لنوو و موتورولا در سال 2021 اولین شرکت هایی بودند که از تراشه اسنپ دراگون 8 Gen 1 در پرچم دار مشترک خود به نام Moto Edge X30 استفاده کردند. این گوشی در دسامبر سال 2021 در چین رونمایی شد و پس از آن با نام Motorola Edge 30 Pro راهی بازارهای جهانی شد. از آن زمان تا کنون، این گوشی موبایل به محبوبیت بالایی در میان کاربران دست پیدا کرده و فروش نسبتاً قابل توجهی داشته است.

از گوشی Motorola Edge X30 Champion Edition رونمایی شد

از زمان عرضه این گوشی به بازار حدود 6 ماه می گذرد و از آن زمان تا کنون، بازار گوشی های پرچم دار اندرویدی رقابتی تر شده است. به همین دلیل به تازگی لنوو اقدام به معرفی نسل ارتقا یافته این گوشی با نام Motorola Edge X30 Champion Edition کرده است. این گوشی با نسخه 12GB+512GB در بازار چین عرضه می شود و دارای قیمت 490 دلار است.

از گوشی Motorola Edge X30 Champion Edition رونمایی شد

لنوو اعلام کرده است که گوشی Moto Edge X30 Champion Edition به تعداد محدود تولید می شود و در واقع این گوشی یکی از محصولات limited edition لنوو است و به طور گسترده تولید و عرضه نخواهد شد. اما ویژگی های کلیدی این گوشی چیست؟

گوشی جدید Moto Edge X30 Champion Edition با 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی از نوع UFS 3.1 عرضه شده که نسبت به مدل استاندارد Moto Edge X30 با ظرفیت حافظه 128 و 256 گیگابایت، یک ارتقا محسوب می شود. نکته قابل توجه در رابطه با این گوشی، قیمت بسیار مناسب آن است. در واقع این گوشی موبایل موتورولا ارزان ترین گوشی 512 گیگابایتی مجهز به تراشه اسنپ دراگون 8 Gen 1 موجود در بازار است! همان طور که می دانید این تراشه، رده بالاترین تراشه کوالکوم در حال حاضر است و بر روی گوشی های اندرویدی رده بالا و گران قیمت هم مورد استفاده قرار می گیرد.

از لحاظ مشخصات دیگر، گوشی Moto Edge X30 champion Edition شباهت بسیار زیادی به نسخه استاندارد دارد. این گوشی دارای یک صفحه نمایش رده بالای AMOLED با عمق رنگ 10 بیت و رفرش ریت 144 هرتز است. صفحه نمایش این گوشی از فناوری های HDR10+ و DC-Dimming پشتیبانی می کند و محدوده رنگ وسیع 100% DCI-P3 را پوشش می دهد. از این جهت می توان از کیفیت نمایش عالی آن مطمئن بود.

از گوشی Motorola Edge X30 Champion Edition رونمایی شد

ماژول دوربین این گوشی نیز از ساختار سه گانه با لنزهای 50MP + 50MP + 2MP تشکیل شده است. دوربین اصلی این گوشی به لنز 50 مگاپیکسلی OmniVision OV50A40 مجهز است و در کنار آن از یک سنسور اولترا واید 50 مگاپیکسلی و یک سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی استفاده شده است.

همچنین در این گوشی از مجموعه ای از اسپیکرهای استریوی قدرتمند استفاده شده که از استانداردهای دالبی اتموس و Snapdragon Sound پشتیبانی می کنند. لازم به ذکر است که در این گوشی از باتری حجیم 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده شده که از فناوری فست شارژ این کمپانی با توان 68 وات بهره می برد. این گوشی در عرض 13 دقیقه از صفر تا 50 درصد شارژ می شود. باید به این نکته هم اشاره کنیم که این گوشی با سیستم عامل MyUI 3.0 عرضه می شود که بر مبنای اندروید 12 توسعه یافته است.

منبع: gizmochina