مالکان می‌توانند 40 درصد تخفیف برای Nest Wifi جدید دریافت کنند

گوگل در پایان سال 2022 کنترل روترهای OnHub را خاموش می کند!

پافشاری گوگل بر کنترل ‌های مبتنی بر فضای ابری، گاهی اوقات برای محصولات شبکه ‌اش مشکلاتی را ایجاد می ‌کند، حتی اگر قرار بود زندگی را با روترهای OnHub ساده تر کند. اکنون این دلیلی خواهد بود که هر کسی که هنوز از OnHub استفاده می کند مجبور شود تا پایان سال آینده جایگزینی برای آن پیدا کند، چرا که در آینده برنامه های Google به مالکان اجازه نمی دهند تنظیمات دستگاه خود را تغییر دهند. طبق ایمیلی که برای کاربران ارسال شد، یک صفحه پشتیبانی نشان داد که این تغییر در تاریخ 19 دسامبر 2022 (از طریق Droid-Life) برنامه ریزی شده است.

زمانی که هنوز ساخت سخت افزار برای گوگل و آمازون غیر عادی به نظر می رسید، گوگل با TP-Link و در نهایت ایسوس همکاری کرد تا روترهای OnHub را بسازد که ترکیبی یکپارچه با وسایل خانه شما ایجاد می کرد. این روتر ها، از برنامه ‌های نرم ‌افزاری گوشی های موبایل برای ساده ‌سازی تنظیمات و کنترل‌ ها برخوردار بودند، علاوه بر این، به خاطر سبک و استایلی که داشتند اکثر مردم ترجیح می دادند که آن ها را در یک مکان مرکزی قرار دهند، که این می توانست پوشش WiFi را نیز بهبود بخشد.

قبل از 19 دسامبر 2022

قبل از این تاریخ، روتر OnHub شما به طور معمول به کار خود ادامه می دهد، اما هیچ ویژگی نرم افزاری یا به روز رسانی امنیتی جدیدی دریافت نمی کند. توصیه می کنیم همین امروز آن را به یک راه اندازی Wi-Fi جدید ارتقا دهید. در فروشگاه Google، یک کد تخفیف ویژه 40 درصدی Nest Wifi فقط برای کاربران OnHub ایمیل شده است. لازم به ذکر است که این کد تبلیغاتی برای مدت محدودی در دسترس است.

گوگل در پایان سال 2022 کنترل روترهای OnHub را خاموش می کند!

پس از 19 دسامبر 2022

روتر OnHub شما همچنان یک سیگنال Wi-Fi ارائه می‌ کند، اما دیگر نمی ‌توانید آن را با برنامه Google Home مدیریت کنید. همچنین دیگر نمی ‌توانید مواردی مانند تنظیمات شبکه Wi-Fi را به ‌روزرسانی کنید، دستگاه‌ های اضافی به Wifi اضافه کنید، یا آزمایش‌ های سرعت را اجرا کنید. ضمن این که بعد از این تاریخ، ویژگی ‌های Google Assistant مانند «Hey Google, pause my Wi-Fi» نیز  متوقف می ‌شوند. و دیگر نمی توان عملکرد موثر OnHub را تضمین کرد.

ایده این روتر این بود که با طراحی آن ‌ها برای تطبیق با دکوراسیون داخلی، بیشتر مردم آنها را در یک مکان مرکزی قرار می ‌دهند و در نتیجه پوشش Wi-Fi را بهبود می‌ بخشند. این محصول حتی برنامه ‌های موبایل نرم ‌افزاری برای کنترل خود داشت تا مجبور نباشید در منوهای آن جستجو کنید. اما اکنون این برنامه ‌ها از بین رفته ‌اند و تنظیمات آن در برنامه Google Home  ادغام شده ‌اند.

گوگل در پایان سال 2022 کنترل روترهای OnHub را خاموش می کند!

گفتنی است که پس از تاریخ خاموش شدن، روترها همچنان کار می کنند، اما شما نمی توانید تنظیمات آنها را تنظیم کنید، به روز رسانی دریافت کنید یا آن ها را عیب یابی کنید. 

حداقل برای روترهایی که چندین سال از عمرشان می گذرد، خرید جایگزینی که ما آن را «حتی سریعتر و توانمندتر از قبل» می نامیم، پیشنهاد ناعادلانه ای به نظر نمی رسد. با این حال، این احساس را تغییر نمی دهد که خرید یکی از این روترها به معنای "مالکیت" آن تنها برای زمانی است که Google مایل به ارائه پشتیبانی باشد. با این حال، اگر کسی این سوئیچ پپشتیبانی را بچرخاند، چه تعداد از دستگاه های ظاهراً هوشمند شما به سرعت به آجر و زباله های الکترونیکی تبدیل می شوند؟

منبع: theverge