در این مطلب قصد بررسی کامل یکی از محبوب ترین کیبوردهای تولید شده توسط ASUS را داریم که با عنوان ROG STRIC SCOPE RX عرضه شده است. این مدل کیبورد از نوع گیمینگ بوده که با توجه به ویژگی ها و امکاناتی که در اختیار دارد قادر است تمامی نیازهای یک گیمر حرفه ای را برطرف کند! شرکت ایسوس در طراحی این مدل کیبورد از سوئیچ های مکانیکی Optical بهره برده که علاوه بر عمر بالا از زمان پاسخ گویی کم نیز برخوردار است. از دیگر ویژگی ها و قابلیت های موجود کیبورد ASUS ROG STRIX SCOPE RX می توان به نورپردازی، قابلیت مقاومت در برابر گرد و غبار و آب، رویی طراحی شده از جنس آلیاژ مخصوص، حافظه داخلی، قابلیت سازگاری با انواع سیستم عامل، ابعاد و وزن مناسب، ظاهری جذاب و ... اشاره کرد. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر کیبورد گیمینگ جذاب و حرفه ای ایسوس خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

بررسی کامل کیبورد گیمینگ ASUS ROG STRIX SCOPE RX

طراحی کیبورد مخصوص بازی ASUS ROG STRIX SCOPE RX!

ASUS در طراحی و ساخت کیبورد گیمینگ ROG STRIC SCOPE RX از ابعاد استاندارد و کاملی بهره برده است. ابعاد 100 درصدی این مدل کیبورد باعث شده تا طراحان شرکت ایسوس کلیدها و میانبرهایی که یک صفحه کلید در اختیار کاربر قرار می دهد را حذف نکند! از دیگر ویژگی هایی که مهندسان خوش ذوق شرکت ایسوس در ساخت این مدل کیبورد از آن استفاده کرده اند می توان به نورپردازی از نوع RGB اشاره کرد. این نوع نورپردازی به گونه ای طراحی شده تا هر یک از کلیدها قادر باشند به صورت مجزا از هم تمامی رنگ ها را نمایش دهند! بدنه استفاده شده در ساخت کیبورد گیمینگ ROG STRIC SCOPE RX نیز از اندازه و ابعاد جمع و جوری بهره مند بوده و با توجه به کیفیت ساخت بالایی که در اختیار دارد قادر است در برابر ضربات احتمالی و یا سقوط از ارتفاع مقاومت بالایی از خود نشان دهد!

در ساخت بدنه این مدل کیبورد از مواد اولیه مرغوب و در ساخت رویه آن از آلیاژ مخصوص استفاده شده است! از ویژگی های مثبت و مهم این مدل کیبورد نیز می توان به قابلیت مقاومت در برابر گرد و غبار و آب اشاره کرد. در گوشه سمت راست نیز شاهد لوگوی اختصاصی ROG هستیم که به منظور جلب توجه کاربران اضافه شده است! کلید های مشکی رنگ تعبیه شده در این مدل کیبورد نیز از مواد اولیه باکیفیتی ساخته شده تا قادر به تحمل زیادی باشند. از دیگر ویژگی های طراحی کیبورد گیمینگ ROG STRIC SCOPE RX نیز می توان به کلیدهای کنترل صدا و مالتی مدیا اشاره کرد که شامل کلیدهای پخش و یا متوقف کردن مدیا، یک دکمه قطع صدا به همراه کلیدهای تنظیم صدا اشاره کرد که به منظور افزایش و کاهش صدا اضافه شده است.

طراحی کیبورد مخصوص بازی ASUS ROG STRIX SCOPE RX!

کیبورد گیمینگ ASUS ROG STRIX SCOPE RX با سوئیچ های مکانیکال خطی و نورپردازی RGB

شرکت ایسوس به منظور بالا بردن اطمینان و دقت کیبورد گیمینگ ROG STRIC SCOPE RX از سوئیچ های مکانیکال خطی بهره برده است. این قابلیت می تواند دقت شما را هنگام انجام بازی های حساس و هیجانی بالا برده تا درصد پیروزی شما افزایش یابد. این نوع سوئیچ باعث می شود تا کلیدهای تعبیه شده در این مدل کیبورد ثابت مانده و از کارکردی بدون لرزش به همراه زمان پاسخ گویی 1 میلی ثانیه ای و طول عمر 100 میلیون ضربه ای برخوردار باشند! کلیدهای اختصاصی کنترل مولتی مدیا از امکاناتی است که شرکت ایسوس در طراحی این مدل کیبورد بهره برده است. کلید های اختصاصی مولتی مدیا به کاربر این امکان را خواهند داد تا بتواند هنگام پخش موسیقی به آسانی اقدام به کاهش، افزایش میزان صدا و قطع صدا، توقف کامل پخش، ادامه دادن به پخش، رفتن به ترک بعدی و یا ترک قبلی و پخش دوباره ترک در حال پخش کند!

این کیبورد گیمینگ با سوئیچ های مکانیکال مجهز شده است و نورپردازی های جذاب از جمله ویژگی های متمایز آن می باشد. نورپردازی اضافه شده به این مدل از کیبورد در زیر تمامی دکمه های آن قابل مشاهده است. این قابلیت علاوه بر زیباسازی سیستم گیمینگ، به شما این امکان را خواهد تا هیجان و لذت بیشتری را هنگام انجام بازی تجربه کرده باشید! نورپردازی استفاده شده در کیبورد گیمینگ ASUS ROG STRIX SCOPE RX از نوع RGB بوده و با توجه به برخورداری از قابلیت شخصی سازی و  7 حالت نوری از پیش تعیین شده می تواند جلوه خاصی به کیبورد و میز شما اضافه کند! از دیگر ویژگی های نورپردازی استفاده شده در این مدل کیبورد نیز می توان به پشتیبانی از Aura Sync و قابلیت همگام سازی با گیم پلی بازی اشاره کرد که موجب ایجاد هیجان بیشتر در هنگام انجام بازی های ویدئویی خواهد شد!

کیبورد گیمینگ ASUS ROG STRIX SCOPE RX با سوئیچ های مکانیکال خطی و نورپردازی RGB

کیبورد گیمینگ ایسوس مدل ROG STRIX SCOPE RX با حافظه داخلی و ویژگی های کاربردی!

از دیگر ویژگی ها و امکانات مثبت و مهم کیبورد گیمینگ ROG STRIC SCOPE RX می توان به حافظه داخلی اشاره کرد. این حافظه کاربران را قادر می سازد تا پس از اعمال تنظیمات و برنامه ریزی هایی که بر روی کلیدهای موجود و یا نورپردازی انجام می دهد آن ها را ذخیره کند. لازم به ذکر است که کاربر فقط قادر به ذخیره حداکثر 6 پروفایل بوده و با انتخاب هر یک از آن ها دیگر نیازی به تنظیم دوباره کلیدها نخواهد داشت! کلید Stealth از دیگر امکانات اضافه شده در این مدل از کیبورد محسوب می شود. این کلید در کنار کلیدهای کنترل مالتی مدیا تعبیه شده و وظیفه پنهان کردن برنامه ها و بی صدا کردن صداهای موجود در سیستم را بر عهده دارد. این ویژگی با هدف تضمین حریم خصوصی اضافه شده و تنها با فشردن یک بار کلید می توانید به این ویژگی دست پیدا کنید! در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که شرکت ایسوس به منظور برقراری ارتباط با سیستم مورد نظر شما از پورت USB 2.0 استفاده کرده است.

منبع: rog.asus