شیائومی همیشه به تولید محصولات خلاقانه و عجیب معروف بوده است! این شرکت چینی رویکردی جالب به تکنولوژی دارد و خود در چهارچوب خاصی محدود نمی کند! به عنوان مثال به CyberDog شیائومی نگاه کنید! یک روبات چهار پا که از شکل و شمایل یک سگ برخوردار است و می تواند رفتاری همانند این حیوان از خود نشان دهد! سایبر داگ شیائومی می تواند راه برود، بدود، بپرد و حتی پشتک بزند! بله درست شنیدید! این ربات چهار پا می تواند پشتک بزند!

اخیراً این شرکت بار دیگر یک محصول غافلگیر کننده دیگر را معرفی کرده است: هدبند MiGu. شیائومی ادعا کرده است که این هد بند به کاربران اجازه می دهد تا وسایل هوشمند خانگی را از طریق ذهن و امواج مغز خود کنترل کنند!

کنترل وسایل هوشمند خانگی با ذهن! هدبند MiGu شیائومی این رؤیا را به واقعیت تبدیل می کند!

شیائومی اعلام کرده است که این هد بند بخشی از پروژه ای است که به تازگی موفق به اخذ جایزه در جدیدترین رویداد Xiaomi Group شده است. هد بند شیائومی MiGu تنها به منظور کنترل لوازم هوشمند خانگی با ذهن کاربرد ندارد و می تواند از طریق امواج ذهنی، بر روی میزان خستگی کاربر در هنگام رانندگی نیز نظارت داشته باشد.

یکی از مهندسین این پروژه عنوان کرده که امیدوار است این هد بند به افراد کمک کند تا با رفتارهایی عادی و روزمره، بتوانند طعم یک زندگی مملو از تکنولوژی را بچشند! در واقع شیائومی به دنبال این است تا افراد برای تجربه یک زندگی هوشمند، به ابزار و تجهیزات پیچیده نیازی نداشته باشند و بتوانند به شکلی «انسانی» با تکنولوژی هم قدم شوند!

کنترل وسایل هوشمند خانگی با ذهن! هدبند MiGu شیائومی این رؤیا را به واقعیت تبدیل می کند!

تیم طراحی هد بند MiGu خاطر نشان کرده است که بر روی این هد بند سه نقطه وجود دارد که برای تشخیص سیگنال های الکتریکی کاربرد دارند. این هد بند اختلاف پتانسیل بین این سه نقطه را بررسی کرده و قادر است تا فعالیت الکتریکی مغز را ثبت کند. در واقع هد بند شیائومی نوار مغز کاربر (EEG) را ثبت می کند و به نوعی از آن برای ذهن خوانی او بهره می برد!

EEG در واقع یک آزمایشی است که در آن فعالیت های الکتریکی مغز اندازه گیری می شود. به طور کلی افراد امواج EEG متفاوتی را در وضعیت های احساسی متفاوت تولید می کنند و هد بند شیائومی از این امواج استفاده می کند. در واقع این هد بند از طریق فناوری ماشین لرنینگ، در ابتدا امواج مغزی را با رفتاری که کاربر از خود بروز می دهد مپ می کند و پس از آن با دریافت امواج مشابه، خود به خود متوجه کاری که فرد قصد انجام آن را دارد، می شود!

کنترل وسایل هوشمند خانگی با ذهن! هدبند MiGu شیائومی این رؤیا را به واقعیت تبدیل می کند!

توجه داشته باشید که هد بند شیائومی MiGu در حال حاضر صرفاً یک پروژه برندۀ جایزه است و به مرحله تولید و تجاری سازی نرسیده است. شیائومی هنوز برنامه خود را در رابطه با زمان عرضه این هد بند هیجان انگیز اعلام نکرده است. چیزی که مشخص است این است که تکنولوژی قدم به قدم با ذهن انسان همراستا تر می شود و پا را از حضور در زندگی عادی ما فراتر گذاشته است! آیا در آینده تکنولوژی و هوش مصنوعی از قدرت ذهن خوانی انسان برای کنترل او استفاده خواهند کرد؟! شما چه فکر می کنید؟

منبع: gizmochina