Vivo یکی از شرکت های پر کار تولید کننده گوشی است که محصولات آن به خصوص در بازار کشورهای شرق آسیا طرفداران زیادی دارد. این شرکت اخیراً گوشی هوشمند مدل Y77 5G را به بازارهای کشور هند فرستاده که از ویژگی هایی مانند صفحه نمایش 6.58 اینچ Full HD+، تراشه Dimensity 810 است. لازم به ذکر است که این گوشی موبایل Vivo مجهز به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است. اکنون گزارش هایی منتشر شده که این شرکت خود را برای رونمایی از یک گوشی جدید آماده می کند. این گوشی که Vivo Y30 5G نام دارد، از شبکه ارتباطی 5G پشتیبانی می کند و برخی مشخصات فنی آن در دسترس قرار گرفته است. بیایید با هم نگاهی به این مشخصات بیاندازیم!

گوشی جدید Vivo Y30 5G به تراشه Dimensity 700 و باتری 5000mAh مجهز است

مطابق با گزارشی که به تازگی در وب سایت Pricebaba منتشر شده، گوشی Vivo Y30 5G احتمالاً یک گوشی اقتصادی است که برای رقابت در بازار گوشی های میان رده طراحی شده است. نام و مشخصات این گوشی در پایگاه داده NBTC هم درج شده که نشان دهنده این است که به زودی شاهد عرضه آن در کشور تایلند خواهیم بود. پس از آن احتمالاً ویوو این گوشی جدید خود را در کشورهای دیگر هم در دسترس قرار خواهد داد.

این طور که مشخص است، این گوشی مجهز به تراشه مدیاتک Dimensity 700 است که یک تراشه معمولی و میان رده (حتی پایین رده!) است. این گوشی دارای 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی نیز هست. این احتمال وجود دارد که گوشی Vivo Y30 5G به درگاه کارت حافظه microSD هم مجهز باشد و بتوان ظرفیت حافظه ذخیره سازی آن را ارتقا داد. البته این موضوع هنوز تأیید نشده و بر اساس حدس و گمان کارشناسان (با توجه به مدل های قبلی گوشی های اقتصادی ویوو) عنوان شده است.

گوشی جدید Vivo Y30 5G به تراشه Dimensity 700 و باتری 5000mAh مجهز است

صفحه نمایش گوشی Vivo Y30 5G به احتمال زیاد از نوع LCD است و 6.51 اینچ سایز دارد. این صفحه نمایش از رزولوشن HD+ برخوردار است و نرخ نوسازی 60 هرتز را ارائه می دهد. پس نباید از صفحه نمایش این گوشی انتظارات زیادی داشته باشیم!

برای ثبت عکس و ویدئو نیز گوشی Vivo Y30 5G به دو دوربین پشت مجهز شده است که دوربین اصلی آن از رزولوشن 13 مگاپیکسل بهره می برد. دوربین سلفی این گوشی نیز 8 مگاپیکسلی است و در ناچ بالای صفحه نمایش قرار گرفته است.

گوشی جدید Vivo Y30 5G به تراشه Dimensity 700 و باتری 5000mAh مجهز است

اما یکی از نقاط قوت گوشی Vivo Y30 5G را می توان باتری حجیم و 5000 میلی آمپر ساعتی آن دانست. با توجه به سخت افزار و صفحه نمایش معمولی که در این گوشی از آنها استفاده شده، مصرف باتری آن احتمالاً چندان زیاد نخواهد بود و با یک بار شارژ کردن گوشی، در تمام طول روز به شارژ کردن مجدد آن نیاز پیدا نخواهید کرد. این گوشی از فست شارژ 10 واتی هم پشتیبانی می کند که سرعت چندان بالایی را ارائه نخواهد داد! در مجموع گوشی Vivo Y30 5G را می توان یک انتخاب مناسب برای کارهای روزمره و کاربران معمولی دانست. باید ببینیم این گوشی در بازار میان رده ها می تواند به جایگاه بالایی دست پیدا کند یا استقبال از آن پایین خواهد بود.

منبع: gizmochina