جدیدترین گزارش مالی اپل که مربوط به فروش محصولات این شرکت در سه ماهه سوم سال 2022 بوده در دسترس قرار گرفته است. مطابق با این گزارش، سود اپل از پیش بینی ها و انتظارات کارشناسان کمی بالاتر بوده و این غول آمریکایی دنیای تکنولوژی توانسته در شرایط رکود اقتصادی جهانی فعلی و افت 9 درصدی فروش گوشی در دنیا، به سود مناسبی دست پیدا کند. اپل عنوان کرده است که فروش گوشی های آیفون نسبت به بازه مشابه در سال گذشته رشد کرده و درآمد این شرکت از بخش خدمات هم 12 درصد ارتقا یافته است. اما فروش تمام محصولات اپل با رشد مواجه نشده است. به عنوان مثال فروش دستگاه های مک اپل 10 درصد افت داشته که تیم کوک علت آن را مشکلات موجود در زنجیره تأمین و نرخ نامطلوب ارزهای خارجی دانسته است.

جدیدترین گزارش مالی اپل منتشر شد. فروش دستگاه های این غول آمریکایی در سه ماهه سوم سال 2022 چقدر بوده است؟

در اوایل فصل تابستان بود که اپل مک بوک ایر جدید خود را با طراحی متفاوت و چیپست M2 به بازار عرضه کرد. اما فروش این مک بوک ایر جدید اپل با تراشه M2 در گزارش مالی سه ماهه سوم سال 2022 لحاظ نشده است. پس از آن شاهد عرضه برخی محصولات دیگر اپل مانند مک بوک پروی 13 اینچی ارتقا یافته، کامپیوتر دسکتاپ Mac Studio، ایپد ایر قدرت گرفته از تراشه M1، Studio Display و جدیدترین گوشی آیفون SE در ماه مارس (اسفند 1400 و فروردین 1401) بوده ایم. مارک گورمن، تحلیل گر شناخته شده بلومبرگ، عنوان کرده است که یک «سیل» از محصولات جدید اپل در راه است و این شرکت قصد دارد تا در پاییز سال جاری و اوایل سال 2023 چندین دستگاه مختلف را به بازار عرضه کند. به این ترتیب پیش بینی می شود رشد فروش اپل در ادامه سال پیشرفت های چشمگیری داشته باشد.

اپل در سایر زمینه ها عملکرد چندان موفقی نداشته است. به عنوان مثال فروش تجهیزات پوشیدنی این شرکت 8 درصد و فروش آیپد 2 درصد افت داشته اند. با وجود تمام این تفاسیر، اپل توانسته در سه ماهه منتهی به ژوئن 2022 (خرداد و تیر 1401) به رکورد جدیدی در درآمد دست پیدا کند. در این بازه زمانی، اپل 83 میلیارد دلار درآمد داشته و به ازای هر سهم خود، 1.2 دلار سود کرده است!

جدیدترین گزارش مالی اپل منتشر شد. فروش دستگاه های این غول آمریکایی در سه ماهه سوم سال 2022 چقدر بوده است؟

اما فروش آیفون اپل در گزارش مالی جدید این شرکت برابر با 40.67 میلیون دلار بوده که با رشد 3 درصدی مواجه شده است. پیش بینی می شود با عرضه آیفون های سری 14، درآمد اپل از فروش این گوشی ها در ادامه سال افزایش پیدا کند. این طور که در اخبار غیر رسمی آمده، در این سری شاهد دو نسخه بزرگ 6.7 اینچی خواهیم بود: یکی گوشی آیفون 14 پرو مکس و دیگری یک نسخه از آیفون 14 با حاشیه های باریک. همچنین این سری به آیفون 14 پرو و آیفون 14 استاندارد با سایز 6.1 اینچ هم مجهز خواهد بود. اپل تولید آیفون سایز مینی در سال 2022 را حذف کرده است. این گوشی های جدید دارای دوربین های ارتقا یافته هستند و مدل های پروی آنها به پردازنده سریع تر و طراحی جدیدتر مجهز خواهند بود.

اپل به توسعه های نرم افزاری خود نیز ادامه خواهد داد و قصد دارد تا آپدیت های اساسی جدیدی برای آیفون، آیپد، مک، اپل واچ و اپل تی وی ارائه دهد. در همین راستا آپدیت جدید سیستم عامل های iOS 16، iPadOS 16 و macOS Ventura در مرحله تست بتای عمومی قرار دارند و تا پاییز برای تمام کاربران در دسترس قرار خواهند گرفت. آیفون جدید نیز از لحاظ رابط کاربری تغییراتی اساسی داشته که از جمله آنها می توان به امکان شخصی سازی لاک اسکرین اشاره کرد.

جدیدترین گزارش مالی اپل منتشر شد. فروش دستگاه های این غول آمریکایی در سه ماهه سوم سال 2022 چقدر بوده است؟

تمام این موارد باعث شده تا کارشناسان به فروش فوق العاده بیشتر محصولات اپل در سه ماهه چهارم سال 2022 باور داشته باشند؛ به طوری که احتمالاً گزارش مالی نه چندان جالب این شرکت در سه ماهه سوم سال به دست فراموشی سپرده خواهد شد و مجدداً تمام نشریات و وب سایت ها را خبرهای مربوط به سود چشمگیر اپل پر خواهد کرد.

منبع: theverge