شرکت چینی وان پلاس در طی برگزاری مراسم Cloud 11+ از چندین محصول جدید خود رونمایی کرده است. در میان این محصولات نام گوشی های OnePlus 11 و OnePlus 11R به همراه هدفون OnePlus Buds Pro به چشم می خورند. همچنین وان پلاس در این مراسم چند محصول جدید خود را که در آینده ای نزدیک به بازار می آیند، معرفی کرده است. از جمله این محصولات می توان به تبلت OnePlus Pad و کیبورد مکانیکال وان پلاس اشاره کرد. اما این تمام ماجرای این مراسم نبوده است و این شرکت سورپرایزهایی هم برای طرفداران خود داشته است!

اولین روتر وان پلاس با قابلیت پشتیبانی از سیم کارت های 5G معرفی شد

طی یک اقدام غافلگیر کننده، وان پلاس اعلام کرده است که قصد دارد به زودی روتی OnePlus Hub 5G را به بازار معرفی کند. این محصول، در واقع اولین روتر ساخت وان پلاس است و ورود رسمی این شرکت به بازار روتر را تأیید می کند. وان پلاس در اصل یک شرکت تولید کننده گوشی است که در چند وقت اخیر در حال توسعه فعالیت های خود است. چندی پیش بود که این شرکت با عرضه یک سری مانیتورهای رومیزی رده بالا، ورود خود به بازار سیستم های گیمینگ PC را اعلام کرده بود. همچنین همان طور که در بالا اشاره کردیم، یک کیبورد مکانیکال نیز از این برند در حال آماده شدن برای ورود به بازار است.

اولین روتر وان پلاس با قابلیت پشتیبانی از سیم کارت های 5G معرفی شد

در حال حاضر جزئیات زیادی از روتر OnePlus Hub 5G منتشر نشده است. فقط اعلام شده که این روتر از سیم کارت های 5G و 4G پشتیبانی می کند. به این ترتیب به نظر می رسد که کاربران می توانند تا سیم کارت را مستقیماً داخل روتر جای دهند. پس از آن روتر از طریق سیم کارت، امکان اتصال دستگاه های مجاور خود به اینترنت را فراهم می آورد.

روتر OnePlus Hub 5G دستگاه های شما را به شبکه وای فای 6 متصل می کند و امکان تجربه بالاترین سرعت را فراهم می آورد. همچنین این دستگاه از قابلیت شبکه شدن با چند روتر دیگر نیز پشتیبانی می کند. در این حالت می توان با آن محدوده های وسیع تری را در منازل، ادارات، شرکت ها و سازمان ها پوشش داد. لازم به ذکر است که این دستگاه روتر از پروتکل Matter پشتیبانی می کند و می توان از آن به عنوان یک Home Hub (هاب مرکزی) استفاده کرد.

اولین روتر وان پلاس با قابلیت پشتیبانی از سیم کارت های 5G معرفی شد

در عکسی که از این دستگاه منتشر شده (و شما آن را در بالا مشاهده می کنید)، اثری از کابل دیده نمی شود. به این ترتیب این فرضیه ایجاد شده است که این روتر به باتری داخلی مجهز است. اگر چنین چیزی صحت داشته باشد، روتر OnePlus Hub 5G قابل حمل خواهد بود و برای کاربران لپتاپ و تبلت های وای فای کارایی فوق العاده ای خواهد داشت. بنابراین تمامی این کاربران می توانند در تمام طول روز به وای فای دسترسی داشته باشند. فعلاً در رابطه با قیمت روتر OnePlus Hub 5G اطلاعاتی در دست نیست؛ اما اعلام شده که این دستگاه از ماه جولای 2023 در بازار توزیع می شود.

منبع: gizmochina