در ماه آوریل امسال بود که شاهد عرضه گوشی POCO F4 GT به بازارهای جهانی بودیم. این گوشی که در واقع نسخه تغییر نام یافته گوشی Redmi K50 Gaming Edition بود، از تراشه اسنپ دراگون 8 Gen 1 قدرت می گرفت و به دوربین سه گانه با سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی سونی IMX686 مجهز بود.

انتظار می رود گوشی POCO F4 به زودی راهی بازارهای جهانی شود

اکنون نسخه استاندارد POCO F4 نیز بر روی وب سایت TRDA مشاهده می شود؛ پس می توان انتظار داشت که این گوشی موبایل اندرویدی به زودی به بازارهای جهانی روانه شود. در لیست موجود بر روی سایت TRDA، دستگاهی با مدل نامبر 22021211RG مشاهده می شود که متعلق به گوشی POCO F4 است. این دستگاه پیش از این بر رو وب سایت NBTC و گیک بنچ هم قرار گرفته بود و برخی مشخصات کلیدی آن از این طریق در دسترس قرار گرفته است. در ادامه این مشخصات را به صورت مختصر با یکدیگر مرور می کنیم. با ما همراه باشید.

مشخصات فنی گوشی POCO F4

انتظار می رود گوشی POCO F4 به زودی راهی بازارهای جهانی شود

با توجه به اطلاعاتی که در رابطه با مشخصات فنی گوشی POCO F4 تا به این لحظه منتشر شده، می توان گفت که این گوشی نسخه تغییر نام یافته Redmi K40S است. انتظار می رود که این گوشی به صفحه نمایش 6.67 اینچی از نوع AMOLED باشد. به احتمال بسیار زیاد، صفحه نمایش این گوشی از رزولوشن Full HD+ و نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتز پشتیبانی می کند. همچنین این صفحه نمایش با فناوری های HDR10+ و دالبی ویژن سازگار است و میزان روشنایی آن حداکثر به 1300 nits می رسد.

در رابطه با مشخصات سخت افزار داخلی گوشی POCO F4 باید به این نکته اشاره کنیم که قلب تپنده آن را تراشه کوالکوم اسنپ دراگون 870 تشکیل می دهد. در کنار این تراشه، از 8 گیگابایت حافظه رم LPDDR5 و حافظه ذخیره سازی از نوع UFS 3.1 استفاده شده است. تا به این لحظه به ظرفیت حافظه ذخیره سازی داخلی این گوشی اشاره ای نشده است.

انتظار می رود گوشی POCO F4 به زودی راهی بازارهای جهانی شود

این طور که اعلام شده، دوربین اصلی گوشی POCO F4 دارای رزولوشن 48 مگاپیکسل است و در کنار آن از یک دوربین اولترا واید 8 مگاپیکسلی و یک دوربین ماکروی 2 مگاپیکسلی استفاده می شود. برای ثبت سلفی، این گوشی به یک دوربین 20 مگاپیکسلی مجهز شده است. باید به این نکته هم اشاره کنیم که این گوشی شیائومی با سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری MIUI 13 عرضه می شود. باتری به کار رفته در این گوشی  نیز از ظرفیتی معادل با 4500 میلی آمپر ساعت بهره می برد و امکان شارژ کردن آن با فناوری فست شارژ با توان 67 وات وجود دارد.

شاید بد نباشد به این نکته هم اشاره کنیم که نسخه قابل عرضه در کشور هند نیز از این گوشی معرفی شده که دارای مدل نامبر 220212111RI است. این نسخه از این گوشی نیز به تراشه کوالکوم اسنپ دراگون 870 مجهز است، اما ممکن است تا سایر مشخصات فنی آن با نسخه رسمی قابل عرضه در بازارهای جهانی تفاوت داشته باشد.

منبع: gizmochina