برند وان پلاس قصد دارد تا گوشی OnePlus 9 RT را طی رویدادی در تاریخ 13 اکتبر 2021 (21 مهر 1400) در کشور چین معرفی کند. این شرکت این خبر را بر روی وب سایت رسمی خود منتشر کرده است. از این جهت می توان این خبر را کاملاً قطعی و قابل استناد دانست.

گوشی OnePlus 9 RT به زودی راهی بازارهای کشورهای چین و هند می شود

اما گوشی OnePlus 9 RT چه مشخصاتی دارد؟ در رابطه با مشخصات فنی این گوشی موبایل هنوز اخبار رسمی منتشر نشده است. اما انتظار می رود که این گوشی به صفحه نمایش 6.55 اینچی از نوع AMOLED مجهز باشد. صفحه نمایش این گوشی به احتمال زیاد از رزولوشن FHD+ بهره می برد و همانند گوشی های OnePlus 9 و OnePlus 9 Pro دارای نرخ تازه سازی 120 هرتز خواهد بود.

گوشی وان پلاس 9 RT از تراشه کوالکوم اسنپ دراگون 870 قدرت می گیرد. این تراشه پیش از این در گوشی OnePlus 9R نیز مورد استفاده قرار گرفته بود. در این زمینه چند شایعه و اخبار غیر رسمی نیز منتشر شده که بر مبنای آنها در گوشی OnePlus 9 RT از تراشه قدرتمند اسنپ دراگون 888 استفاده خواهد شد. صحت این موضوع هنوز تأیید نشده و البته احتمال آن نیز کمی پایین به نظر می رسد.

در رابطه با دوربین های گوشی OnePlus 9 RT نیز باید گفت که در آن از سنسور 50 مگاپیکسلی Sony IMX766 به عنوان دوربین اصلی استفاده شده که نسبت به سنسور 48 مگاپیکسلی دوربین گوشی OnePlus 9R یک ارتقای قابل توجه به حساب می آید. از همین سنسور پیش از این در گوشی Nord 2 نیز استفاده شده که به عنوان یکی از پرطرفدارترین گوشی های اندرویدی امسال شناخته می شود.

گوشی OnePlus 9 RT به زودی راهی بازارهای کشورهای چین و هند می شود

طبق پیش بینی ها در گوشی OnePlus 9 RT از باتری 4500 میلی آمپر ساعتی استفاده می شود. همچنین این گوشی از شارژ سریع با توان 65 وات به صورت کابلی پشتیبانی می کند. در بخش نرم افزاری نیز این گوشی همراه با سیستم عامل OxygenOS 12 که بر مبنای اندروید 12 طراحی و توسعه یافته است، عرضه می شود.

باید به این نکته هم اشاره کنیم که گوشی OnePlus 9 RT تنها محصولی است که به زودی توسط برند وان پلاس معرفی می شود. این شرکت قصد دارد تا در مراسم معرفی این گوشی، از ایرباد جدید خود با نام OnePlus Buds Z2 نیز رونمایی کند. این ایرباد از نوع کاملاً وایرلس بوده و به قابلیت حذف نویز هیبریدی مجهز است. اتصال این ایرباد به سایر دستگاه ها از طریق بلوتوث نسخه 5.2 انجام خواهد شد. همچنین ایرباد OnePlus Buds Z2 دارای درجه ایمنی IPX4 و باتری 40 میلی آمپر ساعتی خواهد بود. محفظه شارژ این ایرباد شامل یک باتری 520 میلی آمپر ساعتی است که قادر به تأمین شارژ مورد نیاز ایرباد برای 27 ساعت پخش موسیقی در حالت فعال بودن قابلیت حذف نویز را دارد.

لازم به ذکر است که عرضه محصولات جدید برند وان پلاس (گوشی OnePlus 9 RT و ایرباد OnePlus Buds Z2) محدود به کشورهای چین و هندوستان خواهد بود.

منبع: androidcentral