از تاثیرگذارترین و مهم ترین وسیله های مورد نیاز برای انجام بازی های رایانه ای مانند PUBG، Call of Duty و ... می توان به کیبوردهای گیمینگ اشاره کرد. کیبوردهای مخصوص بازی می توانند در کنار کامپیوتر های شخصی لذت و هیجان بازی کردن را برای کاربر چندین برابر کنند و تجربه بهتری را نسبت به انجام بازی در کنسول برای کاربر فراهم کنند اما برای رسیدن به اوج لذت و غرق شدن در هیجان بازی به یک کیبورد گیمینگ حرفه ای احتیاج است. از نمونه کیبوردهای گیمینگ حرفه ای موجود در بازار که می تواند جوابگوی نیاز اکثر گیمرها باشد کیبورد گیمینگ ROG STRIX Scope Deluxe ایسوس است. این کیبورد از مقاومت بالا به همراه قابلیت های بی شماری برخوردار است که هر کاربری را تا حد زیادی راضی نگه دارد! در ضمن نورپردازی حرفه ای نیز در طراحی این مدل از کیبورد استفاده شده تا سیستم گیمینگ کاربر از جذابیت دوچندانی بهره مند شود! در ادامه به بررسی بیشتر و تخصصی تر کیبورد گیمینگ ROG STRIX Scope Deluxe ایسوس خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

کیبورد گیمینگ ASUS ROG STRIX Scope Deluxe، جذاب و حرفه ای!

طراحی کیبورد گیمینگ ROG STRIX Scope Deluxe ایسوس!

ASUS در ساخت کیبورد گیمینگ ROG STRIX Scope Deluxe علاوه بر طراحی ارگونومیک از طراحی حرفه ای و گیمر پسند نیز بهره برده است. ایسوس در طراحی این مدل کیبورد از کلیدهای متعددی همچون کلید کلیدهای کنترل کننده رسانه در قسمت بالایی کیبورد استفاده کرده اند تا کاربر هنگام تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی بدون انجام دادن کارهای اضافی و غیر ضروری بتواند آن ها را کنترل کنند. نورپردازی RGB به صورت کاملا حرفه ای طراحی شده و زیبایی کیبورد را چندین برابر کرده است. کلید هایی که در ساخت این کیبورد گیمینگ ایسوس استفاده شده از فاصله استانداردی برخوردار بوده و با توجه به جنس باکیفیت و مرغوبی که دارند می توانند در برابر ضربات احتمالی و یا سقوط از ارتفاع مقاومت زیادی داشته باشند. در ضمن این مدل از کیبورد دارای یک تکیه گاه مخصوص مچ دست نیز بوده و با توجه به طراحی استانداردی که در اختیار دارد می تواند فشار وارد بر مچ ها را تا حد زیادی کاهش داده تا کاربر قادر باشد ساعت های زیادی مشغول استفاده از این کیبورد باشد. لوگوی مخصوص سری کیبوردهای ROG نیز در گوشه سمت راست کیبورد و استراحت گاه مچ طراحی شده که به منظور بالا بردن زیبایی کیبورد و جلب توجه کاربر تعبیه شده است. ایسوس به منظور برقراری ارتباط با سیستم نیز از یک کابل با رابط USB 2.0 نیز استفاده شده است. در ضمن با توجه به ابعاد 440x137x39 میلی متری و وزن 1.7 کیلوگرمی که در اختیار دارد امکان حمل و نقل آسان را برای کاربر به ارمغان خواهد آورد.

طراحی کیبورد گیمینگ ROG STRIX Scope Deluxe ایسوس!

استراحتگاه مچ دست و کلیدهای مالتی مدیا کیبورد گیمینگ ایسوس ASUS ROG STRIX Scope Deluxe!

از امکاناتی که شرکت ASUS در ساخت کیبورد گیمینگ ROG STRIX Scope Deluxe استفاده کرده می توان به استراحت گاه مچ دست اشاره کرد. این قابلیت طراحی ارگونومیکی را در این مدل کیبورد به وجود بیاورد و از خستگی، تعرق و احساس درد در دست کاربر جلوگیری می کند. این قابلیت به شما این امکان را خواهد داد تا برای خلاص شدن از درد مچ دست خود آن را بر روی استراحتگاه تعبیه شده قرار دهید. در ضمن با توجه به برخورداری این مدل کیبورد از پایه این امکان را خواهید داشت تا زاویه قرارگیری کیبورد را بر حسب راحتی مچ دستانتان تنظیم کنید! شرکت ایسوس به منظور دسترسی آسان و راحت به کنترل کردن صدای سیستم کاربر از 1 دکمه اختصاصی به منظور قطع کامل صدا و 2 کلید دیگر به منظور کاهش و افزایش میزان صدا استفاده کرده است. با استفاده از دکمه قطع صدا می توانید اقدام به قطع کامل صدا کنید!

از دیگر کلیدهای میان بر استفاده شده در کیبورد گیمینگ ROG STRIX Scope Deluxe ایسر می توان به کلیدهای کنترل مالتی مدیا اشاره کرد. ایسوس به منظور کنترل مالتی مدیا از 4 کلید جداگانه استفاده کرده تا کاربر با هیچ چالشی روبرو نشود! با استفاده از این کلید ها نیز قادر خواهید بود تا مدیای در حال پخش را به فایل قبلی/ بعدی هدایت کرده و یا اقدام به توقف و یا پخش آن بکنید! کلید Stealth از دیگر امکانات اضافه شده در این مدل از کیبورد محسوب می شود. این کلید در کنار کلیدهای کنترل مالتی مدیا تعبیه شده و وظیفه پنهان کردن برنامه ها و بی صدا کردن صداهای موجود در سیستم را بر عهده دارد. این ویژگی با هدف تضمین حریم خصوصی اضافه شده و تنها با یک بار فشردن می توان به این ویژگی دست پیدا کرد!

استراحتگاه مچ دست و کلیدهای مالتی مدیا کیبورد گیمینگ ایسوس ASUS ROG STRIX Scope Deluxe!

سوئیچ های مکانیکی Cherry MX RGB و قابلیت پشتیبانی از نرم افزارهای اختصاصی!

شرکت ایسوس در ساخت کیبورد گیمینگ ROG STRIX Scope Deluxe به منظور طراحی کیبورد مد نظر گیمرهای حرفه ای که از سرسختی و عملکردی سریع برخوردار هستند از سوئیچ های مکانیکی Cherry MX استفاده کرده است! این نوع سوئیچ ها توسط شرکت آلمانی تولید شده و با توجه به قابلیت هایی همچون عملکرد و پاسخ گویی بهتر و بهینه تری که نسبت به دیگر سوئیچ های موجود دارند از طرفداران بیشتری نیز برخوردار هستند! از دیگر ویژگی ها و امکاناتی که شرکت ایسوس در طراحی این مدل کیبورد جهت استفاده راحت تر کاربر در نظر گرفته می توان به پشتیبانی از نرم افزارهای اختصاصی به منظور شخصی سازی تنظیمات اشاره کرد. نرم افزارهای قابل پشتیبانی کیبورد گیمینگ ROG STRIX Scope Deluxe شامل Aura SYNC و ARMORY II می شود!

  • AURA SYNC: با استفاده از این نرم افزار می توانید اقدام به کنترل و شخصی سازی نورپردازی قطعاتی که از ویژگی Aura Sync پشتیبانی می کنند بکنید! از دیگر قابلیت های این نرم افزار نیز می توان به بهره مندی از طیف های رنگی به منظور ساختن صفحه کلید مد نظر خود و امکان مورد بررسی قرار دادن اطلاعات کیبورد اشاره کرد!
  • ARMORY II: این نرم افزار جهت شخصی سازی کلیدهای تعبیه شده و ذخیره آن ها در 6 پروفایل جداگانه عرضه شده و قابلیت کنترل گسترده تر کیبورد را برای کاربر فراهم می سازد! از دیگر ویژگی های این نرم افزار نیز می توان به نشان دادن آمار سخت افزاری اشاره کرد که در طول بازی مورد استفاده قرار می گیرد.

فناوری Anti-Ghosting از قابلیت های مهم و مثبت این مدل از کیبورد شرکت ASUS محسوب شده که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید از نیاز به فشار دادن چند دکمه که در بعضی از بازی مورد استفاده قرار می گیرد بی نیاز شوید. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که کیبورد گیمینگ دارای فناوری Anti-Ghosting بوده و از شیار مدیریت کابل، کلید قفل ویندوز، عمری برابر با 100 میلیون ضربه و قابلیت سازگاری با انوع ویندوز و کنسول های روز برخوردار است!

منبع: rog.asus