شرکت iQOO طی یک مراسم از گوشی های سری Z6 خود رونمایی کرده است. نسخه استاندارد این سری، گوشی iQOO Z6، به تراشه اسنپ دراگون 778G پلاس مجهز است. در کنار این گوشی، از نسخه Z6x هم رونمایی شده که ویژگی های قابل توجهی دارد. یکی از این ویژگی ها، باتری پر ظرفیت 6000 میلی آمپر ساعتی است. مطابق با اعلام iQOO، شارژ کامل این باتری برای 115.2 ساعت پلی بک موزیک، 18.5 ساعت استفاده از اپلیکیشن های Maps، 18 ساعت پلی بک ویدئو و 13.7 ساعت بازی کردن کفایت می کند.

گوشی جدید iQOO Z6x به باتری پرظرفیت 6000mAh مجهز است

گوشی iQOO Z6x توانسته استانداردهای 3C را برای عرضه در کشور چین به دست آورد و مشخصات آن در این پایگاه داده به ثبت رسیده است. بر مبنای این اطلاعات، این گوشی جدید از فناوری فست شارژ با سرعت 44 وات پشتیبانی می کند. همچنین مطابق با گزارش های اخیر، این گوشی در سه نسخه از لحاظ پیکربندی حافظه عرضه شده است که شامل نسخه های 6GB رم + 128GB حافظه داخلی، 8GB رم + 128GB حافظه داخلی و 8GB رم + 256GB حافظه داخلی می شود. دیگر مشخصات فنی این گوشی هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است.

این طور که به نظر می رسد گوشی iQOO Z6x در واقع نسخه تغییر نام یافته گوشی Vivo T2x  مجهز به تراشه Dimensity 1300 است که پیش از این در ماه ژوئن در چین رونمایی شده بود. به همین دلیل بد نیست تا مشخصات گوشی Vivo T2x را با هم مرور کنیم. به احتمال بسیار زیاد مشخصات iQOO Z6x نیز با این اطلاعات یکسان خواهد بود.

گوشی جدید iQOO Z6x به باتری پرظرفیت 6000mAh مجهز است

گوشی Vivo T2x از صفحه نمایش 6.58 اینچ با پنل IPS LCD بهره می برد. رزولوشن و نرخ نوسازی تصویر صفحه نمایش این گوشی به ترتیب برابر با فول اچ دی پلاس و 144 هرتز است. همچنین گوشی Vivo T2x دارای تراشه دایمنسیتی 1300 است و در آن هم از باتری 6000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از فست شارژ 44 وات استفاده شده است.

بر روی پنل پشتی گوشی Vivo T2x شاهد قرارگیری دوربین اصلی آن هستیم که از رزولوشن 50 مگاپیکسل بهره می برد. در کنار این دوربین از یک اسنپر ماکرو با رزولوشن 2 مگاپیکسل نیز استفاده شده است. لازم به ذکر است که حسگر اثر انگشت این گوشی در بخش کناری بدنه آن قرار گرفته است. گوشی Vivo T2x با سیستم عامل اندروید 12 عرضه شده و به رابط کاربری OriginOS 2.0 مجهز است. قیمت اولیه این گوشی در بازارهای کشور چین حدود 234 دلار اعلام شده است.

گوشی جدید iQOO Z6x به باتری پرظرفیت 6000mAh مجهز است

با فرض اینکه مشخصات گوشی iQOO Z6x نیز این گونه باشند، می توان آن را یکی از مدل های با کیفیت دانست که برای رقابت در بازار میان رده ها طراحی شده است. این روزها شرکت های چینی عزم خود را برای منزوی شدن سامسونگ در بازار گوشی های اقتصادی جزم کرده اند و هر روز شاهد منتشر شدن اخباری درباره گوشی های جدید این شرکت ها هستیم! باید ببینیم که آیا برندهای چینی می توانند به سلطه سامسونگ به بازار گوشی های میان رده پایان بدهند یا خیر!

منبع: gizmochina