از اصلی ترین اسلحه های یک گیمر در هنگام انجام بازی می توان به کیبورد اشاره کرد. صفحه کلیدهایی که از قابلیت ها و ویژگی های مخصوص گیم برخوردار هستند می توانند تعیین کننده برنده در یک بازی شوتر آنلاین باشند! از ویژگی های مهمی که می بایست در انتخاب یک کیبورد گیمینگ به آن توجه بیشتری کنید می توان به فاصله Actuation و نوع سوئیچ ها اشاره کرد. کیبورد گیمینگ G910 Orion Spectrum لاجیتک از نمونه کیبوردهای حرفه ای و مناسب گیمینگ است که علاوه بر ویژگی های یاد شده از قابلیت ها و امکانات بی شماری بهره می برد. ویژگی های اضافه شده در این مدل کیبورد شامل کلید های تمام مکانیکی از نوع Romer-G، پشتیبانی از نورپردازی RGB همراه با قابلیت انتخاب 16.8 میلیون رنگ، مجهز به داک RX به منظور مشاهده اطلاعات سیستمی، دارای کلیدهایی با قابلیت شخصی سازی و دکمه های اختصاصی جهت کنترل محتوای چند رسانه ای و ... می شود. در ادامه مطلب قصد بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از کیبورد گیمینگ را داریم، پس لطفا تا آخر مطلب با ما همراه باشید!

G910 Orion Spectrum لاجیتک، اسلحه گیمر!

طراحی!

ظاهر گیمر پسند از ویژگی های است که در طراحی کیبورد گیمینگ لاجیتک مدل G910 Orion Spectrum بهره برده است. کلیدهای طراحی شده یکی از قابلیت ها و امکانات موجود در این مدل کیبورد محسوب می شود. علاوه بر کلیدهای معمولی که در اکثر کیبوردهای موجود در بازار وجود دارد، لاجیتک از چندین کلید اضافه و قابل برنامه ریزی نیز در ساخت این کیبورد استفاده کرده است. تعداد کلیدهای اضافه و قابل برنامه ریزی این کیبورد 9 عدد بوده که 4 عدد از آن ها در کنار کلیدهای F1 تا F4 تعبیه شده و 5 کلید دیگر نیز به صورت عمودی در سمت چپ کیبورد تعبیه شده اند! در سمت راست کیبورد نیز می توانید کلیدهای مخصوص کنترل محتوای در حال پخش را مشاهده کنید که شامل 1 کلید چرخ پیمایش که وظیفه تنظیم صدا را بر عهده دارد، 1 کلید قطع صدا، 4 کلید تعبیه شده در کنار هم نیز وظیفه پخش، قطع، توقف، ترک قبلی و ترک بعدی را بر عهده دارد. از دیگر کلیدهای اضافه شده در این کیبورد می توان به کلید روشن و قطع کردن چراغ کلیدها اشاره کرده که در کنار کلید کنترل محتوا تعبیه شده است.

کلید فعال سازی حالت گیمینگ یکی دیگر از کلیدهای مخصوص این کیبورد محسوب شده که با فشردن آن کلید ویندوز غیر فعال شده تا بدون هیچ مشکلی مشغول بازی کردن باشید! در ضمن شرکت لاجیتک به منظور نشان دادن وضعیت Caps Lock، Scroll Lock و Num Lock از 3 عدد LED در قسمت بالایی کیبورد استفاده کرده است. از مهم ترین و اصلی ترین بخشی که لاجیتک در طراحی و ساخت کیبورد گیمینگ G910 Orion Spectrum بهره برده می توان به داک ARX اشاره کرد که در قسمت بالایی کیبورد قابل مشاهده است. با قرار دادن گوشی خود در آن بخش می توانید وضعیت کیبورد، درصد درگیر کردن سی پی یو توسط کیبورد را مشاهده کرده و اقدام به تغییر پروفایل خود کنید. در ضمن لاجیتک به منظور استراحت دادن به مچ کاربر از استراحت گاه مخصوص در قسمت پایینی کیبورد استفاده کرده است. ابعاد مناسب 219x505x34.3 میلی متر و وزن سبک 1.5 کیلوگرمی از دیگر ویژگی های طراحی این مدل کیبورد محسوب می شود.

G910 Orion Spectrum لاجیتک، اسلحه گیمر!

مجهز به نور زمینه هوشمند!

شرکت لاجیتک در طراحی کیبورد گیمینگ مدل G910 Orion Spectrum از نور زمینه بهره برده است. نور زمینه استفاده شده در این مدل کیبورد از 16.8 میلیون رنگ برخوردار بوده تا قادر باشد سلیقه تمامی کاربران خود را پوشش دهد. این ویژگی علاوه بر زیباسازی کیبورد و سیستم گیمینگ شما می تواند باعث تمرکز بیشتر کاربر هنگام فشردن کلیدها شود! در ضمن نور زمینه استفاده شده در این کیبورد بیشتر در قسمت مرکزی آن وجود داشته تا کاربر قادر باشد کاراکترها و علائم موجود بر روی کلیدها را به راحتی بخواند! برای اعمال و تعریف افکت های نورپردازی و الگوها نیز می توانید از نرم افزار اختصاصی لاجیتک استفاده کرده و اقدام به شخصی سازی نورپردازی کلیدها بکنید. از دیگر ویژگی ها و قابلیت های موجود در کیبورد گیمینگ G910 Orion Spectrum لاجیتک می توان به سوئیچ هایی از نوع Romer-G اشاره کرد. سوئیچ استفاده شده در این مدل کیبورد قابلیت ارائه عملکردی دقیق و بی صدایی داشته تا کاربر هنگام استفاده تسلط بیشتری به دست آورد.

G910 Orion Spectrum لاجیتک، اسلحه گیمر!

دارای 113 کلید باکیفیت و سریع!

سرعت ثبت و اجرای دستورات یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که یک کیبورد رده بالا می تواند داشته باشد. شرکت لاجیتک به منظور رسیدن به این ویژگی ها از کلیدهایی باکیفیت و حساس استفاده کرده است. کلیدهای موجود در کیبورد گیمینگ لاجیتک مدل G910 Orion Spectrum از نوع آنتی گوستینگ بوده تا کاربر قادر باشد دستورات خود را به صورت سریع  ثبت کرده و در زمانی ناچیز دریافت کند. این مدل کیبورد از نظر سازگاری نیز یکی از بهترین ها بوده و می تواند با اکثر سیستم عامل ها سازگاری داشته باشد. سیستم عامل های سازگار با این مدل کیبورد شامل ویندوز 7 و بالاتر، ویندوز macOS X 10.10 و بالاتر و سیستم عامل اندروید 3.2 و بالاتر می شود. از دیگر امکاناتی که شرکت لاجیتک در ساخت کیبورد گیمینگ مدلG910 Orion Spectrum استفاده کرده می توان به استراحت گاه مچ دست اشاره کرد. این قابلیت علاوه بر جلوگیری از خستگی و احساس درد در قسمت دست، توانسته طراحی ارگونومیکی را در این مدل کیبورد مناسب گیمینگ سریع و حرفه ای به وجود بیاورد. این قابلیت به شما این امکان را خواهد داد تا برای خلاص شدن از درد مچ دست خود آن را بر روی استراحتگاه تعبیه شده قرار دهید. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که کلیدهای تعبیه شده در این مدل کیبورد به نیرویی برابر با 45 گرم برای تحریک نیاز داشته و از عمق تحرک 1.5 میلی متر برخوردار هستند!

منبع: logitechg