کدام برند اولین گوشی هوشمند با صفحه نمایش رول شونده را به بازار عرضه خواهد کرد؟ این روزها اخبار متعددی در رابطه با کار کردن شرکت های مختلف بر روی این فناوری جدید به گوش می رسد. به عنوان مثال اعلام شده بود که ال جی در حال کار کردن بر روی طراحی گوشی با صفحه نمایش رول شونده با نام LG Rollable است؛ اما این شرکت به طور ناگهانی خود را از بازار گوشی های هوشمند کنار کشید. همچنین OPPO نیز در سال 2020 الگوی گوشی رول شونده خود را معرفی کرد و شایعاتی در رابطه با عرضه نسخه تبلیغاتی این شرکت در ادامه سال به گوش می رسد. در عکس زیر می توانید کانسپت گوشی رول شونده OPPO را مشاهده کنید.

موتورولا در حال کار کردن بر روی گوشی هوشمند با صفحه نمایش رول شونده با نام Felix است

در این میان یک خبر جدید منتشر شده که موتورولا را نیز وارد این حوزه کرده است! مطابق با این اخبار، موتورولا در حال کار کردن بر روی یک گوشی با نام Felix است که در آن از صفحه نمایش رول شونده استفاده شده است. باید دید که آیا این گوشی موبایل موتورولا، اولین گوشی با صفحه نمایش رولی در دنیا خواهد بود یا نه.

مطابق با مطلبی که در سایت 91mobiles آمده، گوشی Felix موتورولا با الگوی های ال جی و OPPO متفاوت است. گوشی های رول شونده ال جی و OPPO شبیه به یک گوشی معمولی هستند و صفحه نمایش آنها حالت کششی دارد. در واقع عرض صفحه نمایش این گوشی ها به صورت افقی کم و زیاد می شود و می توان آن را به هر دو سمت کشید. در بالاترین عرض صفحه نمایش، این گوشی به یک تبلت تبدیل می شود!

موتورولا در حال کار کردن بر روی گوشی هوشمند با صفحه نمایش رول شونده با نام Felix است

گزارش ها حاکی از آن هستند که اولین گوشی هوشمند رول شونده موتورولا به یک صفحه نمایش انعطاف پذیر مجهز است که به صورت عمودی قابل گسترش است. در حالت فشرده، یک سوم از صفحه نمایش گوشی را می توان به دور یک محور در پایین گوشی حلقه کرد و آن را به سمت پشت خم نمود. به این ترتیب شما می توانید گوشی Motorola Felix را مانند یک دوک حلقه کرده و آن را در جیب خود بگذارید! هنوز هیچ گونه اطلاعاتی در رابطه با مشخصات فنی و اسم اصلی این گوشی در بازار اعلام نشده است.

موتورولا در حال کار کردن بر روی گوشی هوشمند با صفحه نمایش رول شونده با نام Felix است

این طور که مشخصات است، گوشی موتورولا Felix در حال حاضر در مراحل ابتدایی طراحی و تولید قرار دارد. در واقع در حال حاضر موتورولا از لحاظ سخت افزاری بر روی این گوشی کاری انجام نمی دهد و در حال توسعه امکانات نرم افزاری آن است. این شرکت برای آزمایش محیط نرم افزاری این دستگاه از گوشی Motorola Edge 30 Pro استفاده می کند. پیش بینی می شود که برای عرضه این گوشی به بازار، باید چیزی حدود یک سال منتظر بمانیم. احتمالاً ظرف چند ماه آینده اخبار بیشتری در رابطه با این گوشی هیجان انگیز منتشر خواهد شد. شما می توانید آخرین اخبار در رابطه با دنیای گوشی های رول شونده را از وب سایت ایده برتر پارسیان دنبال کنید.

منبع: gizmochina

بیشتر بدانید : آشنایی با تخته یا برد هوشمند