کوالکوم اولین تراشه 5 نانومتری دنیا را برای استفاده در کامپیوترهای رومیزی ویندوزی و کروم بوک ها معرفی کرده است. در حالی که تراشه 5 نانومتری اسنپ دراگون 8cx Gen 3 برای دستگاه های رده بالا طراحی شده، کوالکوم همچنین برای پلتفرم های محاسباتی رده پایین تر نیز تراشه ای با قابلیت پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G عرضه کرده است. این خبر تنها چند روز پس از معرفی تراشه Snapdragon 8 Gen 1 منتشر شده که انتظار می رود در اغلب گوشی های رده بالای اندرویدی در سال 2022 مورد استفاده قرار گیرد.

کوالکوم با عرضه تراشه 5 نانومتری جدید Snapdragon 8cx Gen 3 به رقابت با اینتل برخاسته است!

تراشه جدید کوالکوم اسنپ دراگون 8cx Gen 3 از ویژگی هایی مانند بازدهی عالی به ازای هر وات مصرفی، هوش مصنوعی ارتقا یافته، طول عمر باتری چند روزه، پشتیبانی از شبکه ارتباطی سریع 5G و قابلیت استفاده در لپ تاپ های فوق باریک بدون فن برخوردار است. کوالکوم ادعا کرده است که این تراشه به لطف مجهز بودن به هسته های رده بالا، تا 85 درصد نسبت به نسل های قبلی سریع تر عمل می کند.

همچنین کوالکوم ادعا کرده است که بازدهی این تراشه (عملکرد به ازای هر وات) تا 60 درصد نسبت به رقبای پلتفرم های x86 آن بهتر است. پردازنده گرافیکی مجتمع Adreno این تراشه نیز از لحاظ قدرت عملکرد تا 60 درصد بهبود پیدا کرده است و از گیمینگ فول اچ دی با نرخ 120 فریم در ثانیه پشتیبانی می کند. قابلیت های هوش مصنوعی تراشه اسنپ دراگون 8cx Gen 3 نیز تحسین برانگیز است! کوالکوم ادعا کرده است که این تراشه قادر به دستیابی به شتاب AI معادل با 29+ TOPS است که در مقایسه با رقبای آن سه برابر بیشتر است!

کوالکوم با عرضه تراشه 5 نانومتری جدید Snapdragon 8cx Gen 3 به رقابت با اینتل برخاسته است!

چیپست اسنپ دراگون 8cx Gen 3 از لحاظ ویژگی های ارتباطی نیز پیشرفت های زیادی داشته است. در این تراشه از مودم RF کوالکوم که از آن در چیپست های اسنپ دراگون X55، X62 و X65 5G استفاده شده که سرعت انتقال دیتای 10 گیگابیت در ثانیه را به ارمغان می آورد. همچنین این تراشه به لطف مجهز بودن به FastConnect 6900 کوالکوم، از وای فای پر سرعت 6 و 6E پشتیبانی می کند.

کوالکوم با عرضه تراشه 5 نانومتری جدید Snapdragon 8cx Gen 3 به رقابت با اینتل برخاسته است!

ویدئو کنفرانس این روزها به جزئی از زندگی روزانه بسیاری از افراد تبدیل شده است. به همین دلیل تراشه اسنپ دراگون 8cx Gen 3 از Spectra ISP کوالکوم استفاده کرده که باعث ارائه بهترین کیفیت عملکرد دوربین دستگاه می شود. این ویژگی باعث می شود تا زمان آماده به کار شدن دوربین فوق العاده بهبود پیدا کند و بتوان از کیفیت تصویر 4K HDR بهره مند شد. همچنین به منظور ارائه صدایی کریستالی و شفاف، در این تراشه از تکنولوژی Noise and Echo Cancellation استفاده شده است.

کوالکوم برای کروم بوک ها و کامپیوترهای رومیزی ویندوزی رده پایین تر نیز تراشه اسنپ دراگون 7c Gen 3 را معرفی کرده است. این تراشه 6 نانومتری از ارتقای 60 درصدی در عملکرد CPU و ارتقای 70 درصدی در عملکرد GPU نسبت به نسل های قبلی بهره می برد. همچنین موتور هوش مصنوعی این تراشه عملکرد 6.5 TOPS را ارائه می دهد که برای پلتفرم های رده پایین و معمولی عالی به نظر می رسد.

کوالکوم با عرضه تراشه 5 نانومتری جدید Snapdragon 8cx Gen 3 به رقابت با اینتل برخاسته است!

منبع: androidcentral