همانطور که می دانید به علت ویروس کرونا، فروش گوشی های هوشمند بسیار کاهش پیدا کرد و همین موضوع باعث شد تا رقابت میان سامسونگ و شرکت های چینی در بازار گوشی بیشتر شود و عزم شرکت های چینی برای رقابت با سامسونگ در بازار گوشی های اقتصادی را بیشتر شود. احتمالا بر همین مبنا هم استراتژی سامسونگ در بازار گوشی های اقتصادی تغییر کرده زیرا این روزها اخبار متعددی درباره گوشی های اقتصادی سامسونگ به گوش می رسد. حال بیاید به یکی از این گوشی ها نگاهی بیاندازیم. شرکت سامسونگ حدود چند ماه پیش بود که اولین عکس ها از گوشی سامسونگ گلکسی A04 Core منتشر کرد و علاقه مندان توانستند با طراحی ظاهری آن آشنا شوند. این گوشی یکی دیگر از نسخه های گوشی های اقتصادی سری A سامسونگ است که به عنوان جایگزین مدل سامسونگ گلکسی A03 Core معرفی شده است.

گوشی جدید سامسونگ گلکسی A04 Core با تراشه Helio P35 و اندروید 12 عرضه می شود

اکنون مشخصات گوشی گلکسی A04 Core در پایگاه داده گیک بنچ قرار گرفته و مشخصات کلیدی آن را آشکار کرده است. بیایید با هم نگاهی به آنها بیندازیم.

همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید، گوشی سامسونگ گلکسی A04 Core با مدل نامبر SM-A042F در پایگاه داده گیک بنچ ثبت شده است. این طور که از اطلاعات بالا مشخص است، در این گوشی از یک پردازنده هشت هسته ای استفاده شده که فرکانس پایه آن برابر با 2.3 گیگاهرتز است. همچنین مادربرد به کار رفته در این گوشی دارای کدنام “a04e” است. این لیست نشان می دهد که پردازنده گوشی A04 Core دارای نام MT6765V/CB است. از نام و مشخصات این پردازنده می توان متوجه شد که گوشی اقتصادی دارای تراشه مدیاتک Helio P35 است که یک تراشه پایین رده به شمار می آید.

گوشی جدید سامسونگ گلکسی A04 Core با تراشه Helio P35 و اندروید 12 عرضه می شود

لیست ثبت شده در پایگاه گیک بنچ مشخص کرده که گوشی A04 Core دارای 3 گیگابایت حافظه رم و سیستم عامل اندروید 12 به صورت پیش فرض بر روی آن نصب است. اگر به دیتای ارائه شده در بخش پرفورمنس این بنچمارک نگاهی بیندازیم، متوجه می شویم که این گوشی در آزمایش عملکرد تک هسته ای موفق به دریافت امتیاز 802 و در آزمایش عملکرد چند هسته ای موفق به دریافت امتیاز 3556 شده است. این امتیازهای برای یک گوشی اقتصادی و رده پایین تقریباً مناسب است. فراموش نکنید که گوشی سامسونگ گلکسی A04 Core برای مصارف روزمره و ابتدایی طراحی شده و نباید از آن انتظار اجرای بازی ها و اپلیکیشن های سنگین و حتی نیمه سنگین را داشت.

گوشی جدید سامسونگ گلکسی A04 Core با تراشه Helio P35 و اندروید 12 عرضه می شود

باید به این نکته هم اشاره کنیم که پنل پشتی گوشی سامسونگ گلکسی A04 Core از پلی کربنات ساخته شده و سطح آن مات است. بر روی پنل پشتی این گوشی یک دوربین به همراه یک فلش LED تعبیه شده است. همچنین در سمت راست بدنه این گوشی دکمه های کنترل صدا و کلید پاور قرار گرفته است. جالب اینجاست که این گوشی فاقد اسکنر اثر انگشت است که حتی در میان گوشی های پایین رده هم امر بی سابقه ای است! در مجموع طراحی ظاهری گوشی گلکسی A04 Core کاملاً معمولی و مشابه با دیگر گوشی های اقتصادی موجود در بازار است.

بر اساس رندرهایی که از گوشی گلکسی A04 Core منتشر شده، باید گفت که رنگ بندی آن شامل مشکی، سبز و رنگ مسی است. در حال حاضر جزئیات بیشتری از این گوشی در دسترس قرار نگرفته و مشخصات صفحه نمایش، ظرفیت باتری و حافظه داخلی آن هنوز مشخص نیست. برای اطلاع از این مشخصات باید تا زمان اعلام رسمی سامسونگ منتظر بمانیم.

منبع: gizmochina