از تاثیرگذارترین و مهم ترین وسیله های مورد نیاز برای انجام بازی های رایانه ای مانند PUBG، COD و ... می توان به کیبورد اشاره کرد. کاربر با استفاده از کامپیوتر شخصی همراه با کیبوردهای حرفه ای و مخصوص بازی می تواند تجربه ای بهتری نسبت به انجام بازی در کنسول بازی را داشته باشد. شرکت ریزر از نمونه شرکت هایی است که به دلیل تولید کیبوردهای حرفه ای و استاندارد توانسته توجه بسیاری از گیمرها را به سمت خود بکشد. Huntsman Mini Analog از نمونه کیبوردهای حرفه ای گیمینگ بازار محسوب می شود که به دلیل بهره مندی از ابعاد مناسب و قابلیت های فراوان تبدیل به یکی از محبوب ترین مدل های شرکت ریزر شده است. در ادامه مطلب قصد معرفی و بررسی کامل این کیبورد را داریم، پس لطفا تا آخر مطلب با ما همراه باشید!

بررسی کامل و تخصصی کیبورد گیمینگ Razer Huntsman Mini Analog

طراحی!

شرکت ریزر در طراحی و ساخت کیبورد گیمینگ Huntsman Mini Analog از ابعاد جمع و جوری بهره برده است. ابعاد این مدل کیبورد نسبت به مدل های رایج در بازار 60 درصد کوچک تر بوده تا کم ترین فضا را روی میز کاربر اشغال کند. در ضمن با توجه ابعاد کوچک این کیبورد کاربر برای حمل نیز کار سختی پیش رو نداشته و با قرار دادن آن درون کوله پشتی می تواند از راحتی حمل بهره مند شود. شرکت ریزر جهت دستیابی به ابعادی کوچک تر مجبور به حذف برخی از کلیدهایی کرده که مورد استفاده کم تری قرار می گرفتند. کلیدهای حذف شده در این کیبورد شامل کلیدهای جهت نما (بالا، پایین، چپ و راست)، کلیدهای پیمایش (Pg Up، Pg Down, و ...)، Delete و ... می شود. این مدل کیبورد به دلیل حذف شدن برخی از کلیدها گزینه مناسبی برای تایپیست ها نبوده و می تواند آن ها را با محدودیت های زیادی روبرو کند. ما این مدل از صفحه کلید با سیم را برای گیمرهای حرفه ای پیشنهاد می کنیم تا با استفاده از این کیبورد علاوه بر دوچندان کردن زیبایی سیستم گیمینگ از راحتی استفاده نیز برخوردار باشند. ریزر جهت زیبایی چندین برابر این کیبورد علاوه بر ابعاد بر روی رنگ و نورپردازی آن نیز مانور داده است. رنگ مشکی مات و نورپردازی RGB علاوه بر زیبایی قادر است حس و هیجان بازی را برای کاربر بیشتر کند.

بررسی کامل و تخصصی کیبورد گیمینگ Razer Huntsman Mini Analog

قابلیت تغییر حساسیت کلیدها!

از دیگر ویژگی هایی که در ساخت Huntsman Mini Analog انجام گرفته می توان به بهره مندی از کلید های Razer Analog Optical اشاره کرد. این ویژگی در مدل های قبلی نیز وجود داشته و به دلیل عملکرد بالا و رضایت کاربران در این مدل از کیبورد نیز مورد استفاده قرار گرفته است. تنظیمات پیش فرضی که برای کلیدهای کیبورد در نظر گرفته شده کاملا استاندارد بوده و از حساسیت معمولی برخوردار هستند. این تنظیمات می توانند تا حد زیادی کاربر را راضی نگه داشته و می تواند تجربه لذت بخشی از بازی کردن را به ارمغان بیاورد. از ویژگی های منحصر به فردی که در این کیبورد وجود دارد نیز می توان به قابلیت برنامه ریزی کلیدها از طریق نرم افزار مخصوص (Razer Synapse) اشاره کرد. با استفاده از این نرم افزار قادر خواهید بود تا فاصله فعال سازی هر کلید را برنامه ریزی کنید. این برنامه از حالت تنظیم 1.5 میلی متر تا 3.6 میلی متر  برخوردار است. حالت 1.5 میلی متری (کم ترین) به دلیل لمس بسیار سبکی که ایجاد می کند می تواند بهترین حالت برای تایپ کردن باشد. حالت 3.6 میلی متری (بیشترین) نیز به آن دسته از افرادی پیشنهاد می شود که به دنبال استفاده از کلیدها به صورت خطی هستند پیشنهاد می شود. حالت 1.5 متری می تواند در بازی های تیر اندازی اول شوتر بهترین حالت برای تعویض اسلحه بوده تا عکس العمل سریعی را در کم ترین زمان داشته باشید. حالت 3.6 میلی متری نیز می تواند بهترین حالت جهت حرکت دادن اول شخص بازی به صورت دقیق باشد. ازدیگر برنامه ریزی هایی که می توانید بر روی کلیدها انجام دهید می توان به تنظیم چندین عملکرد برای هر کلید اشاره کرد.

بررسی کامل و تخصصی کیبورد گیمینگ Razer Huntsman Mini Analog

ویژگی های کلیدی!

از دیگر ویژگی ها و قابلیت های موجود در کیبورد گیمینگ Huntsman Mini Analog می توان به سوئیچ های نوری آنالوگ، ورودی آنالوگ به منظور کنترل بهتر حرکت، قابلیت فعال سازی 2 مرحله ای، مجهز به کلیدهای دابل شات PBT، حافظه داخلی جهت ذخیره تنظیمات انجام گرفته و ... می شود.

سوئیچ های نوری آنالوگ: این ویژگی به منظور فشار دادن کلید با نقاط فعال متفاوت اضافه شده تا این امکان را به شما بدهد که بتوانید از قابلیت اجرای چندین فرمان با یک ضربه کلید برخوردار شوید.

قابلیت فعال سازی 2 مرحله ای و حافظه داخلی: این قابلیت شما را قادر می سازد تا بتوانید در هنگام فشار کلید از دو عملکرد بهره مند شوید. با استفاده از این ویژگی می توانید مهارت های خود هنگام انجام بازی ها را بیشتر کرده و از عملکردی سریع بهره مند شوید. حافظه داخلی موجود در این کیبورد نیز به شما این امکان را می دهد تا تنظیماتی که بر روی کلیدها انجام می دهید را ذخیره کنید.

منبع: trustedreviews