شرکت Retroid یک کنسول گیمینگ دستی جدید را با نام Retroid Pocket 3+ معرفی کرده است. همان طور که از نحوه نام گذاری این کنسول مشخص است، می توان آن را به عنوان نسخه جایگزین کنسول گیمینگ دستی Retroid Pocket 3 در نظر گرفت که از بسیاری جهات نسبت به نسل قبلی ارتقا پیدا کرده است. اما  این کنسول دستی چه ویژگی هایی دارد؟ در ادامه با همراه باشید تا با هم با مشخصات این گجت بیشتر آشنا شویم.

کنسول گیمینگ Retroid Pocket 3+ با قابلیت اجرای بازی های نوستالژیک راهی بازار شد

این کنسول دستی برای اجرای بازی های رترو طراحی شده است. این بازی ها به دلیل اینکه نوستالژیک هستند و خاطرات دوست داشتنی زیادی را برای کاربران زنده می کنند محبوبیت های بالایی دارند و به همین دلیل بازار کنسول های دستی رترو حسابی داغ شده است. شما می توانید انواع بازی های رتروی پلتفرم های دریم کست، PSP، نینتندو 64، پلی استیشن 2 و گیم کیوب را بر روی کنسول جدید Pocket 3+ تجربه کنید. این کنسول به تراشه Unisoc T616 مجهز است که نسبت به تراشه به کار رفته در نسل قبلی (T310) قدرتمندتر است. این چیپست دارای پردازنده ای با دو هسته ARM Cortex-A75 و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز است. همچنین این چیپست به پردازنده گرافیکی Mali-G52 مجهز است.

کنسول گیمینگ دستی Retroid Pocket 3+ به 4 گیگابایت حافظه رم LPDDR4x (با فرکانس 1866 مگاهرتز) و 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی با قابلیت ارتقا مجهز شده است. از این جهت این کنسول دستی نسبت به نسل قبلی آن بهبود پیدا کرده است. شرکت Retroid از یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی هم در این کنسول دستی استفاده کرده که نسبت به نسل قبلی 500 میلی آمپر ساعت بیشتر شده است.

کنسول گیمینگ Retroid Pocket 3+ با قابلیت اجرای بازی های نوستالژیک راهی بازار شد

صفحه نمایش کنسول دستی رتروید از سایز 4.7 اینچ برخوردار است و مشخصات آن شامل رزولوشن 1334x750 پیکسل، میزان روشنایی 450nits و نرخ نوسازی تصویر 60 هرتز می شود. متأسفانه بر روی این کنسول سیستم عامل اندروید 11 نصب است و این در حالی که به زودی شاهد عرضه اندروید 13 هم خواهیم بود. این احتمال وجود دارد که امکان آپدیت سیستم عامل در آینده برای این دستگاه در نظر گرفته شود، اما به هر حال آپدیت کردن دستگاه می تواند برای کاربران خسته کننده باشد و بهتر بود که از ابتدا نسخه های جدیدتر اندروید بر روی آن نصب می بود.

پورت های ورودی و خروجی کنسول دستی Pocket 3+ نسبت به نسل قبلی تفاوتی نداشته است. این پورت ها شامل جک صدای 3.5 میلی متری، میکرو پورت HDMI، درگاه کارت حافظه میکرو اس دی و پورت USB تایپ سی می شود. لازم به ذکر است این دستگاه حدود 245 گرم وزن دارد و ابعاد آن به صورت 185x82x24 میلی متر اعلام شده است. پس حمل و جابجایی آن برای شما بسیار آسان خواهد بود.

کنسول گیمینگ Retroid Pocket 3+ با قابلیت اجرای بازی های نوستالژیک راهی بازار شد

شرکت Retroid کنسول گیمینگ دستی Pocket 3+ را در هشت رنگ مختلف عرضه کرده است که قیمت تمامی آنها در فروشگاه های خرده فروشی یکسان و برابر با 149 دلار است. در حال حاضر این کنسول دستی از طریق وب سایت رسمی Retroid برای خرید عمومی در دسترس قرار گرفته و دستگاه های خریداری شده از این محصول تا پایان سال جاری میلادی تحویل داده خواهند شد.

منبع: gizmochina