شرکت معتبر و شناخته شده ریزر که در ساخت بهترین میکروفون های با کیفیت مناسب تولید محتوا و وب کم ها و.... مشهور است یک دستگاه جدید را برای تولید کنندگان محتوا با نام Razer Stream Controller عرضه می کند. این کنترلر استریمینگ کوچک و جمع و جور به دکمه های قابل شخصی سازی، اهرم های چرخشی و کلیدهایی برای اجرای ماکروها مجهز است و امکانات متعددی را در اختیار کاربران قرار می دهد. کنترلر دستی ریزر Stream Controller با برچسب قیمت 270 دلار و در ماه پاییز راهی بازار خواهد شد.

ریزر کنترلر دستی Stream Controller را برای رقابت با استریم دک عرضه می کند

ممکن است طراحی ظاهری ریزر استریم کنترلر برایتان آشنا به نظر برسد! این دستگاه شباهت زیادی به کنترلر Loupedeck دارد. در حقیقت این دو دستگاه تفاوتی با هم ندارند و فقط شرکت سازنده آنها با یکدیگر تفاوت دارد. اکنون ریزر و Loupedeck در ساخت Razer Stream Controller با یکدیگر همکاری داشته اند و این دستگاه در واقع محصول مشترک این دو شرکت به حساب می آید.

کنترلر Razer Stream Controller به خوبی از دیگر تجهیزات ساخت ریزر پشتیبانی می کند و با آنها جفت می شود. به عنوان مثال این دستگاه جدید از اتصال به Razer Blade 15 که یکی از بهترین لپ تاپ ها برای استریم به شمار می آید، پشتیبانی می کند. همچنین این شرکت برخی از بهترین میکروفون ها و وب کم ها را برای استریمرها تولید کرده که تمامی آنها با این کنترلر سازگاری دارند.

ریزر کنترلر دستی Stream Controller را برای رقابت با استریم دک عرضه می کند

رقیب اصلی Razer Stream Controller مشخصاً Elgato Stream Deck است. هر دوی این دستگاه ها برای کنترل استریم ساخته شده اند و دارای دکمه های قابل برنامه ریزی هستند. همچنین هر دوی این دستگاه ها از نرم افزارهای پرکاربرد برای استریمینگ مانند OBS، Twitch و اسپاتیفای پشتیبانی می کنند. با وجود اینکه این دو دستگاه از بسیاری از به هم شباهت دارند، اما کنترلر جدید ریزر خود را در برخی ویژگی ها از دستگاه الگاتو استریم دک متمایز می کند.

در حالیکه استریم دک الگاتو به 15 دکمه قابل شخصی سازی مجهز است که تمام آنها بر روی صفحه نمایش LCD هستند، ریزر رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته است. استریم کنترلر ریزر دارای 12 دکمه قابل شخصی سازی، دو نمایشگر LCD کناری، شش اهرم چرخشی آنالوگ و هشت دکمه قابل برنامه ریزی است. همچنین ابزار استریمینگ ریزر از فیدبک لمسی بر روی دکمه های خود پشتیبانی می کند. البته نمی توان هیچ یک از این ویژگی ها را به عنوان نقطه قوت یا نقطه ضعف برای استریمینگ در نظر گرفت. این ها تنها تفاوت هایی هستند که ممکن است به کار برخی از تولید کنندگان محتوا بیاید!

ریزر کنترلر دستی Stream Controller را برای رقابت با استریم دک عرضه می کند

استریم کنترلر ریزر از ورک اسپیس های اختصاصی پشتیبانی می کند که امکان تخصیص آنها به هر یک از هشت دکمه قابل برنامه ریزی دستگاه وجود دارد. ریزر بر روی این نکته مانور زیادی داده که رابط کاربری این دستگاه هم برای استریم گیم و هم برای ادیت عکس و ویدئو کاملاً مناسب است. در حالیکه رابط کاربری استریم دک الگاتو بیشتر برای اجرای نرم افزارهای ادیت ویدئو کارایی مناسبی را ارائه می دهد. حال باید ببینیم که ریزر توانایی تصاحب جایگاه الگاتو در بازار کنترلرهای استریمینگ را دارد یا خیر.

منبع: windowscentral