گوگل به زودی به شما این اجازه را می دهد تا بتوانید بازی های اندرویدی را از طریق پلتفرم Play Games بر روی کامپیوترهای رومیزی ویندوزی اجرا کنید. در همین راستا این شرکت به تازگی اپلیکیشن Play Games PC را در مراسم Game Awards 2021 معرفی کرده است. همچنین گوگل اعلام کرده است که نسخه نهایی این اپلیکیشن در سال 2022 برای دسترس عموم عرضه خواهد شد.

گوگل به زودی امکان اجرای بازی های اندرویدی بر روی کامپیوترهای رومیزی ویندوزی را فراهم خواهد کرد

موضوعی که در این رابطه بسیار جالب به نظر می رسد این است که گوگل برای ارائه پلتفرم Play Games برای ویندوز هیچ گونه کمکی از مایکروسافت نگرفته است. در عوض گوگل اعلام کرده است که برای توسعه این پلتفرم از فیدبک توسعه دهندگان و پلیرهای بازی های اندرویدی استفاده کرده است.

از زمانی که گوگل پلی گیمز برای ویندوز عرضه شود، شما می توانید به سادگی بین گوشی هوشمند، تبلت و کامپیوتر رومیزی خود سوئیچ کنید. به هر حال توجه داشته باشید که به احتمال بسیار زیاد امکان اجرای تمام بازی های اندرویدی با این پلتفرم بر روی ویندوز وجود نداشته باشد. در همین رابطه گوگل اعلام کرده است که این پلتفرم جدید امکان اجرای شناخته شده ترین عناوین بازی های اندرویدی بر روی اکوسیستم ویندوز را فراهم خواهد کرد. بنابراین به نظر می رسد که در ابتدای عرضه این پلتفرم، فقط بازی های محدودی با آن سازگار باشند.

گوگل به زودی امکان اجرای بازی های اندرویدی بر روی کامپیوترهای رومیزی ویندوزی را فراهم خواهد کرد

برای بهره بردن از این قابلیت شما باید اپلیکیشن Google Play Games را دانلود و آن را بر روی کامپیوتر رومیزی خود نصب کنید. پس از اینکه اپلیکیشن را اجرا کردید، می توانید در محیط آن به جستجوی عناوین بازی های مورد نظر خود پرداخته و سپس آنها را بر روی کامپیوترتان نصب نمایید. در واقع استفاده از این پلتفرم درست مانند همان کاری است که در هنگام دانلود و نصب بازی از طریق Play Store بر روی گوشی هوشمند خود انجام می دهید.

در حال حاضر تنها راه اجرای بازی های اندرویدی بر روی کامپیوترهای رومیزی دارای سیستم عامل ویندوز 10، نصب شبیه سازهایی مانند Bluestack است. همچنین اگر بر روی کامپیوتر خود از سیستم عامل ویندوز 11 بهره می برید و در Windows Insider Program نیز عضو هستید، می توانید چند بازی اندرویدی را از آمازون استور دانلود کرده و بر روی کامپیوتر آنها را اجرا نمایید. مایکروسافت برنامه دارد تا در نیمه اول سال 2022، امکان نصب اپلیکیشن های اندرویدی بر روی ویندوز 111 را برای تمامی کاربران در دسترس قرار دهد. با این وجود احتمالاً گوگل نیز تا آن از زمان از پلتفرم Play Games رونمایی می کند و کاربران ویندوزهای 10 و 11 می توانند از آن بر روی کامپیوترهای رومیزی بهره ببرند. حال باید منتظر ماند و دید که استقبال کاربران از کدام روش بیشتر خواهد بود! با این وجود به زودی امکان اجرای بازی ها و اپلیکیشن های اندرویدی بر روی ویندوز برای تمامی کاربران ویندوز فراهم می شود و این می تواند آغازی باشد بر از میان رفتن مرزها بین سیستم عامل ها و اکوسیستم های مختلف!

منبع: andriodcentral