Samsung Galaxy Buds 2 Pro و Apple AirPods Pro با بهترین ویژگی ها و بالاترین قیمت در صدر هدفون های بی سیم واقع شده اند. در اصل، هر دوی این هدفون ها با اکوسیستم خاصی ساخته شده ‌اند و مانند نسل های قبلی خود در دسته هدفون های بی‌ سیم واقعی قرار می گیرند. بیایید ببینیم در این مقایسه کدام هدفون بی سیم برای شما مناسب تر است.

Samsung Galaxy Buds 2 Pro در مقابل Apple AirPods Pro: یک مسابقه هیجان انگیز بین دو مدل Pro سامسونگ و اپل!

طراحی گلکسی بادز 2 پرو در مقابل ایرپاد پرو

با همان نگاه اول به طراحی ظاهری Samsung Galaxy Buds 2 Pro و AirPods Pro متوجه تفاوت های چشمگیر آن ها می شوید. Galaxy Buds 2 Pro که بر اساس ظاهر Galaxy Buds 2 ساخته شده، شامل دو گوشی کوچک بدون ساقه و تقریباً بیضی شکل است که مطابق با گوش طراحی شده اند. در حالیکه AirPods Pro، با ساقه طراحی شده است تا علاوه بر زیبایی، قابلیت کنترل بهتری در داخل گوش داشته باشد.

AirPods Pro از اصول طراحی اپل پیروی می کند و فقط در رنگ سفید با خطوط صاف و نشانه های مینیمالیستی عرضه می شود. اما Galaxy Buds 2 Pro با رنگ ‌های سفید، گرافیتی و بنفش بورا در بازار راهی می شود.

در ادامه باید بگوییم که گلکسی بادز 2 پرو 15٪ کوچکتر از نسخه قبلی خود است و جریان هوای بهتری ایجاد می کند. ضمن اینکه این مدل جدید مثل مجموعه قبلی گلکسی بادز پرو از رتبه IPX7 برخوردار شده است. این در حالی است که AirPods Pro دوام کمتری دارد و از رتبه IPX4 بهره می برد. به این معنی که هر دو مدل می توانند در برابر عرق داخل گوش مقاومت کنند، اما Galaxy Buds 2 Pro قابلیت 30 دقیقه غوطه وری در آب را هم به مقاومت خود اضافه می کند.

Buds 2 Pro در هر گوشی خود یک باتری 61 میلی آمپر ساعتی و در قاب خود نیز یک باتری 500 میلی آمپر ساعتی دارد. سامسونگ وعده پخش پنج ساعت با فعال بودن ANC یا حداکثر هشت ساعت بدون ANC را داده است. که در صورت قرار گرفتن در قاب، 20 تا 30 ساعت زمان پخش بیشتری را ارائه می کنند. در همین حال، AirPods Pro به طور مشابه بیش از پنج ساعت با قابلیت حذف نویز شارژدهی دارد که با جعبه حدود 24 ساعت می شود. لازم به ذکر است که هر دو را می توان به صورت بی سیم نیز شارژ کرد.

طراحی گلکسی بادز 2 پرو در مقابل ایرپاد پرو

ویژگی ها و امکانات ایرپاد پرو 2 اپل دربرابر سامسونگ گلکسی بادز 2 پرو:

هر دو شرکت سامسونگ و اپل اکوسیستمی دارند که می توانند با محصولات برند های دیگر سازگار باشند و این دو مدل هدفون نیز از این قاعده مستثنی نیستند. Apple AirPods از تراشه Apple H1 استفاده می کند که فقط با دستگاه های اپل سازگار است که در ازای آن، یکپارچگی و ویژگی‌ های فشرده از جمله تعویض خودکار دستگاه را ارائه می دهد. در دستگاه های اندرویدی، AirPods Pro زیاد جالب نیست و فقط از کدک ‌های بلوتوث SBC و AAC پشتیبانی می ‌کند و نمی توان از مجموعه کامل ویژگی ‌های آن بهره برد.

Samsung Galaxy Buds 2 Pro به گونه ای طراحی شده که بهترین عملکرد را با دستگاه های اندرویدی داشته باشد. البته با گوشی گلکسی بیشتر می توانید از عملکرد این هدفون لذت ببرید، که در این صورت از کدک مقیاس پذیر سامسونگ، AAC و SBC و تعویض خودکار دستگاه پشتیبانی می کند.

همچنین Galaxy Buds 2 Pro راحت تر به تلویزیون های سامسونگ متصل می شود و در هنگام مکالمه مشکل و اختلالی بوجود نمی آورد. اما اگر از Galaxy Buds 2 Pro در گوشی گلکسی استفاده نمی کنید، به برخی از این ویژگی ها دسترسی نخواهید داشت، اما در کل بهتر از تجربه استفاده از AirPods با اندروید است.

ویژگی ها و امکانات ایرپاد پرو 2 اپل دربرابر سامسونگ گلکسی بادز 2 پرو:

کنترل های لمسی هدفون هدفون بی سیم Galaxy Buds 2 Pro در مقایسه با AirPods Pro

همانطور که می دانید هدفون های مدرن به تعداد زیادی کنترل لمسی چند منظوره مجهز شده اند. هر دو مدل Samsung Galaxy Buds 2 Pro و Apple AirPods Pro نیز از این قاعده مستثنی نیستند و در هر دو می توان دستورالعمل های لمسی را برای دسترسی به عملکردهای مختلف وارد کرد.

در حقیقت، AirPods تنها به شما اجازه می دهد تا حجم محتوا را از طریق دستیار صوتی Siri، که فقط آیفون ها دارند، کنترل کنید. در حالیکه برای Galaxy Buds 2 Pro می توان از اپلیکیشن Samsung Wearables به منظور تنظیم صدا و کنترل‌ های remap استفاده کرد. همچنین می ‌توان از آن برای تغییر تنظیمات حذف نویز، روشن کردن حالت محیطی، تغییر تنظیمات EQ و ... نیز استفاده کنید. البته باید به این نکته توجه داشت که تعویض خودکار دستگاه فقط برای گوشی های گلکسی است.

یکی دیگر از ویژگی های جدید و جالب گلکسی بادز 2 پرو، مجهز شدن به SmartThings Find است که در صورت گم کردن هدفون می توانید از طریق گوشی آن را پیدا کنید. البته این قابلیت به صورت انحصاری برای هدفون بی سیم اپل نیز در نظر گرفته شده است.

کنترل های لمسی هدفون هدفون بی سیم Galaxy Buds 2 Pro در مقایسه با AirPods Pro

قابلیت حذف نویز Samsung Galaxy Buds 2 Pro و Apple AirPods Pro

اگرچه AirPods Pro اولین هدفونی بود که بخاطر برخورداری از حذف نویز فعال (ANC) نامی برای خود دست و پا کرد، اما اکنون تنها نیست و گجت های زیادی دیگر مانند اپل ایرپاد پرو 2 از این ویژگی برخوردار شده اند و اگر بخواهیم Apple AirPods Pro 2 در مقابل AirPods Pro قرار دهیم متوجه ارتقای قابلیت حذف نویز نسل دوم ایرپاد پرو خواهیم شد.

قابلیت حذف نویز Samsung Galaxy Buds 2 Pro و Apple AirPods Pro

Samsung Galaxy Buds 2 Pro ادعا می کند که در مقایسه با مدل قبلی خود، 3dB میرایی و "حذف نویز هوشمند" را ارائه می دهد.
لازم به ذکر است که هر دو مجموعه احساس راحتی در گوش ایجاد می کنند. اما Galaxy Buds 2 Pro جدید ادعا می ‌کند که کوچک ‌تر، سبک ‌تر و مناسب ‌تر است و در عین حال باعث کاهش چرخش و فشار داخل گوش می شود.

منبع: androidauthority