نمایشگاه IFA 2022 به تازگی در شهر برلین آلمان برگزار شده و شرکت های فعال در دنیای تکنولوژی حضور فعالی در آن داشته اند. نوکیا نیز با سه لپ تاپ جدید از سری PureBook در این نمایشگاه حضور داشته است. این سه لپ تاپ با نام های Nokia PureBook Fold، Nokia PureBook Lite و Nokia PureBook Pro معرفی شده اند و هر یک از آنها ویژگی ها و امکانات قابل توجهی دارند. برای آشنایی بیشتر با لپ تاپ های جدید نوکیا ادامه متن را از دست ندهید.

نوکیا سه لپ تاپ جدید از سری PureBook معرفی کرده است. با آنها بیشتر آشنا شوید

لپ تاپ نوکیا PureBook Fold همانند PureBook Lite دارای صفحه نمایش 14 اینچی است، اما مدل PureBook Pro با صفحه نمایش 15.6 اینچ معرفی شده است. مدل های فولد و لایت به پردازنده اینتل پنتیوم سیلور N6000 و مدل پرو به پردازنده اینتل Core i3 1220P مجهز است. لازم به ذکر است که پردازنده Core i3 از مدل های ای ام دی رایزن 5000 قدرتمندتر است و بیشتر در لپ تاپ های اقتصادی و باریک مورد استفاده قرار می گیرد. البته این پردازنده نسبت به Core i7 پرفورمنس پایین تری را ارائه می دهد.

نوکیا سه لپ تاپ جدید از سری PureBook معرفی کرده است. با آنها بیشتر آشنا شوید

این سه لپ تاپ به صفحه نمایش IPS با رزولوشن فول اچ دی، رفرش ریت 60 هرتز و روشنایی 250nits مجهز هستند. لازم به ذکر است که لپ تاپ های سری PureBook از بلوتوث نسخه 5.0 و وای فای 5 بهره می برند و به پورت های USB-C 3.2 (x2) و USB-A 3.2 (x1) و جک 3.5 میلی متری صدا مجهز هستند. این لپ تاپ ها دارای 8 گیگابایت حافظه رم، حسگر اثر انگشت و حافظه داخلی SSD نیز هستند. لازم به ذکر است که ظرفیت حافظه داخلی مدل های فولد و لایت 128 گیگابایت و مدل پرو 512 گیگابایت است.

لپ تاپ نوکیا PureBook Lite دارای وزن 1.47 کیلوگرم، مدل فولد دارای وزن 2.5 کیلوگرم و مدل پرو دارای وزن 2 کیلوگرم است. مدل 15.6 اینچی این لپ تاپ ها به کیبورد با نور پس زمینه و باتری 57 وات ساعتی مجهز است و از فست شارژ 65 وات پشتیبانی می کند. از طرف دیگر لپ تاپ های 14 اینچی مجهز به پردازنده Core i3 این سری جدید یعنی مدل های فولد و لایت دارای باتری 38 وات ساعت است و حداکثر سرعت شارژ آن 44 وات اعلام شده است. شارژ کامل این باتری برای 8 ساعت استفاده از لپ تاپ های 14 اینچی کفایت می کند.

نوکیا سه لپ تاپ جدید از سری PureBook معرفی کرده است. با آنها بیشتر آشنا شوید

لپ تاپ های نوکیا سری PureBook همگی همراه با ویندوز 11 عرضه می شوند و مدل پروی آنها دارای 4 اسپیکر و دو مدل دیگر دارای دو اسپیکر هستند. نوکیا اعلام کرده است که این لپ تاپ ها تا پایان ماه جاری در کشور فرانسه در دسترس قرار می گیرند و پس از آن برنامه عرضه جهانی آنها اعلام می شود. در حال حاضر اطلاعاتی در رابطه با قیمت لپ تاپ های جدید نوکیا در دسترس قرار نگرفته است؛ اما با توجه به پردازنده های پایین رده و میان رده به کار رفته در این لپ تاپ ها، می توان آنها را در زمره لپ تاپ های اقتصادی موجود در بازار قرار دانست.

منبع: gizmochina