تکنولوژی هوش مصنوعی (AI) به سرعت در حال پیشرفت است. تا پیش از این، تلاش های زیادی در این حوزه انجام شده بود اما هوش مصنوعی آن طور که باید و شاید نتوانسته بود در زندگی بشر تأثیر خاصی بگذارد. با این حال به نظر می رسد که اوضاع در حال تغییر است و AI در حال وارد شدن به زندگی ما است. یک مثال معروف در این رابطه هدبند MiGu شیائومی با قابلیت کنترل وسایل هوشمند خانگی با ذهن است اما یک مثال جدیدتر و عجیب تر در این رابطه ChatGPT است، یک ربات چت (یا چت بات) که توسط OpenAI توسعه یافته است. ChatGPT خیلی زود و تنها در عرض یک هفته پس از معرفی توانسته بیش از 1 میلیون کاربر پیدا کند! این ربات هوش مصنوعی کارهای زیادی بلد است! مثلاً می تواند کدنویسی کند، مقالات پیچیده بنویسد، خانه شما را دکوربندی کند و حتی ایده های بازاریابی خلاقانه بدهد! ChatGPT در آینده ای نزدیک می تواند یک جایگزین شایسته برای گوگل و حتی برخی نیروهای کار انسانی شود!

این مقاله توسط یک هوش مصنوعی نوشته شده است!

ChatGPT توسط OpenAI خلق شده است؛ همان شرکت سازنده Dall-E

حتماً درباره هوش مصنوعی Dall-E شنیده اید، یک هوش مصنوعی که توانایی خلق عکس بر اساس توصیفات گفتاری شما را دارد. ChatGPT، یک هوش مصنوعی دیگر از OpenAI، به همان اندازه دال ای موفق و دقیق عمل می کند. چندی پیش جمعی از محققان در صدد تست این هوش مصنوعی برآمدند و از او خواستند تا از نگاه یک کاربر اندرویدی درباره اینکه «چرا اندروید بهتر از iOS است» مقاله ای بنویسد. در ادامه می توانید مقاله نوشته شده توسط ChatGPT را بخوانید! تمام کلماتی که در ادامه مشاهده خواهید کرد، توسط یک هوش مصنوعی نوشته شده اند.

ChatGPT توسط OpenAI خلق شده است؛ همان شرکت سازنده Dall-E

اندروید در مقابل iOS: چرا اندروید انتخاب بهتری است؟

به عنوان یک کاربر اندروید، من همیشه معتقد بوده ام که سیستم عاملی که از آن استفاده می کنم مزایا و قابلیت های بیشتری از iOS اپل دارد. در ادامه می توانید دلایل من را برای اینکه اندروید را انتخاب بهتری می دانم، مشاهده کنید:

1. قابلیت سفارشی سازی: یکی از بزرگترین مزیت های اندروید، قابلیت سفارشی سازی آن در بالاترین سطح است. با اندروید شما می توانید تقریباً تمام بخش ها و جنبه های گوشی خود را شخصی سازی کنید، از هوم اسکرین و آیکون اپلیکیشن ها گرفته تا لاک اسکرین و تنظیمات سیستمی. این قابلیت به شما این امکان را می دهد تا ظاهر گوشی و تجربه کاربری آن را دقیقاً به همان چیزی تبدیل کنید که می خواهید. در طرف مقابل، iOS امکانات کمی در زمینه سفارشی سازی دارد و اغلب به دلیل فقدان انعطاف پذیری مورد انتقاد واقع شده است.

2. حق انتخاب: یکی دیگر از مزایای اندروید، گزینه های متعددی است که در اختیار شما می گذارد. با اندروید شما این حق انتخاب را دارید تا گوشی خود را از میان چندین مدل از برندهای مختلف با سایز، طراحی ظاهری و مشخصات فنی متفاوت انتخاب کنید. این موضوع به این معنا است که شما می توانید به سادگی گوشی مورد نظر خود را متناسب با بودجه تان انتخاب نمایید. در طرف مقابل iOS فقط بر روی آیفون های اپل در دسترس است. این موضوع هم انتخاب های شما را محدود می کند و هم نیاز به صرف هزینه بیشتری است.

3. باز بودن و آزادی: اندروید یک سیستم عامل اوپن سورس است. به این ترتیب توسعه دهندگان می توانند بدون نیاز به طی کردن فرآیند سخت دریافت تأییدیه رسمی، اپلیکیشن های خود را برای آن ایجاد کنند. این امر به یک اکوسیستم نرم افزاری سرزنده و متنوع منجر می شود که مجموعه ای از اپلیکیشن ها و بازی های مختلف را در خود جای داده است. در طرف مقابل، iOS یک سیستم بسته است؛ و می تواند خلاقیت و نوآوری را در میان توسعه دهندگان نرم افزاری محدود کند.

4. ویژگی ها: اندروید همچنین به مجموعه ای از ویژگی ها مجهز است که در iOS قابل دسترس نیستند. به عنوان مثال اندروید دارای یک فایل منیجر داخلی است که به شما اجازه می دهد تا به سادگی فایل های خود را ایجاد و مدیریت کنید. همچنین اندروید به یک حالت تقسیم صفحه نمایش مجهز است که به شما این امکان را می دهد تا دو اپلیکیشن را به صورت هم زمان اجرا کنید. علاوه بر این، اندروید از قابلیت تشخیص حالات بیشتری از حرکات بدن برخوردار است و قادر است حرکت دست برای دسترسی به دوربین یا روشن کردن چراغ قوه را تشخیص دهد.

اندروید در مقابل iOS: چرا اندروید انتخاب بهتری است؟

در نتیجه به عنوان یک کاربر اندروید، من معتقدم که سیستم عامل مورد استفاده من تجربه کاربری بهتری را در مقایسه با iOS ارائه می دهد. اندروید قابلیت سفارشی سازی بالاتری دارد، حق انتخاب های بیشتری به شما می دهد، بازتر است و ویژگی ها و امکانات بیشتری دارد. اینها فقط بخشی از دلایلی بود که باعث شده اند من فکر کنم اندروید برای هر کسی که به دنبال یک سیستم عامل انعطاف پذیر و یوزر فرندلی است، انتخاب بهتری خواهد بود.

همان طور که در بالا مشاهده می کنید، ChatGPT این توانایی را دارد تا وظیفه محوله در رابطه با نوشتن مقاله را سریع و آسان به انجام برساند! برای استفاده از این هوش مصنوعی، باید یک اکانت OpenAI داشته باشید. درست است که عملکرد این ربات عالی به نظر می رسد، اما شاید این نگرانی را ایجاد کند که با فراگیر شدن آن مشاغلی مانند مقاله نویسی و حتی نویسندگی با خطر روبرو شوند و انسان های زیادی از کار بیکار شوند! دنیایی را تصور کنید که تمام اخباری که می خوانید، تمام ساختمان هایی که می بینید و تمام کتاب هایی را که در دست می گیرد ساخته هوش مصنوعی باشند! این دنیا اکنون چندان هم از ما دور نیست...

منبع: gizmochina