فقط 6 سال از عرضه کنسول Switch توسط شرکت نینتندو به بازار می گذرد. اما در همین زمان کوتاه، بیشتر از 122 میلیون نسخه از این دستگاه به فروش رفته است! این میزان فروش باعث شده تا نینتندو سوییچ به سومین کنسول پرفروش تاریخ تبدیل شود و رقیب بزرگی همچون پلی استیشن 4 را کنار بزند!

نینتندو سوئیچ با فروش بیش از 122 میلیون نسخه، به سومین کنسول پرفروش تاریخ تبدیل شد

جدیدترین گزارش های مالی کمپانی نینتندو نشان می دهد که تعداد 14.91 میلیون نسخه از کنسول Switch در 9 ماه منتهی به دسامبر 2022 در دنیا به فروش رفته است. از این تعداد، حدود 8.22 میلیون نسخه از این کنسول در سه ماه پایانی سال فروخته شده اند. این اعداد و ارقام بیانگر این است که فروش کلی نینتندو سوییچ از مرز 122.5 میلیون نسخه فراتر رفته است و باعث ارتقای جایگاه این کنسول در مقایسه با رقبایش شده است. حالا نینتندو سوییچ بالاتر از کنسول هایی مانند Wii (با فروش 101.63 میلیون نسخه)، PlayStation (با فروش 102.49 میلیون نسخه) و PlayStation 4 (با فروش 117.2 میلیون نسخه) قرار دارد. در جدول زیر می توانید میزان فروش برترین کنسول های بازی تاریخ را مشاهده کنید.

تجزیه و تحلیل آمارهای ارائه شده نشان می دهد که در طول سال مالی گذشته، تعداد 5.22 میلیون نسخه از کنسول های استاندارد نینتندو سوییچ به فروش رفته است. در این میان کنسول های بازی OLED نینتندو سوییچ عملکرد موفق تری داشته اند و تعداد 7.69 میلیون نسخه از آنها در همین بازه زمانی فروخته شده است. این در حالی است که فقط 2 میلیون نسخه Switch Lites به فروش رسیده است. در مجموع فروش سال تا سال این شرکت به میزان 21.3 درصد کاهش داشته است. دلیل این موضوع را بحران جهانی در صنعت تولید تراشه و مشکلات توزیع دانسته اند. با این حال فروش OLED Switch در یک سال اخیر 2 برابر شده است.

نینتندو سوئیچ با فروش بیش از 122 میلیون نسخه، به سومین کنسول پرفروش تاریخ تبدیل شد

فروش نرم افزاری سوییچ نیز در یک سال اخیر 7 درصد کمتر شده است. البته به لطف بازی های اورجینال نینتندو مانند Pokemon Scarlet و Violet فروش اخیر این شرکت در این زمینه چندان هم بد نبوده است. این دو بازی در مجموع در شش ماه اخیر به میزان 20.6 میلیون نسخه به فروش رفته اند. در کل لیست پر فروش ترین بازی های نینتندو به این صورت است:

1-    بازی Mario Kart 8 Deluxe با فروش 52 میلیون نسخه
2-    بازی Animal Crossing: New Horizons با فروش 41.59 میلیون نسخه
3-    بازی Super Smash Bros. Ultimate با فروش 30.44 میلیون نسخه

در مجموع بیش از 994.30 میلیون نسخه از بازی های سوییچ در طول تاریخ به فروش رفته اند.

نینتندو سوئیچ با فروش بیش از 122 میلیون نسخه، به سومین کنسول پرفروش تاریخ تبدیل شد

اخیراً اخباری مبنی بر برنامه های نینتندو برای به روز رسانی Switch Pro منتشر شده بود اما این شرکت ژاپنی اکنون نظر خود را در این رابطه عوض کرده و اعلام کرده است که تمرکز اصلی خود را بر روی ساخت یک کنسول کاملاً جدید معطوف کرده است. به این ترتیب به روز رسانی نسخه های قبلی در دستور کار آن قرار ندارد. به هر حال هیچ بعید نیست که تا سال آینده نینتندو سوییچ جایگاه پلی استیشن 2 را در صدر پرفروش ترین کنسول بازی تاریخ تصاحب کند!

منبع: techspot