز از لحاظ امنیت و حفظ حریم شخصی افراد تضمین شده نیستند.

شرکت OpenAI توضیح می دهد که این اپلیکیشن به نرم افزار اوپن سورس Whisper مجهز است که در زمینه تشخیص گفتار کاربرد دارد. به عبارت دیگر به صورت صوتی هم می توانید با اپلیکیشن موبایل ChatGPT کار کنید. ضمن اینکه مشترکین ChatGPT Plus که این اپلیکیشن را بر روی آیفون نصب می کنند، می توانند از مزایای جدیدترین سیستم GPT-4 بهره مند شوند و به ویژگی های جدید، سریع تر از سایرین دسترسی پیدا کنند. حتی زمان پاسخ دهی چت بات به این دسته از کاربران نیز سریع تر است!

نصب اپلیکیشن موبایل ChatGPT روی iOS

در حال حاضر فقط نسخه iOS از اپلیکیشن ChatGPT ارائه شده است؛ اما نسخه اندرویدی این برنامه نیز در راه است و رونمایی از آن می تواند شرایط جالبی را رقم بزند! چرا که گوگل به عنوان توسعه دهنده اندروید، هنوز اپلیکیشن اندرویدی Bard را ارائه نداده است و حالا رقیب این شرکت قصد دارد تا زودتر این کار را انجام دهد! در عوض گوگل در مراسم I/O 2023 اعلام کرد که «خود را متهد به توسعه بارد بر اساس آزمون و خطا می داند. برای این منظور، تمرکز بر روی نسخه وب به این شرکت اجازه می دهد تا مدل زبانی به کار رفته در بارد را بیش از پیش مورد کنکاش قرار دهد». به این ترتیب می توان دریافت که در حال حاضر «فقط نسخه وب» هوش مصنوعی Bard برای گوگل جذابیت دارد و شاید این شرکت تا مدت ها به سراغ عرضه نسخه موبایل آن نرود.

نصب اپلیکیشن موبایل ChatGPT روی iOS

رونمایی رسمی OpenAI از اپلیکیشن موبایل ChatGPT، چند روز پس از معرفی ویجت جدید بینگ چت برای دستگاه های اندرویدی و iOS توسط مایکروسافت صورت گرفته است. بینگ چت که از هستۀ ChatGPT قدرت گرفته است، به کاربران گوشی و تبلت اجازه می دهد تا به صورت متنی یا گفتاری با هوش مصنوعی در تعامل باشند و از آن در زندگی روزمره خود استفاده کنند. چت هایی را که در بینگ بر روی گوشی آغاز کرده اید، می توانید بر روی کامپیوتر ادامه دهید (و بالعکس).

لازم به ذکر است که اپلیکیشن iOS هوش مصنوعی ChatGPT در حال حاضر برای کاربران آمریکایی در دسترس قرار گرفته است. ظرف چند هفته آتی سایر کاربران نیز به این اپ دسترسی پیدا خواهند کرد.

منبع: gsmarena