جهت رسیدن به اوج لذت و غرق شدن در هیجان بازی به یک کیبورد گیمینگ حرفه ای احتیاج دارید تا بتواند همه نیازهای شما را در هنگام انجام بازی های ویدئویی حل کند! تهیه یک کیبورد مناسب گیمینگ نیز می تواند لذت و هیجان بازی کردن را برای کاربر چندین برابر کند! این روز ها پیدا کردن یک کیبوردی که بتواند اکثر نیازهای شما را هنگام انجام بازی رفع کند کمی سخت به نظر می رسد. در این مقاله سعی داریم به معرفی کیبورد گیمینگ XPG SUMMONER SILVER Switch ای دیتا بپردازیم که با توجه به برخورداری از قابلیت های مختلف می تواند یکی از بهترین و مناسب ترین گزینه برای گیمرهای حرفه ای باشد. از نمونه قابلیت هایی که این مدل از کیبورد را تبدیل به یکی از مناسب ترین گزینه برای یک گیمر کرده می توان به سوئیچ های مکانیکال آلمانی، فناوری Anti-Ghosting، استراحتگاه مچ دست، نورپردازی از نوع ARGB، نرم افزار XPG PRIME و ... اشاره کرد. لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

بررسی کیبورد گیمینگ XPG SUMMONER SILVER Switch ای دیتا!

طراحی کیبورد گیمینگ ADATA XPG SUMMONER SILVER Switch!

ای دیتا در طراحی و ساخت کیبورد گیمینگ XPG SUMMONER SILVER Switc از ابعاد استاندارد و کاملی بهره برده است. ابعاد 100 درصدی این مدل کیبورد باعث شده تا طراحان شرکت ای دیتا کلیدها و میانبرهایی که یک صفحه کلید در اختیار کاربر قرار می دهد را حذف نکند! از دیگر طراحی که مهندسان خوش ذوق شرکت ای دیتا در ساخت این مدل کیبورد از آن استفاده کرده اند می توان به نورپردازی از نوع ARGB اشاره کرد. این نوع نورپردازی به گونه ای طراحی شده تا هر یک از کلیدها قادر باشند به صورت مجزا از هم تمامی رنگ ها را نمایش دهند! بدنه استفاده شده در ساخت کیبورد گیمینگ XPG SUMMONER SILVER Switch نیز از اندازه و ابعاد جمع و جوری بهره مند بوده و با توجه به کیفیت ساخت بالایی که در اختیار دارد قادر است در برابر ضربات احتمالی و یا سقوط از ارتفاع مقاومت بالایی از خود نشان دهد! در ساخت بدنه این مدل کیبورد از ترکیب آلومینیوم و پلاستیک مرغوب استفاده شده است! در قسمت بالایی کلیدهای جهت دار نیز شاهد لوگوی XPG هستیم که به صورت بزرگ و برجسته حک شده تا بتواند نگاه های زیادی را به سمت خود جلب کند! کلید های مشکی رنگ تعبیه شده در این مدل کیبورد نیز دارای جنس پلاستیک مرغوب از نوع ABS بوده تا قادر باشند عمری تا 100 میلیون ضربه را تحمل کنند. از دیگر ویژگی های طراحی کیبورد گیمینگ XPG SUMMONER SILVER Switch نیز می توان به استراحت گاه مچ دست و کلیدهای کنترل صدا و مالتی مدیا اشاره کرد که شامل کلیدهای پخش و یا متوقف کردن مدیا، یک دکمه قطع صدا و کلید چرخان از جنس فلزی می شود که به منظور افزایش و کاهش صدا اضافه شده است.

طراحی کیبورد گیمینگ ADATA XPG SUMMONER SILVER Switch!

دارای سوئیچ مکانیکال از نوع CHERRY MX SPEED SILVER و استراحتگاه مچ دست!

شرکت ADATA در ساخت کیبورد گیمینگ XPG SUMMONER SILVER Switch از سریع ترین سری سوئیچ های مکانیکال (CHERRY MX) استفاده کرده است. سوئیچ های مکانیکال استفاده شده در این مدل کیبورد در بین تولید کنندگام کیبورد با عنوان CHERRY MX SPEED SILVER شناخته می شود. این نوع سوئیچ به صورت مستقیم  فعال شده و این امکان را به کاربران خواهد داد تا هنگام انجام بازی های شوتر پیروزی خود را تضمین شده بدانند. از ویژگی هایی که در ساخت این نوع سوئیچ استفاده شده می توان به فاصله فشار و نیروی مورد نیاز به منظور فعال کردن سوئییچ اشاره کرد. کاربر برای فعال سازی سوئیچ این مدل کیبورد به نیرویی برابر با 45 گرم و فاصله فشاری برابر با 3.4 میلی متر نیاز دارد. از امکاناتی که شرکت ADATA در ساخت کیبورد گیمینگ XPG SUMMONER SILVER Switch استفاده کرده می توان به استراحت گاه مچ دست اشاره کرد. این قابلیت علاوه بر جلوگیری از خستگی، تعرق و احساس درد در قسمت دست، توانسته طراحی ارگونومیکی را در این مدل کیبورد به وجود بیاورد. در واقع این کیبورد گیمینگ حرفه ای مجهز به سوئیچ های مکانیکال به شما این امکان را خواهد داد تا برای خلاص شدن از درد مچ دست خود آن را بر روی استراحتگاه تعبیه شده آن قرار دهید. لازم به ذکر است که استراحتگاه تعبیه شده در قسمت زیرین این مدل کیبورد از جنس چرم مصنوعی بوده و به صورت مغناطیسی و بسیار محکم به بدنه اتصال داده می شود!

دارای سوئیچ مکانیکال از نوع CHERRY MX SPEED SILVER و استراحتگاه مچ دست!

کلیدهای میانبر و فناوری Anti-Ghosting

شرکت ای دیتا به منظور دسترسی آسان و راحت به کنترل کردن صدای سیستم کاربر از 1 دکمه اختصاصی به منظور قطع کامل صدا و 1 کلید چرخشی که در گوشه سمت راست کیبورد تعبیه شده استفاده کرده است. با استفاده از دکمه قطع صدا می توانید اقدام به قطع کامل صدا کرده و با استفاده از کلید چرخان نیز می توانید اقدام به کاهش و یا افزایش صدا کنید! از دیگر کلیدهای میان بر استفاده شده در کیبورد گیمینگ XPG SUMMONER SILVER Switch می توان به کلیدهای کنترل مالتی مدیا اشاره کرد. با استفاده از این کلید های نیز قادر خواهید بود تا مدیای در حال پخش را به فایل قبلی/ بعدی هدایت کرده و یا اقدام به توقف و یا پخش آن بکنید! در ضمن با توجه به قابلیت ذخیره کردن چندین عملکرد در کلید های میان بر به صورت رشته این امکان را به دست می آورید تا با توجه به میزان فشار وارده از عملکرد کلیدها بهره مند شوید! فناوری Anti-Ghosting از قابلیت های مهم و مثبت این مدل از کیبورد شرکت ای دیتا محسوب شده که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید از نیاز به فشار دادن چند دکمه که در بعضی از بازی مورد استفاده قرار می گیرد بی نیاز شوید. از امکاناتی که شرکت ADATA به منظور زیباسازی سیستم گیمینگ کاربر اضافه کرده می توان به نورپردازی اشاره کرد. نورپردازی استفاده شده در این کیبورد گیمینگ ای دیتا دارای فناوری Anti-Ghosting از نوع ARGB بوده و با توجه به برخورداری از قابلیت شخصی سازی و  هفت حالت نوری از پیش تعیین شده می تواند جلوه خاصی به کیبورد و میز شما اضافه کند! در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که کیبورد گیمینگ XPG SUMMONER SILVER Switch قابلیت پشتیبانی از نرم افزار XPG PRIME (جهت شخصی سازی نورپردازی و ذخیره عملکرد کلیدها) و قابلیت متصل شدن به سیستم از طریق کابل USB بهره مند است.

منبع: xpg