کاربر با استفاده از کامپیوتر شخصی همراه با کیبوردهای حرفه ای و مخصوص بازی می تواند تجربه ای بهتری نسبت به انجام بازی در کنسول را داشته باشد. کیبورد گیمینگ را می توان یکی از مهم ترین و تاثیر گذارترین وسیله مورد نیاز یک گیمر حرفه ای محسوب کرد. از نمونه کیبوردهای گیمینگ بازار که می تواند تمامی نیازهای یک گیمر هنگام انجام بازی های ویدئویی را برطرف کند می توان به K95 RGB PLATINUM SE شرکت کورسیر اشاره کرد. از ویژگی ها و قابلیت هایی که کورسیر در طراحی وساخت این مدل از کیبورد خود استفاده کرده می توان به نورپردازی از نوع RGB، کلیدهای اختصاصی Macro و چند رسانه ای، سویئچ های Cherry MX Speed، استراحت گاه مچ دست، شیار مدیریت کابل، ابعاد و وزن مناسب اشاره کرد. در ضمن Cosrair نخستین بار سال 1994 در آمریکا شروع به فعالیت کرده بود و به دلیل طراحی و تولید محصولاتی با کیفیت علاوه بر کسب جوایز مختلف توانسته کاربران و طرفدران بی شماری را در سراسر دنیا به دست آورد. از جمله جوایز کسب شده شرکت کورسیر نیز می توان به 3 برند برتر تجهیزات گیمینگ (2019)، جایزه طلایی بخش PC Gaming 2019 استرالیا اشاره کرد. در ادامه به بررسی بیشتر و تخصصی تر کیبورد گیمینگ K95 RGB PLATINUM SE کورسیر خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مقاله با ما همراه باشید!

مجهز به سوئیچ های Cherry MX Speed و کلیدهای چند رسانه ای!

مجهز به سوئیچ های Cherry MX Speed و کلیدهای چند رسانه ای!

شرکت کورسیر در ساخت کیبورد گیمینگ K95 RGB PLATINUM SE از سوئیچ های باکیفیت استفاده کرده است. سوئیچ های استفاده شده در این مدل کیبورد گیمینگ حرفه ای ساخت شرکت آلمانی Cherry بوده و با توجه به طراحی خطی و حساسیت بالایی که در اختیار دارند می تواند تجربه لذت بخش گیمینگ شما را بیش از پیش افزایش دهد! طبق اعلام شرکت کورسیر، سوئیچ استفاده شده در این مدل کیبورد برای فعال سازی نیاز به فاصله فشار 1.5 میلی متر دارد. در نتیجه می توان گفت که کلیدهای تعبیه شده در کیبورد گیمینگ K95 RGB PLATINUM SE دارای اندک ترین فاصله پاسخگویی بوده تا به شما این امکان را بدهد که بتوانید فرمان های خود را با حداکثر سرعت به سیستم خود انتقال دهید. در ضمن این ویژگی می تواند پیروزی شما را بازی های ویدئویی تضمین کند! از دیگر ویژگی سویئچ های اضافه شده نیز می توان به عمری برابر با 100 میلیون ضربه اشاره کرد.

طراحان خوش ذوق این شرکت به منظور دسترسی آسان و راحت به کنترل کردن صدای سیستم از 1 دکمه اختصاصی به منظور قطع کامل صدا و 1 کلید چرخشی که در گوشه سمت راست کیبورد تعبیه شده، استفاده کرده است. با استفاده از دکمه قطع صدا می توانید اقدام به قطع کامل صدا کرده و با استفاده از کلید چرخان نیز می توانید اقدام به کاهش و یا افزایش صدا کنید! از دیگر کلیدهای میان بر استفاده شده در کیبورد گیمینگ K95 RGB PLATINUM SE کورسیر می توان به کلیدهای کنترل مالتی مدیا اشاره کرد. با استفاده از این کلید های نیز قادر خواهید بود تا مدیای در حال پخش را به فایل قبلی/ بعدی هدایت کرده و یا اقدام به توقف و یا پخش آن بکنید!

دارای کلیدهای اختصاصی ماکرو و نورپردازی RGB

دارای کلیدهای اختصاصی ماکرو و نورپردازی RGB

Corsair جهت به وجود آوردن راحتی بیشتر برای کاربرای کیبورد خود از کلیدهای اختصاصی ماکرو استفاده کرده است. 6 کلید اختصاصی تعبیه شده در کیبورد گیمینگ K95 RGB PLATINUM SE از قابلیت برنامه ریزی برخوردار بوده و به کاربر این امکان را می دهد که بتواند با اختصاص دادن نوع عملکرد، دسترسی آسان و سریعی به آن ها داشته باشد. این قابلیت نیز می تواند پیروزی شما در رقابت های نفس گیر را بیش از پیش تضمین کند! در ضمن نرم افزار iCUE می تواند به شما در برنامه ریزی ماکروها کمک زیادی کرده تا از برنامه ریزی های پیچیده تر بهره مند شوید! شرکت کورسیر به فکر زیبا سازی سیستم گیمینگ کاربر نیز بوده و با اضافه کردن نورپردازی حرفه ای به این مدل از کیبورد خود توانسته زیبایی دو چندانی به سیستم گیمینگ کاربر اضافه کند! نورپردازی اضافه شده در K95 RGB PLATINUM SE از نوع RGB بوده و در زیر تک تک کلیدهای آن تعبیه شده است. در ضمن نورپردازی استفاده شده در این مدل کیبورد از قابلیت شخصی سازی نیز برخوردار بوده تا به شما این امکان را بدهد که بتوانید نوع نورپردازی را بر حسب سلیقه شخصی خود تغییر دهید! این قابلیت علاوه بر زیباسازی سیستم گیمینگ، به شما این امکان را خواهد تا هیجان و لذت بیشتری را هنگام انجام بازی تجربه کرده باشید!

نرم افزار اختصاصی و استراحت گاه مچ دست!

نرم افزار اختصاصی و استراحت گاه مچ دست!

بهره مندی از نرم افزار اختصاصی iCUE Corsair را می توان یکی دیگر از امکانات کیبورد گیمینگ K95 RGB PLATINUM SE کورسیر محسوب کرد. این نرم افزار به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید اقدام به کنترل کردن نورپردازی موجود، برنامه ریزی کلیدهایی میانبر و سینک کردن نورپردازی محصولاتی همچون خنک کننده، فن و ... اشاره کرد. از دیگر امکاناتی که شرکت Corsair در ساخت کیبورد گیمینگ K95 RGB PLATINUM SE استفاده کرده می توان به استراحت گاه مچ دست اشاره کرد. این قابلیت علاوه بر جلوگیری از خستگی، تعرق و احساس درد در قسمت دست، توانسته طراحی ارگونومیکی را در این مدل کیبورد به وجود بیاورد. این قابلیت به شما این امکان را خواهد داد تا برای خلاص شدن از درد مچ دست خود آن را بر روی استراحتگاه تعبیه شده قرار دهید. لازم به ذکر است که استراحتگاه تعبیه شده در قسمت زیرین این مدل کیبورد از جنس چرم مصنوعی بوده و به صورت بسیار محکم به بدنه اتصال داده شده است! شرکت کورسیر به منظور استفاده بیشتر کاربران از این مدل کیبورد آن را سازگار با انواع ویندوز طراحی کرده است. به این ترتیب شما می توانید این مدل از کیبورد شرکت کورسیر را در انوع مختلف پلتفرم ها استفاده کرده و با هیچ چالشی روبرو نشوید.  Plug and Playاز ویژگی های مهم و مثبت این کیبورد محسوب می شود. این قابلیت شما را قادر می سازد تا بدون استفاده و نصب نرم افزار و یا سخت افزار خاصی و تنها با متصل کردن کابلUSB 2.0  به سیستم خود از انجام بازی های خود لذت برده و با هیچ چالش خاصی روبرو نشوید. در ضمن کیبورد گیمینگ مدل K95 RGB PLATINUM SE کورسیر دارای حافظه 8 مگابایتی نیز بوده تا کاربر قادر باشد پس از اعمال تنظیمات و برنامه ریزی هایی که بر روی کلیدهای موجود و یا نورپردازی انجام می دهد آن ها را ذخیره کند.

منبع: corsair