گوشی موتورولا Edge 20 Pro که در ماه جولای 2021 (تیر 1400) به بازارهای جهانی عرضه شده بود، برای اولین بار راهی بازارهای کشور هندوستان شده است. کارشناسان دلیل این موضوع را ایجاد رقابت میان گوشی توسط موتورولا با گوشی های Xiaomi Mi 11X 5G و Realme GT 5G دانسته اند. اما این گوشی چه مشخصاتی دارد؟

گوشی موتورولا Edge 20 Pro برای رقابت با محصولات شیائومی راهی بازارهای کشور هند شده است

گوشی موتورولا Edge 20 Pro به یک صفحه نمایش 6.7 اینچی از نوع AMOLED با رزولوشن FHD+ مجهز است. صفحه نمایش این گوشی از نرخ تازه سازی 144 هرتز و زمان تأخیر لمسی 576 هرتز برخوردار است. در قسمت مرکزی بالای صفحه نمایش این گوشی موبایل دوربین سلفی آن به صورت hole-punch تعبیه شده است. این دوربین از رزولوشن 32 مگاپیکسلی برخوردار بوده و کارایی بالایی در هنگام برقراری تماس های تصویری دارد.

مشخصات سخت افزاری گوشی موتورولا Edge 20 Pro شامل مجهز بودن به 8 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR5 و 128 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 می شود. همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که این گوشی از تراشه کوالکوم اسنپ دراگون 870 بهره می برد. این تراشه دارای پردازنده هشت هسته ای و پردازنده گرافیکی Adreno 650 است.

پنل پشتی گوشی موتورولا Edge 20 Pro محل قرار گرفتن دوربین سه گانه و تحسین برانگیز آن است! دوربین اصلی این گوشی دارای لنز 108 مگاپیکسلی است و از تکنولوژی Ultra Pixel پشتیبانی می کند. در کنار آن از یک دوربین 8 مگاپیکسلی با لنز پریسکوپی با قابلیت زوم اپتیکال 5 برابری، یک دوربین اولترا واید 16 مگاپیکسلی و لنز ماکرو استفاده شده است. پس این گوشی برای علاقه مندان به عکاسی انتخابی جذاب خواهد بود! ضمن اینکه با استفاده از دوربین های گوشی موتورولا Edge 20 Pro می توانید به ضبط ویدئو با وضوح 8K بپردازید.

درست در کنار ماژول دوربین، یک میکروفون اختصاصی “Zoom mic” بر روی پنل پشتی گوشی موتورولا Edge 20 Pro تعبیه شده است. این میکروفون از قابلیت زوم صوتی برخوردار است که سامسونگ نیز از آن بر روی گوشی های گران قیمت و رده بالای خود استفاده می کند.

از لحاظ نرم افزاری نیز گوشی موتورولا Edge 20 Pro در وضعیت مطلوبی قرار دارد و همراه با سیستم عامل اندروید 11 عرضه می شود. موتورولا اعلام کرده است که این گوشی دو آپدیت اساسی اندروید را دریافت خواهد کرد. همچنین برای این گوشی تا دو سال آپدیت های معمول امنیتی ارائه خواهد شد.

در گوشی موتورولا Edge 20 Pro از باتری 4500 میلی آمپر ساعتی استفاده شده که با یک بار شارژ کردن آن تا 30 ساعت می توانید از گوشی استفاده کنید. لازم به ذکر است که این گوشی از فناوری فست شارژ TurboPower با توان 30 وات پشتیبانی می کند. پس نیازی به شارژ کردن هر روزه آن نخواهید داشت.

کاربران هندی می توانند نسبت به پیش خرید گوشی موتورولا Edge 20 Pro از تاریخ 3 اکتبر 2021 (11 مهر 1400) اقدام کنند. این گوشی در کشور هند حدود 498 دلار قیمت دارد.

منبع: androidcentral