شرکت چینی شیائومی برنامه دارد تا از یک خط تولید جدید رونمایی کند. این شرکت اعلام کرده که گوشی های ارائه شده در این سری از گوشی ها برای کاربران جوان تر طراحی شده اند. این سری جدید، Civi نام دارد و از تاریخ 27 سپتامبر 2021 (5 مهر 1400) در بازارهای کشور چین قابل تهیه خواهد بود.

شیائومی قصد دارد تا سری گوشی های جدید Civi را به زودی راهی بازار کند

مطابق با تیزری که شیائومی در رابطه با معرفی گوشی های سری Civi منتشر کرده است، این گوشی ها دارای طراحی متنوع و هیجان انگیزی هستند و در آنها از تکنولوژی های ثبت تصاویر خلاقانه ای استفاده شده است. متأسفانه این تیزر اطلاعات دیگری در رابطه با این سری از گوشی های موبایل در اختیار کاربران قرار نداده است و هنوز جزئیات بیشتری در رابطه با مشخصات فنی گوشی های سری Civi در دسترس نیست. همچنین تصاویر این گوشی ها هنوز منتشر نشده است.

مطابق با شایعات مطرح شده، گوشی های جدید سری Civi در واقع به عنوان جانشین گوشی های سری Mi CC راهی بازار خواهند شد. گوشی های سری Mi CC در سال 2019 عرضه شده اند و به نظر می رسد که شیائومی قصد آپدیت و به روز رسانی آنها را داشته است. البته سری Mi CC حاوی چند مدل از گوشی های پرطرفدار شیائومی است! به عنوان مثال شیائومی اولین گوشی مجهز به دوربین 108 مگاپیکسلی خود را در این سری و با مدل Mi CC9 Pro ارائه داده است. این گوشی در بازارهای جهانی با نام Mi Note 10 عرضه شده اما بخشی از گوشی های سری CC به شمار می آید.

اخبار غیر رسمی همچنین حاکی از این است که شیائومی دو گوشی جدید از سری Civi را به زودی راهی بازار می کند. مدل استاندارد و معمولی این گوشی ها به احتمال بسیار زیاد به صفحه نمایش 6.55 اینچی AMOLED با نرخ تازه سازی 90 هرتز مجهز خواهد بود. همچنین این گوشی شیائومی احتمالاً از یکی از تراشه های اسنپ دراگون 778G یا 780G قدرت خواهد گرفت و دارای دوربین پشت 64 مگاپیکسلی خواهد بود. اما مدل Pro این گوشی ها بیشتر شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد و شیائومی ویژگی های جالبی را در آن قرار داده است. به عنوان مثال این گوشی از لنز دوربین با قابلیت پریسکوپ 5 برابری بهره می برد! 

انتظار می رود که هر دوی این گوشی ها به صورت پیش فرض به سیستم عامل اندروید 11 مجهز باشند. همچنین رابط کاربری آنها به احتمال زیاد MIUI 12.5 خواهد بود.

در حالیکه به نظر می رسد که عرضه گوشی های جدید سری Civi تنها محدود به کشور چین است، اما شیائومی قصد دارد تا آنها را با نام های متفاوتی به بازارهای جهانی عرضه کند. این امر به دلیل رقابت با سامسونگ در بازار گوشی های میان رده انجام می شود. حال باید منتظر ماند و دید که آیا از گوشی های جدید سری Civi شیائومی در بازارهای جهانی استقبال می شود یا سامسونگ همچنان به عنوان یک برند پیشرو در بازارهای گوشی های میان رده باقی می ماند؟!

منبع: androidcentral