شیائومی انتظار دارد تا طبق برنامه از پیش تعیین شده خود، از گوشی پرچم دار جدید Mi Mix 4 تا اواخر سال 2021 رونمایی کند. از زمان عرضه آخرین گوشی سری Mix حدود 3 سال می گذرد و اکنون شیائومی قصد دارد تا این سری از گوشی های خود را مجدداً بر سر زبان ها بیاندازد. پیش بینی می شود که گوشی Mi Mix 4 اولین گوشی برند شیائومی باشد که به دوربین موجود در زیر صفحه نمایش مجهز باشد. پیش از این تنها گوشی ZTE Axon 20 5G از این ویژگی بهره می بُرد و گوشی جدید شیائومی نیز به زودی به آن ملحق خواهد شد!

اولین گوشی شیائومی با دوربین موجود در زیر صفحه نمایش تا آخر سال 2021 به بازار می آید

مطابق گزارش های منتشر شده، گوشی Mi Mix 4 از لحاظ قیمت با کوشی Mi 11 Ultra در یک رده قرار خواهد گرفت. با وجود اینکه هنوز اطلاعات رسمی در رابطه با قیمت این گوشی موبایل اعلام نشده، اما احتمالاً قیمت آن در خرده فروشی ها برابر با 930 دلار آمریکا خواهد بود. البته گوشی Mi Mix 4 به یک صفحه نمایش رده بالا و فوق حرفه ای (مانند گوشی Ultra) مجهز نخواهد بود و احتمالاً با یک صفحه نمایش معمولی 1080p عرضه می شود. اما احتمالاً ضخامت و طراحی قاب های آن شباهت زیادی به گوشی گوگل پیکسل 5 خواهد داشت. البته مسلماً مهم ترین ویژگی صفحه نمایش این گوشی، تعبیه دوربین در زیر پنل آن است که باعث تمایز آن با سایر گوشی های اندرویدی موجود در بازار می شود.

ویژگی منحصر به فرد دیگر گوشی Mi Mix 4 پشتیبانی آن از فناوری فست شارژ با توان 120 وات و قدرت گرفتن از تراشه رده بالای کوالکوم اسنپ دراگون 888 خواهد بود. به احتمال بسیار زیاد این گوشی در سه ماهه سوم سال 2021 یا در فاصله بین ماه های جولای و سپتامبر (تیر و شهریور 1400) به بازار عرضه خواهد شد.

با وجود اینکه یک گپ سه ساله بین عرضه آخرین گوشی سری Mix با گوشی Mi Mix 4 ایجاد شده است، اما به نظر می رسد که شیائومی قصد ندارد تا این گوشی ها را به حال خود رها کند. چرا که این شرکت در اوایل سال 2021 گوشی Mi Mix Fold را نیز به بازار عرضه کرد که اولین گوشی تا شوی برند شیائومی به شمار می آید. به این ترتیب در سال 2021 شاهد دو گوشی از سری Mix شیائومی در بازار خواهیم بود.

به طور کلی شیائومی به تولید گوشی های ارزان قیمت و میان رده اما قدرتمند معروف است و به خصوص گوشی های کاربردی را در سری Mi Mix به بازار عرضه کرده است. در واقع به نظر می رسد که این شرکت قصد دارد تا از سری Mix، برای آزمایش ویژگی جدید دوربین در زیر صفحه نمایش استفاده کند و در صورت فیدبک مناسب، سپس این ویژگی را بر روی دیگر گوشی های پرچم دار خود مورد استفاده قرار دهد. حال باید منتظر ماند و دید که آیا از این تکنولوژی جدید استقبال می شود یا خیر.

منبع: androidcentral