به تازگی اخباری در رابطه با گوشی های در راه Redmi منتشر شده که ویژگی های جدیدی از آنها را برای علاقه مندان به محصولات شیائومی مشخص می کند. بر مبنای این اخبار، گوشی های جدید Redmi از تراشه اسنپ دراگون 870 قدرت می گیرند و به صفحه نمایش 6.7 اینچی OLED با رزولوشن 1080p+ و نرخ تازه سازی 120 هرتز مجهز خواهند بود. هنوز مشخص نیست که این گوشی های جدید بخشی از سری K40S خواهند بود یا شیائومی قصد دارد تا آنها را در قالب سری K50 عرضه کند. اخبار غیر رسمی حاکی از آن است که این گوشی ها با مدل Redmi K50 عرضه خواهند شد.

گوشی Redmi K50 از فست شارژ 100 واتی پشتیبانی خواهد کرد

گوشی های سری K50 از فناوری فست شارژ با توان 100 وات پشتیبانی خواهند کرد و اولین گوشی های میان رده شیائومی هستند که توان شارژ سریع آنها سه رقمی خواهد بود! تا پیش از این فقط گوشی های پرچم دار Mi و مدل های Black Shark از فست شارژ بالای 100 وات برخوردار بوده اند (توان شارژدهی سریع این گوشی ها 120 وات است) و اکنون سری K50 نیز دارای این قابلیت خواهد بود.

از دیگر ویژگی های کاربردی گوشی های سری K50 باید به بهره بردن آنها از درجه ایمنی IP68 اشاره کرد. به این ترتیب این گوشی ها به طور کامل در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم خواهند بود. همچنین اعلام شده که در این گوشی ها از اسپیکرهای متقارن (symmetrical) استفاده شده است که صدایی طبیعی تر و شفاف تر را به ارمغان خواهند آورد.

اگر بخواهیم گوشی های سری K50 را با نسل قبلی گوشی های Redmi مقایسه کنیم، باید بگوییم که گوشی های مدل K40 دارای درجه ایمنی IP53 بودند که در دنیای گوشی موبایل های هوشمند درجه پایین و پایه ای به شمار می آید. در واقع گوشی های دارای درجه ایمنی IP53 فقط در برابر پاشیده شدن قطرات آب مقاومند و اگر آب بر روی آنها بریزد یا داخل آب قرار بگیرند آسیب خواهند دید. همچنین گوشی های سری K40 از فست شارژ با توان 67 وات پشتیبانی می کنند. البته فقط یکی از چهار مدل سری K40 دارای این توان شارژ است و سه مدل دیگر از توان فست شارژ 33 وات برخوردارند. همان طور که مشاهده می کنید سری K50 در این زمینه ها مورد ارتقا قرار گرفته است.

نوع چیپست به کار رفته در گوشی های سری K50 هنوز به طور رسمی و از منابع معتبر اعلام نشده است. برخی سایت ها اعلام کرده اند که این گوشی ها با تراشه جدید اسنپ دراگون 898 عرضه می شوند (این تراشه هنوز راهی بازار نشده). برخی منابع دیگر ذکر کرده اند که در این گوشی ها از تراشه فعلی اسنپ دراگون 888 یا تراشه مدل 870 استفاده خواهد شد. همچنین این منابع ذکر کرده اند که گوشی های Redmi K50 احتمالاً دارای دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی خواهند بود. در هر صورت برای کسب اخبار رسمی و دقیق تر در رابطه با گوشی های Redmi K50 باید مدتی منتظر ماند.

منبع: gsmarena