همانطور که می دانید، دنیای هدفون های بی سیم دنیای گسترده ای است و هدفون های بیسیم عالی فراوانی از جمله هدفون بی سیم Apple AirPods Pro و .. برای انتخاب وجود دارد. از هدفون های بی سیم، می توان به Pixel Buds Series A اشاره کرد که گوگل با حذف موارد مختلف، تلاش کرد قیمت آن را به زیر 100 دلار برساند. اکنون نسخه جدید این سری با عنوان Pixel Buds Pro در دسترس است، که هدف ساخت آن رفع بسیاری از نگرانی ‌هایی است که کاربران در طول سال ‌ها با مدل ‌های مختلف Pixel Buds داشته ‌اند.

اما ممکن است از خود بپرسید که آیا باید Pixel Buds Series A را به Pixel Buds Pro جدید ارتقا دهید یا خیر؟ بیایید کمی عمیق تر موضوع را بررسی کنیم.

آیا باید پیکسل بادز سری A خود را کنار بگذارید و Google Pixel Buds Pro جدید را بخرید؟

Pixel Buds Pro در مقابل Pixel Buds A-Series: طراحی مشابه

اگر به مشخصات Pixel Buds Pro و Pixel Buds Series A نگاه کنید، متوجه چند شباهت خواهید شد که شامل مواردی مانند پشتیبانی از کدک‌های صوتی یکسان (SBC و AAC)، ارائه رتبه IPX4 مقاومت در برابر تعریق و آب و استفاده از بلوتوث 5.0 برای اتصال است. البته به غیر از ویژگی ‌های کوچک ‌تر، مانند یکپارچه ‌سازی دستیار Google با هندزفری و حسگرهای Hall Effect تعبیه ‌شده در قاب برای تشخیص باز و بسته شدن، واقعاً شباهت ‌های زیادی بین این دو هندزفری وجود ندارد. اما به محض اینکه جعبه Pixel Buds Pro را باز می ‌کنید، متوجه می شوید که گوگل در تلاش است تا همه چیز را تا حدی ساده و بی آلایش جلوه دهد.

هر دو Pixel Buds Pro و A-Series یک قاب منحصر به فرد تخم مرغی دارند که همانند قاب Pixel Buds (2020) ساخته شده است و همان روکش سفید مات، درگاه شارژ USB-C در پایین، دکمه پشتی و نشانگر LED در جلو را ارائه می دهد.

از آن جا گوگل قصد دارد قابلیت های "شارژ سریع" را برای هدفون های خود پیاده سازی کند، باید بگوییم که Pixel Buds Pro و Pixel Buds A-Series از نظر باتری به یکدیر شبیه هستند و هر دو امکان سه ساعت پخش با 15 دقیقه شارژ را فراهم می کنند.

Pixel Buds Pro در مقابل Pixel Buds A-Series: طراحی مشابه

Pixel Buds Pro در مقابل Pixel Buds A-Series: هدفون جدید ارزش خرید را دارد.

این کمی ناعادلانه است که یک مجموعه هدفون 99 دلاری را با نمونه ای که دو برابر قیمت دارد مقایسه کنید. اما با توجه به اینکه گوگل از زمان سری A نسخه متفاوتی را منتشر نکرده است، این مقایسه می تواند حدود پیشرفت گوگل را در ساخت هدفون های بی سیم نشان دهد.

این ایرباد بی سیم دارای قابلیت حذف نویز فعال، حالت شفافیت واقعی، اتصالات چند نقطه ‌ای و تعویض صدا را به همراه دارد. در واقع همه این‌ ها ویژگی ‌هایی هستند که انتظار می رود در بهترین هدفون ‌های بی ‌سیم پیدا شوند، که گوگل بالاخره آنها را ارائه کرد. در حالی که گوگل تصمیم گرفت از هر نوع ANC در ساخت Buds A-Series چشم پوشی کند، درعوض سعی کرد آن را به روش های دیگری جبران کند. Adaptive Sound یک ویژگی است که بدون ANC طراحی شده است و به صورت خودکار صدای رسانه را تنظیم می کند تا صدای محیط اطراف کمتر شنیده شود.

Pixel Buds Pro در مقابل Pixel Buds A-Series: هدفون جدید ارزش خرید را دارد.

در ادامه باید بگوییم که ژست ‌های ناوبری سوایپ، یکی از ویژگی ‌هایی بود که در Pixel Buds Series A حذف شد، اما اینبار این ویژگی با هدفون Buds Pro بازگشت. گفتنی است که این هدفون، همچنان از کنترل‌ های لمسی برخوردار است، که از آن می ‌توانید برای پاسخ دادن به تماس ‌ها، توقف موقت موسیقی یا رد کردن آهنگ ‌ها استفاده کنید.

یکی دیگر از پیشرفت ‌های کلیدی که گوگل انجام داده است، تغییرات طراحی است. برای بسیاری از کاربران، Pixel Buds (2020) و Buds A-Series کاربری و استفاده راحتی داشتند و تجربه "به اندازه کافی خوب" را ارائه کردند. در واقع طراحی آنها به اندازه ‌ای کوچک بود که اساساً با چفت شدن داخل گوش، حس حذف نویز را ایجاد می‌ کردند. همچنین نوک آن به گونه ای طراحی شده بود که به هیچ وجه از گوش شما نمی افتاد.

Pixel Buds Pro در مقابل Pixel Buds A-Series: هدفون جدید ارزش خرید را دارد.

در Pixel Buds Pro، گوگل صفحه لمسی تخت را در قسمت بیرونی هدفون و همراه با لوگوی"G" قرار داد که تقریبا مشابه هدفون های سری A است. اما در عوض، این هدفون یک طراحی بسیار بزرگ ‌تر (و سنگین ‌تر) دارد که هنوز هم می ‌تواند بدون لغزش داخل گوش قرار بگیرد و نیافتد. همچنین به لطف این طراحی بزرگتر، باتری  گوگل پیکسل بادز پرو بزرگتر شده است، بنابراین قادر است هنگام فعال بودن ANC حداقل هفت ساعت و با خاموش بودن ANC، 11 ساعت عمر باتری ارائه دهد. البته این مقدار در کنار محفظه شارژ در مجموع به 31 ساعت می رسد.

در مورد عمر باتری Pixel Buds Series A باید بگوییم که این هدفون حتی بدون ANC و همه زنگ ‌ها و هشدارهای اضافی، تنها با یک بار شارژ حدود پنج ساعت عمر باتری را ارائه می دهد. که با قاب شارژ، تا 24 ساعت افزایش می‌یابد.

منبع: androidcentral