شرکت گیگابایت یک عضو جدید از خانواده کیس های سری Aorus Glass خود را معرفی کرده است. این کیس که با فرم فاکتور mid-tower عرضه شده و Aorus C500 Glass نام دارد، به کیس های C200، C300 و C700 ملحق خواهد شد. این کیس گیمینگ از مادربردهای E-ATX پشتیبانی می کند و از طراحی ظاهری جذاب و مدرنی بهره می برد. همچنین پنل کناری این کیس از شیشه نشکن و ضد خش ساخته شده و بر روی بدنه آن چهار فن aRGB به صورت پیش فرض نصب شده است.

شرکت گیگابایت کیس گیمینگ Aorus C500 Glass را راهی بازار می کند

اگر به چهار عضو خانواده کیس های کامپیوتر Aorus Glass نگاهی بیندازیم، متوجه می شویم که در تمامی آنها از پنل کناری فول سایز از جنس شیشه استفاده شده است اما طراحی ظاهری آنها از برخی جهات با یکدیگر تفاوت دارد. با توجه به نام گذاری این سری از کیس ها، احتمالاً حدس زده اید که کیس Aorus C500 Glass دومین کیس از لحاظ ابعاد در این سری باشد! اما هر دو مدل های C700 و C500 از مادربرد های سایز بزرگ E-ATX پشتیبانی می کنند. دیگر کیس های موجود در این سری نهایتاً با مادربردهای ATX سازگارند.

به طور کلی یکی از نگرانی هایی که در رابطه با کیس های شیشه ای وجود دارد، مسئله خنک سازی آنها است. در مورد کیس Aorus C500 Glass این نگرانی وجود ندارد. چرا که با وجود ظاهر شیشه ای و براق، در واقع تنها بخش شیشه ای این کیس پنل سمت چپ آن است. به جز پنل سمت راست که به صورت یکپارچه طراحی شده، تمام سطوح دیگر این کیس دارای توری مشبک یا منفذ برای عبور هوا هستند. گیگابایت ادعا کرده است که کیس C500 Glass از «طراحی بهینه شده برای جریان یافتن هوا» برخوردار است.

شرکت گیگابایت کیس گیمینگ Aorus C500 Glass را راهی بازار می کند

اگر شما به دنبال کامپیوتری با پنل های شیشه ای بزرگ و نورپردازی LED وسیع هستید، کیس گیگابایت Aorus C500 Glass شما را ناامید نمی کند. این کیسه به چهار فن 120 میلی متری PWM مجهز است که به صورت استاندارد از قابلیت نورپردازی RGB بهره می برند. در تصاویری که از این کیس کامپیوتر منتشر شده، می توان مشاهده کرد که حتی لوگوی Aorus که در قسمت پایین سمت چپ آن قرار دارد، از نورپردازی RGB برخوردار است. تمامی این تجهیزات از پیش نصب شده، از طریق یک هاب کانکتور و نرم افزار RGB Fusion 2.0 گیگابایت قابل کنترل هستند. این هاب شامل 5 کانکتور 5 ولت 3 پین ARGB و پنج کانکتور PWM است.

شرکت گیگابایت کیس گیمینگ Aorus C500 Glass را راهی بازار می کند

باید به این نکته هم اشاره کنیم که کیس گیگابایت Aorus C500 Glass به 8 اسلات توسعه مجهز است و امکان اضافه کردن سه اسلات دیگر با کابل افزایش دهنده PCIE به آ« وجود دارد. همچنین این کیس دارای 2 جایگاه برای تجهیزات 3.5/2.5 اینچی و دو جایگاه برای تجهیزات 2.5 اینچی است و امکان نصب کارت گرافیک به صورت عمودی در آن وجود دارد. این کیس در مجموع از سه فن 120 یا 140 میلی متری در پنل جلو، سه فن 120 میلی متری یا دو فن 140 میلی متری در پنل بالا و یک فن 120 یا 140 میلی متری در پنل پشت پشتیبانی می کند. همچنین امکان نصب رادیاتور 420 میلی متری در پنل جلو، 360 میلی متری در پنل بالا و 140 میلی متری در پنل پشت آن وجود دارد.

درب پنل جلویی کیس Gigabyte Aorus C500 Glass به صورت چرخشی باز می شود. گیگابایت عنوان کرده است که این نوع طراحی به مدیریت بهتر کابل ها منجر می شود. همچنین یک سیستم محافظت از سقوط و ضربه برای پنل شیشه ای در این کیس در نظر گرفته شده و جایگاه درایوهای آن به صورت ماژولار طراحی شده است.

هنوز اطلاعاتی در رابطه با قیمت و تاریخ عرضه کیس گیمینگ Aorus C500 Glass از جانب گیگابایت اعلام نشده است.

منبع: tomshardware