وان پلاس برای اولین بار در سال 2020 که یک گوشی از سری Nord را به بازار عرضه کرد و رسماً از این سری رونمایی کرد. به طور کلی گوشی های سری Nord برای رقابت در بازار گوشی های میان رده و پایین رده تولید می شوند و از آن زمان تا کنون شاهد عرضه تعداد زیادی گوشی میان رده و اقتصادی Nord به بازار بوده ایم. اما در گزارشی که به تازگی منتشر شده، وان پلاس ایده های متفاوتی برای این سری از گوشی های خود در ذهن دارد.

آیا وان پلاس یک رابط کاربری جدید برای برند اقتصادی Nord ارائه می دهد؟

مطابق با گزارشی که در وب سایت Mobile Indian منتشر شده، وان پلاس در نظر دارد تا Nord را به عنوان یک برند مستقل یا یک زیر برند معرفی کند (درست مانند ساخت یک اسپین آف برای یک سریال!). این اقدام می تواند شبیه به کاری باشد که برای گوشی های سری Poco شیائومی انجام شد؛ یا شبیه به داستان Vivo و iQOO.

در این گزارش به این نکته اشاره شده است که Nord همانند یک شرکت مجزا عمل می کند و برندسازی اختصاصی، فروشگاه اختصاصی و تیم تولید اختصاصی خود را خواهد داشت. این طور که عنوان شده، رنگ تجاری این برند آبی روشن خواهد بود و فقط در بعضی موارد خاص در معرفی محصولات آن از عبارات «یک گوشی از برند وان پلاس» یا «از جانب وان پلاس» استفاده خواهد شد.

آیا وان پلاس یک رابط کاربری جدید برای برند اقتصادی Nord ارائه می دهد؟

آیا وان پلاس یک رابط کاربری جدید برای برند اقتصادی Nord ارائه می دهد؟

خواندن خبر اینکه قرار است Nord به یک زیر برند یا یک شرکت کاملاً مستقل تبدیل شود چه چشم اندازی را پیش روی مخاطبان قرار می دهد؟ Mobile Indian به این سؤال اینگونه پاسخ می دهد که احتمالاً Nord فعالیت گسترده ای دارد و محصولات آن حوزه های تلویزیون، ردیاب های تناسب اندام، ساعت های هوشمند، هدفون های گردنی بلوتوثی، پاوربانک و... را در برمی گیرد.

موضوع دیگر این است که گوشی های Nord احتمالاً در طیف قیمتی وسیع تری عرضه می شوند و در میان آنها گوشی های خیلی گران قیمت و خیلی ارزان قیمت هم دیده می شود! به عنوان مثال به احتمال بسیار زیاد یک گوشی پایین رده Nord دارای قیمت حدود 189 دلار و یک گوشی «پرچم دار اقتصادی» آن دارای قیمت حدود 441 دلار خواهد بود. ضمن اینکه این احتمال می رود که گوشی های این برند یک رابط کاربری متفاوت با Oxygen OS داشته باشند و وان پلاس یک UI جدید برای آنها تعریف کند.

آیا وان پلاس یک رابط کاربری جدید برای برند اقتصادی Nord ارائه می دهد؟

همان طور که اشاره شد، این استراتژی شباهت بسیار زیادی به کاری که شیائومی با Poco کرد دارد! Poco هنوز هم از طراحی شبیه به شیائومی برای گوشی های خود استفاده می کند اما یک رابط کاربری متفاوت با MIUI برای آنها طراحی کرده است. به این ترتیب این گوشی ها در نظر کاربر با گوشی های شیائومی متفاوت به نظر می رسند. حال از شواهد این گونه پیداست که وان پلاس و Nord هم داستان مشابهی دارند و تفاوت عمده گوشی های آنها به بخش نرم افزاری و رابط کاربری مربوط باشد.

منبع: androidauthority