شیائومی در طول دو سال گذشته تلاش های زیادی را در زمینه عکس برداری موبایل انجام داده و امروز به نوعی ثمره این تلاش ها را در گوشی های سری Xiaomi 12S گنجانده است! این سری از گوشی ها در چین رونمایی شده و شامل سه مدل Xiaomi 12S Ultra، 12S Pro و نسخه استاندارد 12S است.

موضوع بحث برانگیز در این رابطه، همکاری شیائومی با Leica است. این شرکت در اوایل سال جاری بود که اعلام کرد گوشی 12S Ultra اولین گوشی ساخت شیائومی خواهد بود که به دوربین برند Leica مجهز است و این دو شرکت همکاری نزدیکی را با یکدیگر با هدف ایجاد تحول در سخت افزار تصویربرداری موبایل آغاز کرده اند. تا اینجا موضوع بسیار هیجان انگیز و جذاب جلوه می کند! اما در ادامه باید بگوییم که شیائومی اعلام کرده قصد عرضه این سری از گوشی ها به بازارهای جهانی را ندارد و سری 12S انحصاراً در چین توزیع می شود!

گوشی Xiaomi 12S Ultra از دوربین فوق قدرتمند برند Leica بهره می برد؛ اما یک مشکل بزرگ درباره این گوشی وجود دارد!

اما دوربین گوشی Xiaomi 12S Ultra چه ویژگی هایی دارد؟ دوربین اصلی این گوشی از رزولوشن 50 مگاپیکسل برخوردار است و به ماژول سونی IMX989 با یک سنسور بزرگ 1 اینچی برخوردار است. همچنین این گوشی دارای دو دوربین 48 مگاپیکسل با سنسورهای سونی IMX586 مجهز است که یکی از آنها از لنز اولترا واید و یکی دیگر از قابلیت زوم اپتیکال 5 برابری بهره می برد.

گوشی Xiaomi 12S Ultra از دوربین فوق قدرتمند برند Leica بهره می برد؛ اما یک مشکل بزرگ درباره این گوشی وجود دارد!

در این گوشی شاهد استفاده از لنزهای برند Leica هستیم و در بخش نرم افزاری نیز از دو پروفایل تصویربرداری لایکا به نام های Leica Authentic Look و Leica Vibrant Look استفاده شده است. نکته جالب دیگر در این رابطه قابلیت ضبط ویدئوی دالبی ویژن به صورت پیش فرض است که برای اولین بار است که یک گوشی اندرویدی به این قابلیت مجهز شده است! همچنین شیائومی یک سیستم OIS (لرزشگیر اپتیکال تصویر) جدید را برای ضبط ویدئو معرفی کرده و شما می توانید پس از اتمام ضبط، ویدئو را در حالت دالبی ویژن به صورت مستقیم بر روی دستگاه خود پلی بک کنید!

در بخش سخت افزاری، گوشی Xiaomi 12S Ultra به یک صفحه نمایش AMOLED با سایز 6.73 اینچ و رزولوشن QHD+ مجهز است که از ویژگی هایی مانند نرخ نوسازی تصویر داینامیک، عمق رنگ 10 بیت، دالبی ویژن، HDR10+ و HLG پشتیبانی می کند. این گوشی از تراشه اسنپ دراگون 8+ نسل 1 قدرت می گیرد و مدل پایه ای آن به 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی مجهز است.

گوشی Xiaomi 12S Ultra از دوربین فوق قدرتمند برند Leica بهره می برد؛ اما یک مشکل بزرگ درباره این گوشی وجود دارد!

شیائومی همچنین با بهره گرفتن از چیپ فست شارژ Surge P1 و سیستم مدیریت باتری Surge G1، یک تکنولوژی باتری جدید را معرفی کرده است که شباهت زیادی به تکنولوژی Battery Health Engine دارد که پیش از این شرکت OPPO از آن استفاده کرده است. بر خلاف اغلب متدهای فست شارژی که این روزها مورد استفاده قرار می گیرد، شیائومی از یک باتری تک سلولی با ظرفیت 4860 میلی آمپر ساعت در گوشی 12S Ultra استفاده می کند و در عوض به سخت افزار سفارشی شده برای مدیریت شارژ سریع تکیه دارد.

جالب اینجاست که در بین نسخه های سری شیائومی 12S، بالاترین سرعت شارژ متعلق به نسخه 12S Ultra نیست! این گوشی از سرعت شارژ 67 وات با کابل و 50 وات به صورت وایرلس برخوردار است. نسخه استاندارد 12S نیز از همین سرعت ها پشتیبانی می کند، ولی به باتری 4500 میلی آمپر ساعتی مجهز است که باعث سریع تر شارژ شدن آن می شود. ضمن اینکه نسخه 12S Pro دارای سرعت شارژ با سیم 120 وات و سرعت شارژ وایرلس 50 وات برای باتری 4600 میلی آمپر ساعت است.

هر سه مدل سری شیائومی 12S از سخت افزار مشابه ساخت کوالکوم بهره می برند و مشخصات صفحه نمایش نسخه 12S Pro با نسخه 12S Ultra یکسان است. اما نسخه استاندارد شیائومی 12S به صفحه نمایش 6.28 اینچی با پنل AMOLED مجهز است. همچنین به جز گوشی 12S Ultra، دو نسخه دیگر فاقد سنسور غول پیکر 1 اینچی سونی IMX989 هستند.

از بین این سه نسخه، فقط گوشی Xiaomi 12S Ultra دارای درجه حفاظتی IP68 است و به طور کامل در مقابل نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم است. دو مدل دیگر هم تا حد زیادی از ورود مواد آسیب زای محیطی به داخل گوشی جلوگیری می کنند، اما ضد آب نیستند.

گوشی Xiaomi 12S Ultra از دوربین فوق قدرتمند برند Leica بهره می برد؛ اما یک مشکل بزرگ درباره این گوشی وجود دارد!

با وجود اینکه همیشه شیائومی پرچم داران خود را حدود یک هفته پس از عرضه در چین، به بازارهای جهانی نیز وارد می کرد، اما به نظر می رسد که این قاعده در رابطه با گوشی های سری Xiaomi 12S صدق نمی کند. این شرکت چینی در این باره گفته است:

«شیائومی گوشی های سری Xiaomi 12S را به طور انحصاری در Mainland چین عرضه می کند. همکاری استراتژیک ما در زمینه تکنولوژی عکس برداری فراتر از گوشی های این سری خواهد بود و در همین جا متوقف نمی شود و در آینده بازارهای جهانی نیز از جدیدترین دستاوردهای ما بهره مند می شوند».

پس شیائومی قصد عرضه گوشی های 12S در خارج از مرزهای چین را ندارد، اما احتمالاً در آینده دستگاه های بیشتری با همکاری لایکا خواهد ساخت و راهی بازارهای جهانی خواهد کرد.

منبع: androidcentral