پیش از این اخباری در رابطه با گوشی سامسونگ Galaxy S21 FE منتشر شده بود که اعلام می کرد که این گوشی همراه با گوشی های Galaxy Z Flip 3 و Galaxy Z Fold 3 در اوایل ماه آگوست 2021 (مرداد 1400) روانه بازار خواهد شد. اما به دلیل مشکلات ناشی در تأمین چیپست مورد نیاز این گوشی موبایل، این اخبار رنگ واقعیت به خود نگرفتند و گوشی گلکسی S21 FE همچنان غیرقابل خرید است! با این وجود به نظر می رسد که در هفته اول ماه سپتامبر (شهریور 1400) سرانجام شاهده عرضه این گوشی به بازار خواهیم بود.

گوشی سامسونگ Galaxy S21 FE به زودی روانه بازار خواهد شد

این خبر توسط کاربران توئیتری منتشر شده و منبع آن را خود سامسونگ ذکر کرده اند. مطابق با این اخبار نسخه اقتصادی تر گوشی پرچمدار Galaxy S21 در تاریخ 8 سپتامبر (17 شهریور 1400) روانه بازار می شود. البته توجه داشته باشید که این خبر هنوز به صورت رسمی از جانب سامسونگ تأیید نشده است. با این وجود با توجه به اینکه سامسونگ در سال گذشته نیز در حوالی همین تاریخ (دو هفته زودتر) نسبت به عرضه گوشی Galaxy S20 FE اقدام کرده بود، شاید این اخبار چندان بیراه هم به نظر نرسند!

در رابطه با مشخصات فنی گوشی سامسونگ گلکسی S21 FE باید به این نکات توجه کنیم که نسخه 5G این گوشی به تراشه بالا رده کوالکوم اسنپ دراگون 888 مجهز خواهد بود. همچنین این گوشی در دو نسخه با حافظه های رم 6 گیگابایت و 8 گیگابایت عرضه خواهد شد. حافظه داخلی این گوشی سامسونگ نیز دارای ظرفیت 256 گیگابایت خواهد بود.

برخی از مشخصات فنی این گوشی به مدل پرچمدار Galaxy S21 شبیه خواهد بود. از جمله این مشخصات می توان به صفحه نمایش 120 هرتزی AMOLED اشاره کرد که تصاویری سریع و روان را به ارمغان می آورد. همچنین باتری این گوشی از ظرفیتی معادل با 4500 میلی آمپر ساعت بهره می برد و از فناوری فست شارژ با توان 25 وات پشتیبانی می کند. به احتمال بسیار زیاد ماژول دوربین های گوشی Galaxy S21 FE شامل سه دوربین خواهد بود. دوربین اصلی این گوشی سامسونگ به لنز 32 مگاپیکسلی مجهز است و در کنار آن از یک سنسور اولترا واید 12 مگاپیکسلی و یک دوربین تله فوتوی 8 مگاپیکسلی استفاده می شود. دوربین جلوی این گوشی نیز از رزولوشن 12 مگاپیکسل برخوردار است که برای ثبت سلفی و تماس های ویدئویی کاملاً مناسب به نظر می رسد.

لازم به ذکر است که گوشی Galaxy S21 FE با اندروید 11 و رابط کاربری One UI 3.1 عرضه می شود و امکان ارتقای حافظه داخلی آن با استفاده از کارت حافظه جانبی microSDXC وجود دارد. مجهز بودن به سنسور اثر انگشت، دستیار صوتی بیکسبی، شتاب سنج، ژیروسکوپ، قطب نما و سنسور مجاورت سایر مشخصات این گوشی را تشکیل می دهند. توجه داشته باشید که سنسور اثر انگشت این گوشی در زیر صفحه نمایش تعبیه شده و از نوع اپتیکال است. گوشی گلکسی S21 FE به جدیدترین نسخه بلوتوث 5.2 مجهز است و از طریق پورت USB Type-C 3.2 شارژ می شود.

منبع: androidcentral