چند ماه گذشته مشخصات فنی گوشی Xiaomi 12 Lite لو رفت و حالا شاهد عرضه این گوشی شیائومی به بازارهای جهانی هستیم. این گوشی به عنوان جایگزین Xiaomi Mi 11 Lite NE 5G که سال گذشته به بازار عرضه شده بود، معرفی شده است. در مجموع این گوشی نسبت به نسل قبلی کمی ارتقا پیدا کرده و عملکرد بهتری را ارائه می دهد. در ادامه نگاهی به مشخصات گوشی شیائومی 12 لایت انداخته ایم؛ با ما همراه باشید.

گوشی شیائومی 12 Lite با صفحه نمایش 120 هرتز OLED و دوربین 108MP راهی بازارهای جهانی شد

امکانات و مشخصات فنی گوشی شیائومی 12 لایت

گوشی Xiaomi 12 Lite طراحی ساده ای دارد و ماژول دوربین آن به شکل مستطیل است. در پنل جلویی این گوشی شاهد صفحه نمایش 6.55 اینچی آن هستیم که از نوع AMOLED است و از رزولوشن FHD+ بهره می برد. همچنین نرخ نوسازی تصویر صفحه نمایش این گوشی 120 هرتز اعلام شده است. در بالای این صفحه نمایش نیز یک پانچ هول دیده می شود که محل قرارگیری دوربین سلفی است. از دیگر ویژگی های صفحه نمایش گوشی شیائومی 12 لایت می توان به سازگاری با فناوری های HDR10+ و دالبی ویژن اشاره کرد. ضمن اینکه حسگر اثر انگشت گوشی در زیر صفحه نمایش آن قرار گرفته است.

ساختار دوربین پشت گوشی شیائومی 12 لایت سه گانه است. دوربین اصلی این گوشی از سنسور Samsung HM2 بهره می برد و رزولوشن آن 108 مگاپیکسل است. در کنار این دوربین از یک لنز اولترا واید با رزولوشن 8 مگاپیکسل و یک واحد ماکرو با رزولوشن 2 مگاپیکسل استفاده شده است. دوربین سلفی این گوشی نیز 32 مگاپیکسلی است.

گوشی شیائومی 12 Lite با صفحه نمایش 120 هرتز OLED و دوربین 108MP راهی بازارهای جهانی شد

این گوشی موبایل مجهز به تراشه Snapdragon 778G است که شیائومی از آن در نسل قبلی این گوشی هم استفاده کرده بود. پیکربندی حافظه این گوشی را نیز 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی تشکیل می دهد. لازم به ذکر است که باتری به کار رفته در این گوشی نیز از ظرفیت 4300 میلی آمپر ساعت برخوردار است و از فناوری فست شارژ با توان 67 وات پشتیبانی می کند.

گوشی شیائومی 12 لایت همراه با سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری MIUI 13 عرضه می شود. گزینه های ارتباطی این گوشی را نیز شبکه 5G، وای فای، بلوتوث و GPS تشکیل می دهند. ضمن اینکه پورت شارژ این گوشی از نوع USB-C است و بر روی بدنه آن یک جک صدای 3.5 میلی متری نیز تعبیه شده است.

گوشی شیائومی 12 Lite با صفحه نمایش 120 هرتز OLED و دوربین 108MP راهی بازارهای جهانی شد

زمان عرضه و قیمت گوشی شیائومی 12 لایت

نسخه پایه گوشی شیائومی 12 لایت با پیکربندی حافظه 6GB + 128GB با قیمت 400 یورو به بازارهای جهانی عرضه شده است. همچنین قیمت نسخه 8GB +128GB این گوشی حدود 450 یورو اعلام شده است. این گوشی دارای نسخه 8GB + 256GB نیز هست که قیمت این نسخه 500 یورو اعلام شده است. باید به این نکته هم اشاره کنیم که رنگ بندی گوشی شیائومی 12 لایت شامل رنگ های مشکی، صورتی و سبز می شود. امکان پیش خرید این گوشی از طریق فروشگاه های آنلاین مورد تأیید شیائومی آغاز شده و این گوشی به زودی در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

منبع: gizmochina